R1100RT työntötangon pallopää irti

R-sarjan pyörät
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja saariju »

Tervehdys.
Huoltohommat on käynnissä ja lähdin tarkistamaan venttiilikoneiston kuntoa. Vasemman sylinterin toisen työntötangon toinen pallopää oli irti rymppäyksestään (kuvassa alhaalla). Kysyisinkin nyt tietäjiltä voiko pallopään liimata tai jollain muulla tavalla kiinnittää uudelleen vai pitääkö ostaa uusi työtötanko?
T: Jukka
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Ostaisin uuden työntötangon, hatusta heittäen jokusen kympin maksaa?
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kurahousu kirjoitti:Ostaisin uuden työntötangon, hatusta heittäen jokusen kympin maksaa?
Tuon hinta on ehkä jotain 29.- euroa.
Uusiks vaan, ei noiden kanssa pidä leikkiä.
Osanumero 11 31 7 688 631

Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja saariju »

Terve Pekka.
Kyseessä on se työntötanko, joka liikuttaa keinuvipuja eli näitä on 2 kpl/ venttiilikoneisto. Kuvassasi oleva on vaan hieman eri näköinen kuin minun alkuperäinen. Luulen, että tämä vika on aika yleinen ja se aiheuttaa naputtavan äänen venttiilikoneistossa. Tulee vaan harvemmin niitä tarkistettua.
-Jukka-
R1100RT
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Pate »

Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
saariju
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Joulu 2010 12:42

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja saariju »

Kiitos Pekka ja Pate tiedoista. Täytyypä pistää tilaus eteenpäin.
-Jukka-
R1100RT
Tertsu
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2014 18:44
Moottoripyörän malli: R1200 GS

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Tertsu »

Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Avatar
Kurahousu
Viestit: 1034
Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
Paikkakunta: Pori

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Ainakin venttiilien säädöstä kannattaa aloittaa, aika hyvät ohjeet löytyy tuolta:

http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tertsu
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2014 18:44
Moottoripyörän malli: R1200 GS

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Tertsu »

Kurahousu kirjoitti:
Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Ainakin venttiilien säädöstä kannattaa aloittaa, aika hyvät ohjeet löytyy tuolta:

http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Venttiilinvälykset on kohdillaan ja tarkistettu, joten ei ole niissä vika.
Avatar
Pekkavee
Viestit: 1252
Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
Paikkakunta: Vantaa

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Tertsu kirjoitti: Venttiilinvälykset on kohdillaan ja tarkistettu, joten ei ole niissä vika.
Entä sitten keinuvipujen päittäisvälykset?
Jos välys on lähellä maksimia 0.4 mm, niin meteli on jonkin moinen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Pate »

Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Tervetuloa Tero tällekin foorumille.
Pyörä on minun entinen gessu joten historia on hyvin tiedossa.
Venttiilit on säädetty,keinuvipujen välykset tarkistettu ja ketjunkiristäjä vaihdettu uudempaan malliin.
Tuo naputus,joka on aika yleinen bemareissa,tulee todennäköisesti juuri noista työntötangoista.
Tertsu
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2014 18:44
Moottoripyörän malli: R1200 GS

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Tertsu »

Onko aika häiritsevä tosiaankin tuo naputus muuten mukavassa pyörässä, mutta jos vika on juuri noissa tangoissa niin korjaus ei ole paha eikä kalliskaan. Keväällä selviää miten on...
pertsa
Viestit: 227
Liittynyt: 12 Maalis 2009 19:46
Moottoripyörän malli: BMW R1200R

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja pertsa »

Pate kirjoitti:Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
Onkohan kenelläkään tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo työntötanko on
uudempaa mallia? Ymmärtääkseni tuo venttiilikoneisto on samanlainen
vuoteen 2009?
pertsa
R 1200 R
R 80 R
Avatar
Pate
Viestit: 262
Liittynyt: 13 Syys 2008 20:41
Moottoripyörän malli: Solifer
Paikkakunta: Oulu

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Pate »

pertsa kirjoitti:
Pate kirjoitti:Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
Onkohan kenelläkään tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo työntötanko on
uudempaa mallia? Ymmärtääkseni tuo venttiilikoneisto on samanlainen
vuoteen 2009?
Tuolla sivulla mainittu että sopii -08 malleihin myös.En tiedä onko tehdasasennettuna kaikissa samat.
http://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/ ... od&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuonna 2010 tuli R-bemareihin kannet kahdella nokka-akselilla ja työntötangot jäi pois.
Tertsu
Viestit: 5
Liittynyt: 25 Marras 2014 18:44
Moottoripyörän malli: R1200 GS

Re: R1100RT työntötangon pallopää irti

Viesti Kirjoittaja Tertsu »

Noniin nyt sain Gessun talvisäilöstä ja pääsin tutkiin noita työntötankoja. En käyttänyt koko venttiilikoneistoa irti vaan purin sen verran, että pääsin tankojen toista päätä käpisteleen ja kunnossa tuntuivat olevan eikä heiluttelemalla tuntunut että toisenkaan pään pallot olis irti. Tangot oli samanlaiset kun ketjun aloittajan kuvassa. Mulla siis on -04 12GS. Ei muutakun romut kasaan ja välykset kohdilleen ja kovaa ajoa vaan.
Vastaa Viestiin