Sivu 1/1
R 100gs kaasarien säätö
Lähetetty: 01 Tammi 2016 12:24
Kirjoittaja 2Vboxerman
Nyt kaivattais apuja R 100gs kaasareiden ja sytkän säätöön! Mitä voi kotikonstein tehdä? Ajoituslamppu on sytkän säätöön , mutta kaasareiden säätöön ei ole vempaimia!
Re: R 100gs kaasarien säätö
Lähetetty: 02 Tammi 2016 21:02
Kirjoittaja modulaattori
Re: R 100gs kaasarien säätö
Lähetetty: 06 Tammi 2016 13:07
Kirjoittaja Mikki
Vuosikaudet olen kaasarit säätänyt noin kolmen...neljän metrin letkulla: Toinen pää toiseen ja toinen toiseen kaasuttimeen, letkussa hieman jäykkää öljyä.
Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)
Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
Re: R 100gs kaasarien säätö
Lähetetty: 19 Tammi 2016 20:09
Kirjoittaja Ismo Vaara
Mikki kirjoitti:Vuosikaudet olen kaasarit säätänyt noin kolmen...neljän metrin letkulla: Toinen pää toiseen ja toinen toiseen kaasuttimeen, letkussa hieman jäykkää öljyä.
Letkuille olen rakentanut telineen niin, että ne ovat "keskeltä" korkeammalla ettei öljy horahda kaasariin (tekee helposti näin jos eivät ole balanssissa)
Kun kaasarit ovat säädöissä, niin letkussa olevan öljyn pinnat pysyvät tasan tyhjäkäynnillä että kierroksilla.
Tämä on pätevin keino. Mulla oli joskus vuonna kivi ja keppi meksikolainen DI hommissa ja hän ei muuhun värkkeihin luottanut!
Re: R 100gs kaasarien säätö
Lähetetty: 10 Maalis 2016 21:10
Kirjoittaja kaliffi
Yksinkertainen on kaunista, eli homma luonnistuu kyllä korvakuuloltakin, eli jos on nuottikorvaa, letku laitetaan korvakäytävän suulle ja kas, kun kaasarit ovat synkassa, jokainen viheltää samalla tavalla. 1950-luvulla esim. Ferrarin F 1-mekaanikot laittoivat jopa 12-pyttyiset balanssiin tällä tavalla.