Sivu 1/1

GTstä RThen

Lähetetty: 06 Kesä 2015 18:57
Kirjoittaja kartsa
Siirryinpäs takaisin k16gtstä 12rtlchen. Edellinen rt oli 2010. Mielenkiintoista verrata. Jos gt olisi saman painoinen ja voimansiirto sulavampi, niin siinähän olisi ehdottomasti paras pyörä minulle. Nyt tämä rt kevyempänä on mahtipeli, kulkee tosi hyvin. Tosin, vaikka mainostetaan, että tärinätön, niin kyllä vanha rt oli tärinättömämpi, se lähinnä tutisi, en vaan tottunut siinä siihen, että aina liikkeellelähdössä kallistui oikealle.

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 06 Kesä 2015 19:28
Kirjoittaja pertsa
Minä siirryin parin RT:n jälkeen gessuun, eipä pahemmin sivutuulet
häiritse. Ja tulipa tehtyä pari keskieuroopan matkaa helteessä RT:llä
eli tuntuma pari viikkoa kuin saunassa... kun ei oikein ajoviimaa ole.
Tosin sateella RT on mukava, eipä paljon kastu.
Kuitenkin molemmat mallit ovat hyviä omilla vahvuuksillaan.
Nyt jo viides kesä gessuilla, eikä paluuta aikaisempaan.

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 07 Kesä 2015 13:24
Kirjoittaja Pekkavee
pertsa kirjoitti: Kuitenkin molemmat mallit ovat hyviä omilla vahvuuksillaan.
Nyt jo viides kesä gessuilla, eikä paluuta aikaisempaan.
Tuo on kiinni siitä mitä harrastaa. Jotkut ajavat Euroopan reissuja ja pitkää matkaa Suomessakin asfaltilla.
Jotkut taas haluavat kaahailla hiekkateillä ja vaikka moottoriradoilla.
Mä kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään.
Minullakin on ollut R1100 Gessu jo 10 vuotta ja toimii mun hommissa hyvin.
Hienoja pyöriähän nuo BMW matkapyörät ovat ja sopivat siihen matkahommaan erinomaisesti.
Meillä on kyllä HMPK kerhossa heppu, joka on ajanut Gessuilla kymmeniä rautaperseajoja.
Hän lähti juuri sille GN 72 reissulle, eli Nordkapista Gibraltariin 72 tunnissa. Yli 5000 km.
Eli sopii tuo Gessu kanssa matka-ajoonkin.

Suomessahan on upeita hiekkateitä päin vastoin kuin Saksassa.Gessu on ollut myydyin moottoripyörä Saksassa jo monta vuotta. Se on siis hyvä aika moneen hommaan.
10 vuotta sitten ostin tuon Gessun ja silloin minulle aukesi aivan uusi maailma, upeat hiekkatiet ja luonto ja maisemat siellä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 07 Kesä 2015 15:15
Kirjoittaja JKU
Kävin kerhon reissulla Berliinin tehtaalla viime talvella; yllätyin tiedosta, että bokseri on tehtaan eniten valmistettu pyörä!
Ei siitä liene vielä kuin 20 vuotta, kun BMW lopetti bokserin valmistusken "vanhanaikaiasena"!
Onneksi kuitenkin kuunteli asiaikkaitaan ja aloitti sen tuotannon uudelleen vuoden keskeytyksen jälkeen. :)

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 07 Kesä 2015 15:17
Kirjoittaja pertsa
Minä taas yritän välttää hiekkatiet aina, mutta kyllä gessu on
hyvä matkaenduro myös asvaltilla pitkillä matkoilla . En ole koskaan
ymmärtänyt mitä moottoripyörällä tekee hiekkateillä, paitsi motocross
ja enskakilpailussa :wink:

