K1600 GTL:n tuulilasi jäi yläasentoon
Lähetetty: 06 Huhti 2016 20:11
Onko muille sattunut moista? Löytyykö kellään mopon kytkentäkaaviota? Haittaa ajamista kun lasi on liian pystyssä. Pitää melkein seistä että näkee yli...
Purin koko mittari- ym. hässäkän. On muuten mielenkiintoinen projekti...
Moottorin rajakytkimille tulee sähkö (5V) mutta muuta ei tapahdu. Moottoripaketissa on tod. näk. Hall- anturit. Oletan että näin on koska moottorin käyttöjännite on tarran mukaan 12V.
Yksikään rele ei naksu kun yritän muuttaa asentoa jos siellä nyt edes on rele, saattaapi olla puolijohdekytkin. Moottorin liitinnapoihin ei kuitenkaan tule 12V jännitettä vaikka kuinka painaisi keinukytkintä. Navigaattorin telineen rajakytkin toimii joka estää tuulilasin liikkeen alaspäin jos luukku on auki.
Näyttää siltä että moottori on kunnossa koska käyttösähkö uupuu ja saan koota yläkerran muovit takaisin. Vika lienee jossain muualla mopon uumenissa. Olisi mukavaa tietää mihin kahvan käyttökytkimestä lähtevät johdot menevät kun ne katoavat ison nipun sisään. Kaikki toimi kun ajoin sen syksyllä lämpimään talliin.
-Kaitsu-
Purin koko mittari- ym. hässäkän. On muuten mielenkiintoinen projekti...
Moottorin rajakytkimille tulee sähkö (5V) mutta muuta ei tapahdu. Moottoripaketissa on tod. näk. Hall- anturit. Oletan että näin on koska moottorin käyttöjännite on tarran mukaan 12V.
Yksikään rele ei naksu kun yritän muuttaa asentoa jos siellä nyt edes on rele, saattaapi olla puolijohdekytkin. Moottorin liitinnapoihin ei kuitenkaan tule 12V jännitettä vaikka kuinka painaisi keinukytkintä. Navigaattorin telineen rajakytkin toimii joka estää tuulilasin liikkeen alaspäin jos luukku on auki.
Näyttää siltä että moottori on kunnossa koska käyttösähkö uupuu ja saan koota yläkerran muovit takaisin. Vika lienee jossain muualla mopon uumenissa. Olisi mukavaa tietää mihin kahvan käyttökytkimestä lähtevät johdot menevät kun ne katoavat ison nipun sisään. Kaikki toimi kun ajoin sen syksyllä lämpimään talliin.
-Kaitsu-