Sivu 1/2

Kankeeta on.....

Lähetetty: 06 Kesä 2015 05:18
Kirjoittaja Spaddu
K1600 oli huollettu ennen myyntiä 7500 km, seuraavaksi huolloksi merkitty kirjaan 17500 km.
No nyt kun pitää lähteä kuukauden turneelle Eurooppaan vaihdoin renkaat, öljyt + suodatin (myös perä) ja ohessa katsoin jarrupalat, lukemalla 12 000 km. Kävin kysymässä/pyytämässä Heinolla ja Biketeamissa, että voisivatko siirtää huoltovalon syttymistä, jotta reissussa sitä ei tarvitsisi tuijotella. Huom! En kerjännyt mitään leimaa mihinkään huoltokirjaan. Ei onnistu! Koska maahantuoja on kieltänyt, että vain heillä tehdyissä huolloissa asia tehdään.
Eli tuli ostettua täysin kädettömän pyörä, jossa vain kokopaketista maksavaa asiakasta palvellaan. Tiedä sitten olisiko onnistunut sittenkään, jos olisin maksua vastaa teettänyt nuo toimet ja pyytänyt valon syttymisen siirtoa? (Ja taas naama väärällä, kun olisin vienyt omat öljyt ja suodattimet. Täsmälleen samat Castrolin öljyt 40% halvempaa muualta ostettuna.) Kun se huolto on kirjan mukaan 17500 km.
No testaan nyt sitten Saksan BMW:n tasoa ja ymmärtämystä, asiakkaan näkökulmasta. Ei jää nekään rahat sitten Suomeen, jos teetätän huollon paluumatkalla ulkomailla (huoltokirja mukaan). Voi sitten seuraavankin huollon täsmätä ensi kesän reissulle Saksaan (onkin se ensimmäinen oikea huolto 30tkm).

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 06 Kesä 2015 08:54
Kirjoittaja ilmari
Moro Spaddu ja tervetuloa BMW:n maailmaan.

Yhtä hyvin meillä tee-se-itse miehilläkin menee. Vuoden vaihteeseen asti varaosiin liittyvät hommat toimivat Kokkolan kokoisessa paikassa vielä hyvin. Varaosien numerot on mahdollista etsiä netistä Real-Oem palvelusta. Sen jälkeen soitto tai käynti paikalliselle pienelle Mitsubishi-BMW korjaamolle joka tilasi halutut osat Ruotsista tai Saksasta ja antoi hinnasta vielä "jäsenalennusta". En kyllä oo minkään lafkan jäsen mutta jonku prosentin niistä aina sai pois. Ja toimitus oli nopeaa ja varmaa.

Vuoden vaihteen jälkeen prätkien varaosia saavat myydä pelkästään BMW- moottoripyöräliikeet eli lähimpänä Kokkolaa ovat Vaasa ja Oulu.

Näin BMW pitää huolen asiakkaistaan ja hyvästä palvelusta!

-Ile-

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 06 Kesä 2015 18:47
Kirjoittaja kartsa
Huolto ei voi ottaa vastuuta siitä, että joku on ehkä huoltanut pyöränsä. Markkinoilta löytyy värkkejä, jolla saa huoltomuistutuksen kuitattua. Outoa kiukuttelua.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 11 Kesä 2015 10:36
Kirjoittaja Vellu
ilmari kirjoitti:Moro Spaddu ja tervetuloa BMW:n maailmaan.

Yhtä hyvin meillä tee-se-itse miehilläkin menee. Vuoden vaihteeseen asti varaosiin liittyvät hommat toimivat Kokkolan kokoisessa paikassa vielä hyvin. Varaosien numerot on mahdollista etsiä netistä Real-Oem palvelusta. Sen jälkeen soitto tai käynti paikalliselle pienelle Mitsubishi-BMW korjaamolle joka tilasi halutut osat Ruotsista tai Saksasta ja antoi hinnasta vielä "jäsenalennusta". En kyllä oo minkään lafkan jäsen mutta jonku prosentin niistä aina sai pois. Ja toimitus oli nopeaa ja varmaa.

