Sivu 1/2
R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 23 Marras 2014 19:27
Kirjoittaja saariju
Tervehdys.
Huoltohommat on käynnissä ja lähdin tarkistamaan venttiilikoneiston kuntoa. Vasemman sylinterin toisen työntötangon toinen pallopää oli irti rymppäyksestään (kuvassa alhaalla). Kysyisinkin nyt tietäjiltä voiko pallopään liimata tai jollain muulla tavalla kiinnittää uudelleen vai pitääkö ostaa uusi työtötanko?
T: Jukka
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 24 Marras 2014 13:05
Kirjoittaja Kurahousu
Ostaisin uuden työntötangon, hatusta heittäen jokusen kympin maksaa?
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 24 Marras 2014 17:12
Kirjoittaja Pekkavee
Kurahousu kirjoitti:Ostaisin uuden työntötangon, hatusta heittäen jokusen kympin maksaa?
Tuon hinta on ehkä jotain 29.- euroa.
Uusiks vaan, ei noiden kanssa pidä leikkiä.
Osanumero 11 31 7 688 631
Pekka
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 24 Marras 2014 18:49
Kirjoittaja saariju
Terve Pekka.
Kyseessä on se työntötanko, joka liikuttaa keinuvipuja eli näitä on 2 kpl/ venttiilikoneisto. Kuvassasi oleva on vaan hieman eri näköinen kuin minun alkuperäinen. Luulen, että tämä vika on aika yleinen ja se aiheuttaa naputtavan äänen venttiilikoneistossa. Tulee vaan harvemmin niitä tarkistettua.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 24 Marras 2014 19:14
Kirjoittaja Pate
Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 24 Marras 2014 20:00
Kirjoittaja saariju
Kiitos Pekka ja Pate tiedoista. Täytyypä pistää tilaus eteenpäin.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 25 Marras 2014 18:52
Kirjoittaja Tertsu
Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 26 Marras 2014 08:32
Kirjoittaja Kurahousu
Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Ainakin venttiilien säädöstä kannattaa aloittaa, aika hyvät ohjeet löytyy tuolta:
http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 26 Marras 2014 09:18
Kirjoittaja Tertsu
Kurahousu kirjoitti:Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Ainakin venttiilien säädöstä kannattaa aloittaa, aika hyvät ohjeet löytyy tuolta:
http://www.jimvonbaden.com/R1200_24K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Venttiilinvälykset on kohdillaan ja tarkistettu, joten ei ole niissä vika.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 26 Marras 2014 10:03
Kirjoittaja Pekkavee
Tertsu kirjoitti:
Venttiilinvälykset on kohdillaan ja tarkistettu, joten ei ole niissä vika.
Entä sitten keinuvipujen päittäisvälykset?
Jos välys on lähellä maksimia 0.4 mm, niin meteli on jonkin moinen.
Pekka
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 26 Marras 2014 10:32
Kirjoittaja Pate
Tertsu kirjoitti:Tervehdys, piti oikein rekisteröityä tännekin kun tuttu vinkkasi että täällä on juttua naputtavasta boxerista. Mulla on -04 mallin R1200 GS ja naputtelee melkoisesti varsinkin lämpimänä. Ilmeisesti 1200:ssa on samantyyppinen rakenne kuin 1100:ssakin ja sitä kautta vika voisi olla sama? Pyörä on nyt talvisäilössä joten en pääse sitä tarkemmin tutkimaan ennenkuin vasta keväällä.
Tervetuloa Tero tällekin foorumille.
Pyörä on minun entinen gessu joten historia on hyvin tiedossa.
Venttiilit on säädetty,keinuvipujen välykset tarkistettu ja ketjunkiristäjä vaihdettu uudempaan malliin.
Tuo naputus,joka on aika yleinen bemareissa,tulee todennäköisesti juuri noista työntötangoista.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 26 Marras 2014 19:47
Kirjoittaja Tertsu
Onko aika häiritsevä tosiaankin tuo naputus muuten mukavassa pyörässä, mutta jos vika on juuri noissa tangoissa niin korjaus ei ole paha eikä kalliskaan. Keväällä selviää miten on...
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 27 Marras 2014 17:18
Kirjoittaja pertsa
Pate kirjoitti:Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
Onkohan kenelläkään tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo työntötanko on
uudempaa mallia? Ymmärtääkseni tuo venttiilikoneisto on samanlainen
vuoteen 2009?
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 27 Marras 2014 18:05
Kirjoittaja Pate
pertsa kirjoitti:Pate kirjoitti:Pekan kuvassa oleva on uudempi malli jossa korjattu tuo vika joka aiheuttaa tuon kulutuspään irtoamisen.
Sopii sinun pyörään.
Onkohan kenelläkään tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo työntötanko on
uudempaa mallia? Ymmärtääkseni tuo venttiilikoneisto on samanlainen
vuoteen 2009?
Tuolla sivulla mainittu että sopii -08 malleihin myös.En tiedä onko tehdasasennettuna kaikissa samat.
http://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/ ... od&x=0&y=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Vuonna 2010 tuli R-bemareihin kannet kahdella nokka-akselilla ja työntötangot jäi pois.
Re: R1100RT työntötangon pallopää irti
Lähetetty: 07 Huhti 2015 12:08
Kirjoittaja Tertsu
Noniin nyt sain Gessun talvisäilöstä ja pääsin tutkiin noita työntötankoja. En käyttänyt koko venttiilikoneistoa irti vaan purin sen verran, että pääsin tankojen toista päätä käpisteleen ja kunnossa tuntuivat olevan eikä heiluttelemalla tuntunut että toisenkaan pään pallot olis irti. Tangot oli samanlaiset kun ketjun aloittajan kuvassa. Mulla siis on -04 12GS. Ei muutakun romut kasaan ja välykset kohdilleen ja kovaa ajoa vaan.