Sivu 1/1

Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 08 Loka 2016 10:43
Kirjoittaja Renny
Tervehdys, kirjoitan tämän keissin (lyhennetty versio), jos siitä sattuisi olemaan joskus vaikka hyötyä.
Elikkäs,
pyörä sammui motarilla kuin leikattuna! Starttasi ja bensanhaju oli kova, eli kipinä hukassa?
Hinurilla sitten kotiin..
Aamulla starttasi kylmänä normaalisti ja lähdin ajamaan. Tyhjäkäynti huojui ja ajo oli nykivää.
Vaihdoin Hall-anturin sekä ruiskuputket (oikeassa oli akselissa reilusti väljää). Lisäksi säädin venttiilit ja balanssoin ruiskut.
Pyörä parani taas, mutta ei ollut nykiminen vielä poistunut kokonaan. Mittasin puolan ja tilasin uuden.
Muutos oli jo huomattava, kun sain puolan vaihdettua (tällähän voi jo ajaa). Säädettiin Pekan kanssa vielä strobolla sytkä kohdilleen ja taas parani! Lähdin eilen ajamaan ja muistin Pekan puhuneen erillaisista bensakartoista ja lastutuksista, jolla on nykimistä 2200-3500 pinnassa saatu pois. No ajoin pysäkille ja irroitin sen keltaisen boksin (BMW 61.36-8 366 282) sieltä sulakerasiasta ja PADAM! Nykiminen loppui täysin ja alavääntö sekä kiihtyvyys parani HUOMATTAVASTI! Mielestäni nyt pyörä toimii jälleen normaalisti ja kaipaa vaan sitä kovaa ajoa! Eli todennäköisesti kuumana motarille sammumisen aiheutti se Hall-anturi! Nyt täytyy vaan ajaa "kuumaksi" niin näen, että pelittääkö varmasti!
:hat: Kiitokset Pekka Vuorelmalle je Ismo Vaaralle neuvoista ja mukavista
ongelmaan liittyvistä pohdinnallisista keskusteluista :lol:
Turvallisia loppusyksyn ajoja kaikille. Terveisin Reine

Re: Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 08 Loka 2016 11:55
Kirjoittaja Pekkavee
Kiitos kiitoksista.
Oli mielenkiintoinen projekti.

Tuo kyseinen mutikka näyttää olevan tarkoitettu tuollaisiin pyöriin:
FOR VEHICLES WITH POWER REDUCTION (CODE: X703A)
Sen sisällä on vain yksi johdon pätkä nastasta 30 nastaan 87.

Linkki Max BMW osiin

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 08 Loka 2016 15:38
Kirjoittaja Renny
Nyt noin 200 km takana. Ajoin myös motaria pidempään...
On se hieno tunne, kun kaikki pelaa!

t, Reine

Re: Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 18 Marras 2016 14:40
Kirjoittaja toma
Boxertrix foorumilta löytyi Motronicin koodauksesta kiva taulukko, joka koskee varmaan kaikkia vanhempia Motronicilla varustettuja pyöriä.
Itse ainakin jossainvälissä tarkistan, että 'R1100 non-cat 30-87a' on silloitettu.

Re: Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 18 Marras 2016 20:24
Kirjoittaja Pekkavee
toma kirjoitti:Boxertrix foorumilta löytyi Motronicin koodauksesta kiva taulukko, joka koskee varmaan kaikkia vanhempia Motronicilla varustettuja pyöriä.
Itse ainakin jossainvälissä tarkistan, että 'R1100 non-cat 30-87a' on silloitettu.
Olisiko sinulla joku linkki tuonne taulukkoon?

Voisin lisätä sen huoltorompulleni. Sitähän saa nykyään myös USB tikkuna.
Siellä on jo kyllä muutama juttu asiasta, mutta ei ilmeisesti tuota.

Tuossa on joku kuva jutusta eli BMW koodiplugien värien mukaan.
Kuva

Tuossa on se 30.87a kytkentä kuvana
Kuva

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Re: Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 19 Marras 2016 13:50
Kirjoittaja toma
Jep, tässä linkki. Unohdin liittää sen edelliseen viestiini, sorry :wink:

http://www.boxertrix.com/phpBB2/viewtop ... &highlight" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Keissi BMW R 1100 RT 1998

Lähetetty: 19 Marras 2016 18:07
Kirjoittaja Pekkavee
toma kirjoitti:Jep, tässä linkki. Unohdin liittää sen edelliseen viestiini, sorry :wink:
http://www.boxertrix.com/phpBB2/viewtop ... &highlight" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo oli hyvä linkki. Kiitos.

Pekka
:shock: :shock: :shock: