K 1200 LT -04, Öljyvuoto
Lähetetty: 18 Elo 2015 15:22
Tultiin sunnuntaina Pärnusta.. Lotja oli laivalla sivutuella, ja kun katsoin koneen alle, niin huomasin
kannella öljytippoja. Olivat tippuneen minun mopostani, kun keskiseisontatuen kohdalta kokeilin,
niin öljyähän siellä oli... Hiukkasen jo olin tuohon varautunut, kun mennessä piti kääntää nelosella melkein tappiin, ja siitä vitoselle samalla atakilla.. Kytkin luisti oikein iloisesti tuossa kiihdytyksessä.
Kytkin luisti tuolla retkellä vain sen yhden kerran, johtuiko öljystä tai muuten alimitoituksesta.. Tosin se oli ainoa kovempi kiihdytyskin.
Ei taida lotjassa olla harvinaista tuo kytkimen luistaminen, kun sitä kunnolla käskee..
No, nyt olin tullut tulokseen, että kampiakselin takapään stefa vuotaa.. Vaikuttiko se kytkimeen, en tiedä pääseekö se vähäinen öljy vauhtipyörän toiselle puolelle esim. roiskeen kautta.
Aikoinaan R 100 RS:n kytkin luisti pahasti tuosta stefan vuotamisesta.
Laitoin koneen öljyn sekaan AT-205 öljyn lisäainetta, joskopa tuo tihkuminen vaikka loppuisi..
Koneviestissä traktorin öljyvuodot loppuivat.. olennaista on, että stefa on kumia.. Mitä lie lotjassa tuo materiaali.
Hyvä olisi jos ei tuota rakkinetta tarvitsisi kesken kauden katkaista... Aika puuha se stefan/levyn vaihto.
Kaiken lisäksi meni sen oma navi juntturaan, ei ota mittään painalluksia vastaa.. Voisikos sen jostakin kautta resetoida, vai miten se sanotaan?
Nyt illalla, kun tutkin öljytippojen lähdettä, niin näyttää tulevan keskituen sylinterin karan stefasta..
Parempi niin, täytyy tutkia tuota stefan vaihtoa talvella.
Kytkimen luiston kanssa pärjää, kun ei vetele ihan tappiin..
Zumo on kyllä jumissa, ei tottele mittään näppäimiä.
Alkuvalikossa (johon laitetaan pin) on keltaisena nro 8, kun muut on normaalin siniset..
kannella öljytippoja. Olivat tippuneen minun mopostani, kun keskiseisontatuen kohdalta kokeilin,
niin öljyähän siellä oli... Hiukkasen jo olin tuohon varautunut, kun mennessä piti kääntää nelosella melkein tappiin, ja siitä vitoselle samalla atakilla.. Kytkin luisti oikein iloisesti tuossa kiihdytyksessä.
Kytkin luisti tuolla retkellä vain sen yhden kerran, johtuiko öljystä tai muuten alimitoituksesta.. Tosin se oli ainoa kovempi kiihdytyskin.
Ei taida lotjassa olla harvinaista tuo kytkimen luistaminen, kun sitä kunnolla käskee..
No, nyt olin tullut tulokseen, että kampiakselin takapään stefa vuotaa.. Vaikuttiko se kytkimeen, en tiedä pääseekö se vähäinen öljy vauhtipyörän toiselle puolelle esim. roiskeen kautta.
Aikoinaan R 100 RS:n kytkin luisti pahasti tuosta stefan vuotamisesta.
Laitoin koneen öljyn sekaan AT-205 öljyn lisäainetta, joskopa tuo tihkuminen vaikka loppuisi..
Koneviestissä traktorin öljyvuodot loppuivat.. olennaista on, että stefa on kumia.. Mitä lie lotjassa tuo materiaali.
Hyvä olisi jos ei tuota rakkinetta tarvitsisi kesken kauden katkaista... Aika puuha se stefan/levyn vaihto.
Kaiken lisäksi meni sen oma navi juntturaan, ei ota mittään painalluksia vastaa.. Voisikos sen jostakin kautta resetoida, vai miten se sanotaan?
Nyt illalla, kun tutkin öljytippojen lähdettä, niin näyttää tulevan keskituen sylinterin karan stefasta..
Parempi niin, täytyy tutkia tuota stefan vaihtoa talvella.
Kytkimen luiston kanssa pärjää, kun ei vetele ihan tappiin..
Zumo on kyllä jumissa, ei tottele mittään näppäimiä.
Alkuvalikossa (johon laitetaan pin) on keltaisena nro 8, kun muut on normaalin siniset..