Sivu 1/1

Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 03 Joulu 2015 21:51
Kirjoittaja Nordsjö
Onko tuollaisesta iloa vakio r80- moottorissa vai onko rahan haaskuuta jos ei nosta puristuksia tai asenna power kittiä? Siis onko kokemuksia vakiomoottorissa, siis vm. 80 ja uudemmissa?

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 04 Joulu 2015 09:48
Kirjoittaja ReijoMyllymaa
Pelkän akselin vaihdosta R80:seen ei ole kokemusta.
Mutta Powerkitin yhteyteen lisäämisestä on.
Asiakaallani on R80RT sekä R80R. Molemmissa on Powerkitit.
Päätimme uhrata tieteelle, ja tilasimme Siebenrockilta yhden vääntöä lisäävän akselin.
Asensin sen R80R:ään. Asiakkaan kommentti koeajon jälkeen:
-" Ei se mikään järkyttävä muutos ole. Mut on tää ny vähän enemmän semmonen kehonrakentaja...!"

Kalleus on aina suhteessa rahapussin sisältöön, mutta tulimme tässä tapauksessa sihen tulokseen, että saavutettu hyöty ei vältämättä vastaa sijoitettua rahamäärää.

YT
Repa

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 04 Joulu 2015 18:52
Kirjoittaja Nordsjö
Kiitos vastauksesta!
Onkohan toi sellanen "bolt- on" elikkä nosto ei muutu alkuperäiseen nähden eikä vaadi jäykempiä venttiilien jousia?

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 05 Joulu 2015 04:49
Kirjoittaja ReijoMyllymaa
"Bold On" , kyllä.
Nosto ei muutu, eikä jäykempiä jousia tarvita, koska mylly ei kierrä yhtään enempää.
Vain venttiilien ajoitus muuttuu.
Siebenrockilta kysyin astearvoja, mutta vastasivat kohteliaasti, että se on salaisuus...

Terv. Repa

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 05 Joulu 2015 10:29
Kirjoittaja Kimmo Alvi
Mikähän mahtaa olla vaikutus Replacement kitin kanssa, saisiko siinä rahalle vastinetta? Siebenrock itsehän tuota suosittelee ko. kitin yhteydessä.

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 05 Joulu 2015 10:59
Kirjoittaja ReijoMyllymaa
Tästä yhdistelmästäkään ei itsellä kokemusta ole, mutta voisi kuvitella, että muutoksen voisi varsin selväsi huomata?
Tuntuvin testosteronipilleri on kuitenkin se Big Bore Kit...
Mutta minähän olen vähän jäävi...

Terv. Repa

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 05 Joulu 2015 16:36
Kirjoittaja Kimmo Alvi
BigBore on hommattu ja odottaa kevättä ja asennusta. Toiseen pyörääni (r100rs) ajattelin vaihtaa nokka-akselin, kun siihen olen tuon replacement kitin joku vuosi sitten vaihtanut. Jos kenellä on kokemuksia replacementistä ennen ja jälkeen nokan vaihdon, niin mielelläni kuulisin niistä.
Ja mitenkä tuo nokka-akselin vaihto luonnistuu irroittamatta konetta rungosta?

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 05 Joulu 2015 17:46
Kirjoittaja Nordsjö
Mitä eroa tuossa replacement kitissä on vakio- osiin paitsi kevyemmät männät? Puristukset?
Siebenrockin sivuilla on melko nihkeästi tietoa yleensäkin noista viriosista.

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 07 Joulu 2015 19:48
Kirjoittaja 2Vboxerman
Hommasin R 100gs:ään myös tuon asym. nokan ja tarkoitus olisi vaihtaa se ,mutta onnistuuko ilman sylinterien poistoa? Kannet on kansivelholla työn alla. Lupasi lisää tehoa ala sekä keskialueelle. Repahan kyllä vaihtoi tuommosen nokan purkamatta vaihdelaatikkoa sekä kytkintä big bore jutussa!

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 08 Joulu 2015 04:16
Kirjoittaja ReijoMyllymaa
Kyllä se sylinterit irrotuttaa..
Täytyy saada ne venttiilin nostajat ongituksi ulos !

Iloista kilkatusta Joulupukin pajoihin !!

Terv. Repa

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 10 Joulu 2015 19:08
Kirjoittaja 2Vboxerman
No niin , nyt on sylinterit ja nokanseuraajat saatu pois paikoiltaan ja nokkaketjua suunnittelen irroittaa, mutta näin ekaa kertaa kun olen tekemässä tätä projektia niin täytyy vähän miettiä miten etenee. Nokkarattaassa näkyy ajoitusmerkki klo 12 ylöspäin, mutta kampiakselin rattaan merkkiä on vaikea havaita kun sen edessä on laakeri. Ajoitusmerkki kohillaan , onko kampiakselin rattaassa mitään merkkiä?No näköjään on, suoraan alas klo 6 , eli kohdakkain on.
Seuraavaksi ois nokka-akselin irroitus ja vaihto asym. malliseen jos sen saapi sopimaan sinne toiseen päähän. Repalla oli tunnetta mukana kun työnsi akselin koloon! Saas nähdä miten käy! Täytyy vielä nukkua yön yli ennenkuin tekee mitään vahinkoa!

Re: Siebenrockin asymmetrical nokka

Lähetetty: 15 Touko 2017 18:49
Kirjoittaja Nordsjö
No niinhän siinä kävi, että tuli laitettua sellanen power- kitti, asymmetrical- nokka, isommat imuventtiilit ja kannet portattua. Nyt kyllä G/S keventää keulaa aika iloisesti :D . Lisäksi tuli laitettua vaihdelootaan uudet laakerit ja pidempi 5- ratas.
Semmonen pikku probleema on, että kun koneen ajaa kunnolla lämpimäksi niin kierroksilta tyhjäkäynnille palaaminen ja moottorijarru huononee. Tyhjäkäynti muuttuu myöskin epätasaisemmaksi ja kone meinaa aina välillä "stumpata" tyhjäkäynniltä sammuksiin. Sytkän ajoitukset on tarkistettu, samoin ennakonsäätimen toiminta sekä kaasuttimien seoksien säätö. Nii ja imuvuotojakaan ei löytynyt.
Mitäköhän kokeilis seuraavaksi?