Viimeinen ajo, ja johan alkoi tapahtumaan. Lauantaina ajattelin tehdä viimeisen pyrähdyksen kaikki alkoi mukavasti, vähän tumma taivas pelotti. Ensimmäinen viisikymmentä kilometriä meni hyvin, sitten kolmenkymmenen kilometrin pomppunen kiva mutkainen osuus. Löysin pätkän isoimman montun/töyssyn takapuoli irti penkistä ja hirviä rysäys no säikähdys oli kova mutta pyörä tuntui toimivan. Ajoinvielä muutaman kilomerin sitten ajattelin ,että lienee parasta tarkistaa tuliko jotain. Pysäytin ja katselin eipä mitään näkyvää jatkoin matkaa. Seitsemänkymmentä kilometriä lasiin ja tankille sittempä havainto takalaukku oli tipotiessään. Nyt sai kahvihetki jäädä ja heti kiireesti jäljille, arvaas että kenkutti. Vain viisi kilometriä niin vastaan tullut poliisiauto lähti perään, ai että sakotkin vielä. Olihan siinä joku hetki miettiä selitystä, onneksi poliisi oli ehken MP miehiä eikä rankaissut kuin nuhtelulla, empä kyllä viitsinyt kadonneesta laukustakaan mainita. Etsintä pääsi jatkumaan ajelin ko.osuuden kolmeen kertaan eikä laukkua näkynyt. Nyt kiireesti kotia kohti, hämärti ja lunta tietenkin alkoi satelemaan. Nyt alkoi pelottamaan, sapetti jo ennestään. Korkeimmilla kohdilla tie oli jo lumen peitossa, kotimatka kesti aika kauan, enkä enää ikinä halua kokea sitä uudestaan enkä suosittele kenellekkään. Olisko tässä opetus: ahneella ( kilometrit) on pask... loppu.
terveisin Petoi
Kaikenlaista sitä sattuu
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 09:04
- Moottoripyörän malli: R1100RT
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Ja jatkuu
Kadonnut (pudonnut) laukku tuli jo kotiin. Laukun löytänyt oli ottanut yhteyttä laukussa olleen tarran perusteella KMC kerhoon ja eräs kerholainen oli hakenut laukun jne. Suuret kiitokset vain kanssakulkijoille.
Laukunpohja oli etummaisen (ajosuunta) kiinnikkeiden kohdalta haljennut rytkäyksessä jolloin pohjan vääntyily aiheutti laukun putoamisen. Kaikkien RT kuskien kannattaa ehkä tarkastaa laukunpohja ettei siellä ole halkemaa. Lisäksi takapyörän jousitus oli jäänyt jäykimmilleen jolloin isku runkoon oli kova eli jousikin kannattaa säätää kuorman mukaan.
Petoi
Laukunpohja oli etummaisen (ajosuunta) kiinnikkeiden kohdalta haljennut rytkäyksessä jolloin pohjan vääntyily aiheutti laukun putoamisen. Kaikkien RT kuskien kannattaa ehkä tarkastaa laukunpohja ettei siellä ole halkemaa. Lisäksi takapyörän jousitus oli jäänyt jäykimmilleen jolloin isku runkoon oli kova eli jousikin kannattaa säätää kuorman mukaan.
Petoi
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
No hyvinhän siinä sitten loppujen lopuksi kävi.
Mulla putosi makuupussi ja semmoinen retkisäkki, jossa se oli, elokuussa.
Ei löytynyt enää paluumatkalla. Oli muuten hyvä pussi.
No täytyy varmaan alkaa laittamaan jotain palautusosoitteita noihin kamoihin, jotka ovat vaarassa pudota.
No koskaan ennen ei ole kyllä hukkunut mitään.
Pekka
Mulla putosi makuupussi ja semmoinen retkisäkki, jossa se oli, elokuussa.
Ei löytynyt enää paluumatkalla. Oli muuten hyvä pussi.
No täytyy varmaan alkaa laittamaan jotain palautusosoitteita noihin kamoihin, jotka ovat vaarassa pudota.
No koskaan ennen ei ole kyllä hukkunut mitään.
Pekka