Vuoden vaihteen jälkeen prätkien varaosia saavat myydä pelkästään BMW- moottoripyöräliikeet eli lähimpänä Kokkolaa ovat Vaasa ja Oulu.

Näin BMW pitää huolen asiakkaistaan ja hyvästä palvelusta!

-Ile-
Aivan samaa olen itsekin ihmetellyt, samaa kokkolalaista liikettä aiemmin varaosien hankinnassa käyttäneenä. Tämä uusi määräyshän on kotoisin BMW AG:ltä, joten suomalaiset varaosamyyjät eivät ole tähän mitenkään "syyllisiä".
Vaasan Käyttöautosta jo kokemuksia tämän vuoden puolelta, ja pelkästään positiivisia. Suosittelen lämpimästi!

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 13 Kesä 2015 08:51
Kirjoittaja Hangaround51
Näinhän nämä asiat menee kun huoltopisteitä on vain muutama koko maassa ja itärajan luona ei oikeasti olenkaan niin ei kai niitä varaosia siellä tarvita kun ei ole huoltajaakaan, paljon puhuvat
BMW Suomessa vaan asiakkaiden palvelipisteet vaan harvenee.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 13 Kesä 2015 16:06
Kirjoittaja C-A-D
Ei taida toi K1600*-sarja olla vielä GS911:n tukema. Tuolla työkalullahan vanhemman liiton bemareihin nuo temput tehdään...

P.S Onneksi LT vielä kuuluu "teen itse - siis säästän ja saan taatusti hyvän huollon" -luokkaan.
P.P.S Ehkä jonain päivänä vielä on rahaa investoida kuustoistasataseen, mutta LoTjasta en luovu ikinä :D Tallissa pitää olla jotain, jonka voi itse ylläpitää ja jonka kanssa voi liata kätensä. Se on melkein yhtä hauskaa kuin ajaminen...

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 13 Kesä 2015 18:21
Kirjoittaja JKU
C-A-D kirjoitti:Ei taida toi K1600*-sarja olla vielä GS911:n tukema. Tuolla työkalullahan vanhemman liiton bemareihin nuo temput tehdään...

P.S Onneksi LT vielä kuuluu "teen itse - siis säästän ja saan taatusti hyvän huollon" -luokkaan.
P.P.S Ehkä jonain päivänä vielä on rahaa investoida kuustoistasataseen, mutta LoTjasta en luovu ikinä :D Tallissa pitää olla jotain, jonka voi itse ylläpitää ja jonka kanssa voi liata kätensä. Se on melkein yhtä hauskaa kuin ajaminen...
Joo, nuo vanhat voi aina "huoltaa" vaikka tienpäällä!
Ymmärrän tuon BMW:n huollon strategian: kaikki hullot rekisteröidään huoltoliikkeen tietojärjestelmään, joka päivittyy pääkonttorin tietojärjestelmään.
Näin mittareiden "tirmmaainen" voidaan helposti paljastaa BMW:n huoltopisteiden kautta riippimatta mistä autoa ollaan ostamassa.
Sama lienee tarkoitus pyörien suhteen.
Mutta tuo huoltopisteiden harventuminen täällä raukoilla rajoilla on tietysti onglema, joka kohta näkyy myös pyörien myynnissä! Mutta onko sekään pääkonttorille mikään päänsärky, Suomen myyntimäärät on pieniä.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 16 Kesä 2015 20:33
Kirjoittaja Spaddu
Ihan kotikutoiselta tuntuu koko laadukas. Ajoin Munchenin BMW:n pihaan ja kerroin asian. Ottivat pyörän ja en kerinnyt kahvia juomaan, kun avaimet tuli takaisin huoltoa 10000 km siirretynä, ilmaiseksi. Se siitä BMW:n järjestelmästä. Naureskelivat Suomelle. Huoltokirjan leimat ne on kun merkkaa. Taitaa olla niin ettei paljoa tule Suomen huoltoja käytettyä!

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 16 Kesä 2015 21:01
Kirjoittaja C-A-D
Kannattaa toki välttää tukemasta Suomalaisia huoltoja - hyvä tapa varmistaa täkäläisten pyöräliikkeiden kuolema. Ihan kaikille ei ole mukava asioida joka asiassa ulkomailla. Oli kyse uuden ostosta tai vanhan huollattamisesta.

