Sivu 1/1

RT ja räntäsade+myrsky

Lähetetty: 28 Loka 2006 22:09
Kirjoittaja Kulkuri
No niin!
Ajoin tänään runsaat 200 km myrskyssä ja räntäsateessa, tässä huomioita.

Räntää tuli taivaan täydeltä ja lämpötila +0,5-3,7 astetta ja erittäin kova, paikoin jopa myrskytuulen tapaista. Kate suojaa tosi hyvin, paitsi lasi saisi olla n. 50 mm korkeampi ja leveämpi, pitänee hankkia talven aikana. K 100 RS:ssä vastaavissa olosuhteissa löi aina visiirin umpeen räntää ja näkyvyys olematon, RT:llä ei tätä ongelmaa lasi ylimmässä asennossa. Visiirin puolesta hyvä näkyvyys.

Lämpökahvat tosi hyvät, ajoin normaaleilla kesähanskoilla kädet lämpimänä. Muutenkin ajovarustus luokkaa "K100RS +10 celsius", ei meininkiäkään vilusta.

Kävin pikavisiitillä Etelän Pysytmettässä ystäviä tapaamassa. (työesteiden takia tällä kerta yöpyminen ei mahdollista). Leiripaikalle ajaessa paikoin liukasta ja pehmeää ja totesin että ykkösen välitys on liian harva noihin olosuhteisiin. Tarkasti kun pitäisi mennä, niin sammuu herkästi tai sitten sutii ja poikittain. No eihän se mikään enduro ole ja renkaatkin katusellaiset ja melkein vaihtokunnossa.

Olisihan tallissa ollut kyllä DR-Z 400:kin endurorenkailla mutta se vanhuus vilu!??

Ykkönen saisi olla muutenkin tiuhempi. Esim. Oslon iltapäivä ruuhka ei ole mitään herkkua.

Öljynjäähdytys toimii ihmeen tasaisesti. Keli kuin keli (+0,5-+27 c) niin aina on viisi palkkia mittarin näytössä. Ainoa ero on että kylmässä kestää (alle +10 c) noin 10-15 km kauemmin ennenkuin on normaalilämpötilassa, sen jälkeen viisi palkkia pysyy kuin liimattuna. Eli termostaatti toimii tosi hyvin.

Lisää kokemuksia tulee melkein päivittäin, joten eiköhän tuon kanssa kohta tulla sinuiksi.

Myrskyssä kyllä on raskaampi ajettava kuin K100RS, puuskittainen tuuli ottaa katteeseen aika hyvin ainakin kummaltakin puolelta etuviistosta. Mutta on siinä kyllä tuulipintaakin huomattavasti enemmän. Vastaavasti normaali kelillä reippaalla vauhdilla on kevyempi ajaa kuin K100RS.

Kulkuri