Tultiin sunnuntaina Pärnusta.. Lotja oli laivalla sivutuella, ja kun katsoin koneen alle, niin huomasin
kannella öljytippoja. Olivat tippuneen minun mopostani, kun keskiseisontatuen kohdalta kokeilin,
niin öljyähän siellä oli... Hiukkasen jo olin tuohon varautunut, kun mennessä piti kääntää nelosella melkein tappiin, ja siitä vitoselle samalla atakilla.. Kytkin luisti oikein iloisesti tuossa kiihdytyksessä.
Kytkin luisti tuolla retkellä vain sen yhden kerran, johtuiko öljystä tai muuten alimitoituksesta.. Tosin se oli ainoa kovempi kiihdytyskin.
Ei taida lotjassa olla harvinaista tuo kytkimen luistaminen, kun sitä kunnolla käskee..
No, nyt olin tullut tulokseen, että kampiakselin takapään stefa vuotaa.. Vaikuttiko se kytkimeen, en tiedä pääseekö se vähäinen öljy vauhtipyörän toiselle puolelle esim. roiskeen kautta.
Aikoinaan R 100 RS:n kytkin luisti pahasti tuosta stefan vuotamisesta.
Laitoin koneen öljyn sekaan AT-205 öljyn lisäainetta, joskopa tuo tihkuminen vaikka loppuisi..
Koneviestissä traktorin öljyvuodot loppuivat.. olennaista on, että stefa on kumia.. Mitä lie lotjassa tuo materiaali.
Hyvä olisi jos ei tuota rakkinetta tarvitsisi kesken kauden katkaista... Aika puuha se stefan/levyn vaihto.
Kaiken lisäksi meni sen oma navi juntturaan, ei ota mittään painalluksia vastaa.. Voisikos sen jostakin kautta resetoida, vai miten se sanotaan?
Nyt illalla, kun tutkin öljytippojen lähdettä, niin näyttää tulevan keskituen sylinterin karan stefasta..
Parempi niin, täytyy tutkia tuota stefan vaihtoa talvella.
Kytkimen luiston kanssa pärjää, kun ei vetele ihan tappiin..
Zumo on kyllä jumissa, ei tottele mittään näppäimiä.
Alkuvalikossa (johon laitetaan pin) on keltaisena nro 8, kun muut on normaalin siniset..
K 1200 LT -04, Öljyvuoto
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: K 1200 LT -04, Öljyvuoto
Jos sulla kytkin luistaa, niin onhan tuossa jo jokin lähtölaskenta alkanut. Ei se normaalisti luista, jollei ole saanut kytkin/jarrunestettä kytkimen työsylinterin pettäessä, tai kampiakselin päästefan tai pettäneen o-renkaan kautta moottoriöljyä tai sitten vaihdeaskista pettäneen stefan kautta vaihteistoöljyä...
Erään Esson baarin tarinan kuulin kerran LoTjakuskista, joka kytkimen luiston alettua pieksi pyörää (siis kytkintä) armottomalla luistattelulla ja polttamisella ja se mokoma ryhtyi taas pitämään. Tarina ei kerro kauanko tuota autuutta kesti...
Kytkinremppa on hyvä talvipuhde, samalla sitten kaikki stefat ja kytkimen työsylkyt uusiksi ynnä weep hole sinne työsylkyn asennuseiän pohjaan, niin saatat pelastua yhdeltä ylimääräiseltä kytkinrempalta tulevaisuudessa kytkimen työsylkyn pettäessä. Itse tein tuon sadan tonnin kohdalla kun kuvittelin kytkimen luistanen viime ajamissillani syksyllä. Kun en päässyt enää lumien takia asiaa varmistamaan, niin tietysti se alkoi vaivata siinä määrin, että pakkohan se oli vaihtaa. Ihan kuiva ja virheetön oli ja kytkilevysn 6,3 mm paksuus oli ohentunut 6 milliin sadan tonnin reissulla. En tietenkään enää vanhoja osia ruvennut takaisin laittamaan...
T. pozo
Erään Esson baarin tarinan kuulin kerran LoTjakuskista, joka kytkimen luiston alettua pieksi pyörää (siis kytkintä) armottomalla luistattelulla ja polttamisella ja se mokoma ryhtyi taas pitämään. Tarina ei kerro kauanko tuota autuutta kesti...
Kytkinremppa on hyvä talvipuhde, samalla sitten kaikki stefat ja kytkimen työsylkyt uusiksi ynnä weep hole sinne työsylkyn asennuseiän pohjaan, niin saatat pelastua yhdeltä ylimääräiseltä kytkinrempalta tulevaisuudessa kytkimen työsylkyn pettäessä. Itse tein tuon sadan tonnin kohdalla kun kuvittelin kytkimen luistanen viime ajamissillani syksyllä. Kun en päässyt enää lumien takia asiaa varmistamaan, niin tietysti se alkoi vaivata siinä määrin, että pakkohan se oli vaihtaa. Ihan kuiva ja virheetön oli ja kytkilevysn 6,3 mm paksuus oli ohentunut 6 milliin sadan tonnin reissulla. En tietenkään enää vanhoja osia ruvennut takaisin laittamaan...
T. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Re: K 1200 LT -04, Öljyvuoto
Joo, pitää talvella se kytkinhomma tehdä, ja laitella kaikki stefat yms. Onhan siinä enemmän romua purettavaksi kuin vanhassa K 100:ssa, mutta eiköhän tuo onnistune..
Meinaan vielä Moto Sygigsessä Peipsin pohjoispäässä sillä käydä, toivottavasti se kytkin ei ihan huliviliksi heittäydy.. Satula on ollut jo pari viikkoa Elimäellä, kohta puoliin varmaan mestari sieltä soittaa kokeilemaan.. Nyt Lotjassa on ollut vanhempi risainen LT:n satula, mutta hyvä istuttava.. Takapuolen kanssa ei ollut mittään ongelmia Pärnun reisulla, nimittäin pyörän suhteen... Muuten takapuolen kanssa oli kyllä ongelmia, kun oli hitonmoinen mahatauti.. Sitä ei taida saada mitenkään kammettua Lotjan viaksi.. vai pitäsköhän tehtaalle laittaa reklamaatiota, että Lotjalla ajaminen aiheuttaa ripulia!!
Meinaan vielä Moto Sygigsessä Peipsin pohjoispäässä sillä käydä, toivottavasti se kytkin ei ihan huliviliksi heittäydy.. Satula on ollut jo pari viikkoa Elimäellä, kohta puoliin varmaan mestari sieltä soittaa kokeilemaan.. Nyt Lotjassa on ollut vanhempi risainen LT:n satula, mutta hyvä istuttava.. Takapuolen kanssa ei ollut mittään ongelmia Pärnun reisulla, nimittäin pyörän suhteen... Muuten takapuolen kanssa oli kyllä ongelmia, kun oli hitonmoinen mahatauti.. Sitä ei taida saada mitenkään kammettua Lotjan viaksi.. vai pitäsköhän tehtaalle laittaa reklamaatiota, että Lotjalla ajaminen aiheuttaa ripulia!!
Re: K 1200 LT -04, Öljyvuoto
Se kytkin varmaan "kärähti" sopivasti, kun luisti melko hulvattomasti n.6-7000 rpm kohdilla neloselta vitoselle vaihtaessa.. Ei ole sen jälkeen luistanut... Joo, talvella pittää katkasta mopo, kun se klonksotuskin häiritsee korvaa.. Samalla olis etittävä ja vaihdettava se keskituen sylinterin stefa.