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 09 Kesä 2015 11:42
Kirjoittaja jupemy
pertsa kirjoitti:Minä taas yritän välttää hiekkatiet aina, mutta kyllä gessu on
hyvä matkaenduro myös asvaltilla pitkillä matkoilla . En ole koskaan
ymmärtänyt mitä moottoripyörällä tekee hiekkateillä, paitsi motocross
ja enskakilpailussa :wink:

Niin minäkin ennen luulin ja tein U-käännöksen kun tuli kyltti päällyste päättyy.
Nykyisin se juttu on nimenomaan sora ja hiekkateillä nautiskelu.
Tapeilla seisten menemään pitkin mäkisiä ja mutkaisia suomen hiekkateitä,
mikä sen hienompaa :)

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 09 Kesä 2015 21:21
Kirjoittaja pertsa
jupemy kirjoitti:
pertsa kirjoitti:Minä taas yritän välttää hiekkatiet aina, mutta kyllä gessu on
hyvä matkaenduro myös asvaltilla pitkillä matkoilla . En ole koskaan
ymmärtänyt mitä moottoripyörällä tekee hiekkateillä, paitsi motocross
ja enskakilpailussa :wink:

Niin minäkin ennen luulin ja tein U-käännöksen kun tuli kyltti päällyste päättyy.
Nykyisin se juttu on nimenomaan sora ja hiekkateillä nautiskelu.
Tapeilla seisten menemään pitkin mäkisiä ja mutkaisia suomen hiekkateitä,
mikä sen hienompaa :)
On tietenkin moottoripyöräily hieno harrastus, kun on niin eri osa-alueita
harrastaa tätä.
Ja kyllä minä kunnioitan jokaisen motoristin mielialueita, enkä halunnut
kommentilla loukata ketään.
Itse olen vaan niin urbaani motoristi etten halua sotkea itseäni hiekkapölyyn
tai kuraan, mieluummin matkustelen alppimaisemissa mukavilla pienillä
asvalttiteillä ja suomessakin asvaltilla.
Aikanaan kun aloitin tämän harrastuksen 1965, niin sain kyllä silloin tuntea
hiekanjyvät hampaissa, eli silloin vanhaan hyvään aikaan kun oli oikeastaan
vain hiekkateitä, mutta ainahan sitä voi hakea nostalgiaa.....

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 11 Kesä 2015 11:13
Kirjoittaja Vellu
JKU kirjoitti:Kävin kerhon reissulla Berliinin tehtaalla viime talvella; yllätyin tiedosta, että bokseri on tehtaan eniten valmistettu pyörä!
Ei siitä liene vielä kuin 20 vuotta, kun BMW lopetti bokserin valmistusken "vanhanaikaiasena"!
Onneksi kuitenkin kuunteli asiaikkaitaan ja aloitti sen tuotannon uudelleen vuoden keskeytyksen jälkeen. :)
Noinkohan on? Mikäs vuosimalli boxereista jäi puuttumaan? 2v- ja 4v-boxereita valmistettiiin kuitenkin rinnan ainakin neljän vuoden ajan.

Re: GTstä RThen

Lähetetty: 11 Kesä 2015 23:00
Kirjoittaja JKU
Vellu kirjoitti:
JKU kirjoitti:Kävin kerhon reissulla Berliinin tehtaalla viime talvella; yllätyin tiedosta, että bokseri on tehtaan eniten valmistettu pyörä!
Ei siitä liene vielä kuin 20 vuotta, kun BMW lopetti bokserin valmistusken "vanhanaikaiasena"!
Onneksi kuitenkin kuunteli asiaikkaitaan ja aloitti sen tuotannon uudelleen vuoden keskeytyksen jälkeen. :)
Noinkohan on? Mikäs vuosimalli boxereista jäi puuttumaan? 2v- ja 4v-boxereita valmistettiiin kuitenkin rinnan ainakin neljän vuoden ajan.
Minä kerroin hieman vääristeltyä tietoa; Mystic jäi vielä mallistoon, mutta tonninen "lopetettiin".