F650GS -00 sammuilu ja tyhjäkäynnin pätkiminen
Lähetetty: 20 Huhti 2015 13:51
Elikkäs pientä ongelmaa pikkugessussa. Käynnistyy hienosti eikä anna mitään merkkejä ongelmista.
Ongelmat alkavat ajossa kun kiihdyttää kunnolla pätkii moottori välillä (ongelma ei siis ole päällä aina kiihdyttäessä) ja tällöin myös moottori helposti sammuu kun päästää kaasusta (eli jos tulee esim risteykseen niin moottori sammuu heti kun päästään tyhjäkäynnille). Lähtee kyllä uudestaan heti ihan hyvin käyntiin eikä ongelmaa tuntusi olevan. Tuntuisi myös että ongelma pahempi heti sen jälkeen kun pyörä on pesty, eli vettä päässyt johonkin väärään paikkaan. GS-911 ei anna minkäänlaista virhekoodia. Pyörässä LeoVincen "tehoputki".
Kuulostaako tutulta, onko ratkaisua samanlaiseen ongelmaan jollakin takataskussa?
Useampaa asiaa iltasella pohdittu mutta vielä ei ole tarkastukierrosta aloitettu, sen verran pikaisesti katsottiin että ilmaputsarin kotelosta tyhjennysletkun aukaisu tuotti aika paljon ruskeeta öljymäistä nestettä ihasteltavaksi.
Olisiko lisättävää tarkastuslistalle vai löytyyköhän tuolta listalta ongelma:
- Tulppa huono
- Tankin korvausilmaletku tukossa
- Akun liittimien kiinnitys (pyörässä uusi akku)
- Ruiskun liitin huonosti
- Seisontatuen anturi/tappokytkin huonosti/pakoputken lähellä
- Kaikki mahdolliset liittimet ja niiden hapettuminen
- Sähköt, regulaattori, generaattori, sytytyspuola,...
- Polttoaineen paineensäädin
Mites kannattaisi aloittaa selvitystyö? Apuna myös GS-911 analysaattori jos heti tulee mieleen mitä sillä kannattaisi tarkistaa?
Ongelmat alkavat ajossa kun kiihdyttää kunnolla pätkii moottori välillä (ongelma ei siis ole päällä aina kiihdyttäessä) ja tällöin myös moottori helposti sammuu kun päästää kaasusta (eli jos tulee esim risteykseen niin moottori sammuu heti kun päästään tyhjäkäynnille). Lähtee kyllä uudestaan heti ihan hyvin käyntiin eikä ongelmaa tuntusi olevan. Tuntuisi myös että ongelma pahempi heti sen jälkeen kun pyörä on pesty, eli vettä päässyt johonkin väärään paikkaan. GS-911 ei anna minkäänlaista virhekoodia. Pyörässä LeoVincen "tehoputki".
Kuulostaako tutulta, onko ratkaisua samanlaiseen ongelmaan jollakin takataskussa?
Useampaa asiaa iltasella pohdittu mutta vielä ei ole tarkastukierrosta aloitettu, sen verran pikaisesti katsottiin että ilmaputsarin kotelosta tyhjennysletkun aukaisu tuotti aika paljon ruskeeta öljymäistä nestettä ihasteltavaksi.
Olisiko lisättävää tarkastuslistalle vai löytyyköhän tuolta listalta ongelma:
- Tulppa huono
- Tankin korvausilmaletku tukossa
- Akun liittimien kiinnitys (pyörässä uusi akku)
- Ruiskun liitin huonosti
- Seisontatuen anturi/tappokytkin huonosti/pakoputken lähellä
- Kaikki mahdolliset liittimet ja niiden hapettuminen
- Sähköt, regulaattori, generaattori, sytytyspuola,...
- Polttoaineen paineensäädin
Mites kannattaisi aloittaa selvitystyö? Apuna myös GS-911 analysaattori jos heti tulee mieleen mitä sillä kannattaisi tarkistaa?