Sivu 1/1
K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 13 Maalis 2015 17:54
Kirjoittaja RIVIURALI
Oliskohan kellekkään jäänyt nurkkiin pyörimään J-Peg lepuuttajia? Olisin semmoisista kiinostunut. Tai mistähän semmoiset saisi edullisesti tilattua?
Toinen juttu, että onkos LT:n etupäässä ihan normi teleskooppiöljyt? Ne olisi varmaan joskus hyvä vaihtaa. Mikähän on tilavuus ja onkos vaihtohommassa mittään erikoista. Vitosta, kymppiä vai ihan oma öljy?
Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 20 Maalis 2015 19:04
Kirjoittaja C-A-D
RIVIURALI kirjoitti:Oliskohan kellekkään jäänyt nurkkiin pyörimään J-Peg lepuuttajia? Olisin semmoisista kiinostunut. Tai mistähän semmoiset saisi edullisesti tilattua?
Toinen juttu, että onkos LT:n etupäässä ihan normi teleskooppiöljyt? Ne olisi varmaan joskus hyvä vaihtaa. Mikähän on tilavuus ja onkos vaihtohommassa mittään erikoista. Vitosta, kymppiä vai ihan oma öljy?
Normi-iskariöljyä. Muistaakseni (häätyy tarkastaa) justiinsa pullo/iskari (0,4l) Motonetista. 5W...
Vaihdossa ei oikeastaan erikoista. Ainoa huomioitava asia on ruuvilukitteella liimatut jarruputkien ja jousi-sillan kiinnitys. Kuumailmapuhallin helpottaa kummasti purkua.
ELi
- lokasuojat irti / veks
- etufillari irti
- ohjausiskari irti (huom on kohtuullisen työllistävä tuokin)
- jarruputkien kiinnitys irti
- ripusta satulat jonnekin
- teleskoopit yhdistävä "silta" jousen alakiinnityksineen irti
Vedä putket alakautta irti. Vaihda öljyt.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 23 Maalis 2015 08:18
Kirjoittaja RIVIURALI
Kiitos C-A-D iskariohjeista.. Koetan saada tuon mopon vähänkerrassaan omille jäljille. Vaihoin viikonloppuna perään ja lootaan marjapuurot, sekä Pozon ohjeilla keskituen öljyt. Ne öljyt oli ihan kirkkaat punaiset, oliskohan vaihettu joskus? Kun kyselemään aloin, niin tilasin tuohon 04:seen uuden V-stormin pleksin, kun sellainen oli entisessä 99:kin. Mitenkähän ne pleksin kromatut pidikkeet lähtee irti ? Ei sillä etten niitä irti saa, mutta kun ehjänä koettaisin. Niissä on varmaan joku simppeli systeemi. Käyn tässä etusikareiden kimppuun kunhan taas vappaata siunaantuu. Mukava, kun teitä Fiksujakin on neuvoja antamassa..
Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 23 Maalis 2015 08:57
Kirjoittaja C-A-D
RIVIURALI kirjoitti:Kiitos C-A-D iskariohjeista.. Koetan saada tuon mopon vähänkerrassaan omille jäljille. Vaihoin viikonloppuna perään ja lootaan marjapuurot, sekä Pozon ohjeilla keskituen öljyt. Ne öljyt oli ihan kirkkaat punaiset, oliskohan vaihettu joskus? Kun kyselemään aloin, niin tilasin tuohon 04:seen uuden V-stormin pleksin, kun sellainen oli entisessä 99:kin. Mitenkähän ne pleksin kromatut pidikkeet lähtee irti ? Ei sillä etten niitä irti saa, mutta kun ehjänä koettaisin. Niissä on varmaan joku simppeli systeemi. Käyn tässä etusikareiden kimppuun kunhan taas vappaata siunaantuu. Mukava, kun teitä Fiksujakin on neuvoja antamassa..
Niiden kromi-härpäkkeiden irrotus tapahtuu vaan ottamalla tukeva ote sormilla. Peukalolla painat ruudun keskiosaa kohden ja sormen päillä sitten kampeat "auki" toiselta puolelta. Juuri kun luulet, että veri sormen päistä tirskahtaa, niin napsahtaa auki.
Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 24 Maalis 2015 19:21
Kirjoittaja RIVIURALI
Kiitos C-A-D pleksin irroitusohjeista, hyvin kromihärpäkkeet irtosivat ehjinä.
Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 24 Maalis 2015 22:44
Kirjoittaja pozo izquierdo
Jos jostain syystä joudut niitä lasin kromikoristeita irrottelemaan useamminkin, niin niistä alkaa ne pyörän keskilinjan puoleiset kynnet irtoilla yksi kerrallaan. Ne kannattaakin valaa hyvän sään aikana "yhdeksi puuksi" sököttämällä jotain epoksia tms. niiden kamman piikkien väliin ja sitten epoksin kuivuttua hiotaan ylimääräiset pois. Näin noista kiinnityskynsistä tulee ikuiset eikä niiden irtoilua / murtumista tarvitse enää pelätä.
t. pozo
Re: K 1200 lt lepuuutajat / etupään iskariöljyt
Lähetetty: 25 Maalis 2015 11:01
Kirjoittaja RIVIURALI
Hyvä vinkki! Täytyypä jotakin täytettä laittaa sinne välliin.. Vielä irtosivat ehjinä, vaikka tallissa oli aika viileä, kun en sitä erikseen silloin lämmittänyt. Tänään ke pitäisi uuden pleksin tulla postiin.. Taitaa olla hiukka matalampi kuin se edellinen V-Stream (taisin sitä jossakin V-Stormiksikin kutsua).
Vakiolla pleksillä en ole ajanutkaan, tilasin kun edellisessäkin LT:ssä oli, ja jossakin moittivat alkuperäistä. Voihan se tietysti olla makuasiakin minkälaisesta tuulensuojasta tykkää.