Seppo

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 17 Kesä 2015 01:42
Kirjoittaja Spaddu
Nollasta ei viitsi maksaa edes säälistä. Huoltovalolla ja sen palamisella, kun ei ole mitään tekemistä huollon ja sen tekemisen kanssa. Jos olisi, niin juuri siinä tapauksessa huolto menisi ensiviikolla ehkä Saksaan. Tapoihin kun kuuluu, ettei turhia valoja pala mittareissa. Ensimmäinen, kunnon iso huolto on 30tkm, jonka sitten tällä palvelulla teetätän ensi kesän reissulla Saksassa, jos asenne Suomessa on sama. Ja satavarmasti kukaan yksityinen ei pääse katselemaan tehtaan tiedostoista, jonkin valon nollauksia! Huoltokirja on sitä varten. Onpahan apinoitu autopuolelta yksi kiusa käyttäjille, jotka uusavuttomuuttaan eivät osaa seurata 10tkm huoltoväliä ilman merkkivaloa.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 19 Kesä 2015 01:08
Kirjoittaja Mrk
^ Juurikin näin, suomalian puimurihuolloissa vielä Brezhneviläinen asenne.
Ihan huoltoliikkeiden oma vika jos porukka alkaa huollattamaan ulkomaan reissuilla, itse ainakin teen niin.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 19 Kesä 2015 11:46
Kirjoittaja Spaddu
Eikö tällä kerholla ole kytköksiä ainakin Suomen BMW:n? Ainakin liityin siinä uskossa? No joka tapauksessa kysyn asiaa suoraan Saksan pääkonttorista, siellä suhtaudutaan maksaviin asiakkaisiin hieman eri asenteella. Samoin tsekkaan Tallinnan? huollon kotimatkalla. Jos onnistuu, niin seuraava 20 tkm huolto siellä ja laukut täynnä viinaa takaisin, homma menee plussalle. Hyvää Juhannusta Torinosta.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 19 Kesä 2015 12:07
Kirjoittaja C-A-D
Eri asiat ovat eri ihmisille tärkeitä. Jos tuo huoltovalo niiin paljon häiritsee, etkä sitä tarvitse, niin olisiko joka kantilta helpoin ratkaisu ruuvata polttimo irti?

Edit: Äh-eiku... Onhan tuo K1600 tuettu GS 911:n tukema. Eli no worries - hankit vaan tuon työkalun ja jo nollaat itse tuon huoltovalon vaikka joka päivä.

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 20 Kesä 2015 00:49
Kirjoittaja Spaddu
Joo, on minullakin ollut Warthburg ja Ural, joten puupalikka rautalanka ja jesseteippi viritykset on tuttuja. Mutta kun ei haluttaisi kuulua ns. itäeurooppaan. Vaikka se suomalaisilla syvissä tunnoissa tuntuu olevankin, niin ei lentokonekaan lennä ja huomiovalot teipattuna, toivottavasti?

Re: Kankeeta on.....

Lähetetty: 20 Kesä 2015 07:40
Kirjoittaja C-A-D
Spaddu kirjoitti:Joo, on minullakin ollut Warthburg ja Ural, joten puupalikka rautalanka ja jesseteippi viritykset on tuttuja. Mutta kun ei haluttaisi kuulua ns. itäeurooppaan. Vaikka se suomalaisilla syvissä tunnoissa tuntuu olevankin, niin ei lentokonekaan lennä ja huomiovalot teipattuna, toivottavasti?
Miten tuo teipattuna ajaminen eroaa siitä, että se "väkisin" pimennetään ohjelmallisesti?

Mutta kuten tuossa totesin - hanki GS911-työkalu ja sen jälkeen voit itse tuon sammuttaa vilkuttelemasta - saati muutenkin tsekata mitä pyörälle kuuluu aina kun siltä tuntuu. Eikä tartte maksaa euron latia Suomalaiselle tai muunkaan maalaiselle huollolle tuosta.