Sivu 1/1

GS:n kulutus

Lähetetty: 09 Touko 2016 16:00
Kirjoittaja Matti1150
Aloitteleva Geesu-mies kysyy jotta mikä on 1150 Geesun "normikulutus" yksin ajaessa ilman matkatavaroita?

Nyt olen ihan maanteillä saanut kulumaan ainetta 5-8,6 ltr/satasella josta jälkimmäinen tuntuu paljolta! Silloin ajo oli tosin päällystettyjä syheröteitä. Onko "Ylivaihteen" eli E:n merkitys niin suuri bensan kulutuksen suhteen?

Re: GS:n kulutus

Lähetetty: 10 Touko 2016 11:59
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kaverilla osti uutena 1150 gessun ja valitteli aikansa liian pitkästä 6-vaihteesta. Vaihdettiin sitten lyhempi perä ja kaveri oli tyytyväinen.
En muista kylläkään, että olisi bensankulutuksesta valittanut.

Re: GS:n kulutus

Lähetetty: 11 Touko 2016 17:22
Kirjoittaja Matti1150
Alles klar!

Tuo suuri vaihtelu vain ihmetyttää mutta pitää kerryttää lisää tilastomateriaalia Exceliin ja seurata tilannetta.

Re: GS:n kulutus

Lähetetty: 11 Touko 2016 22:52
Kirjoittaja Pekkavee
Kyllä tuo pitäisi mennä 5,5 l/100km keskikulutuksella.
Sitä kuutosvaihdetta ei oikeesti kannata käyttää kuin ehkä yli 90 km/h nopeuksilla.
Syö vaihdelaatikon sisäänmenoakselin spoorit, jos ajaa liian alhaisilla kierroksilla.
Ainakin 3000 rpm pitäisi olla, kun lähtee kuutosella kiihdyttämään.

Tuossa pyörässä on kanssa ihan turhan pitkä ykkönen, eli kytkintä joutuu käyttämään alinomaan.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: GS:n kulutus

Lähetetty: 12 Touko 2016 18:00
Kirjoittaja Matti1150
Kiitos Pekka vinkeistä!

Tuota kuutosta olen tosiaan jo pikkutieajossa vältellytkin mutta kuvittelin että se vaikuttaa vain kulutukseen.

Seuraan kulutusasiaa kesän mittaan ja raportoin sitten.

Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! :evil: !

Re: GS:n kulutus

Lähetetty: 15 Touko 2016 20:36
Kirjoittaja Pekkavee
Matti1150 kirjoitti:Kiitos Pekka vinkeistä!
Onko muuta akuuttia opittavaa pyörästä? HArmittaa kun en huoltokurssille päässyt kyselemään! :evil: !
No ei kai tuossa sen kummempaa opittavaa.
On hyvä kuitenkin muistaa, että laatikon sisäänmenoakseli pyörii samaa vauhtia kuin kampiakseli.
Joten, kun vaihtaa vapaalta ykköselle kannattaa odottaa sekunti tai kaksi kytkimen vedon jälkeen, jotta akseli ehtii pysähtyä, niin ei rutise siinä vaihdossa.

Pekka
:shock: :shock: :shock: