Keissi BMW R 1100 RT 1998
Lähetetty: 08 Loka 2016 10:43
Tervehdys, kirjoitan tämän keissin (lyhennetty versio), jos siitä sattuisi olemaan joskus vaikka hyötyä.
Elikkäs,
pyörä sammui motarilla kuin leikattuna! Starttasi ja bensanhaju oli kova, eli kipinä hukassa?
Hinurilla sitten kotiin..
Aamulla starttasi kylmänä normaalisti ja lähdin ajamaan. Tyhjäkäynti huojui ja ajo oli nykivää.
Vaihdoin Hall-anturin sekä ruiskuputket (oikeassa oli akselissa reilusti väljää). Lisäksi säädin venttiilit ja balanssoin ruiskut.
Pyörä parani taas, mutta ei ollut nykiminen vielä poistunut kokonaan. Mittasin puolan ja tilasin uuden.
Muutos oli jo huomattava, kun sain puolan vaihdettua (tällähän voi jo ajaa). Säädettiin Pekan kanssa vielä strobolla sytkä kohdilleen ja taas parani! Lähdin eilen ajamaan ja muistin Pekan puhuneen erillaisista bensakartoista ja lastutuksista, jolla on nykimistä 2200-3500 pinnassa saatu pois. No ajoin pysäkille ja irroitin sen keltaisen boksin (BMW 61.36-8 366 282) sieltä sulakerasiasta ja PADAM! Nykiminen loppui täysin ja alavääntö sekä kiihtyvyys parani HUOMATTAVASTI! Mielestäni nyt pyörä toimii jälleen normaalisti ja kaipaa vaan sitä kovaa ajoa! Eli todennäköisesti kuumana motarille sammumisen aiheutti se Hall-anturi! Nyt täytyy vaan ajaa "kuumaksi" niin näen, että pelittääkö varmasti!
Kiitokset Pekka Vuorelmalle je Ismo Vaaralle neuvoista ja mukavista
ongelmaan liittyvistä pohdinnallisista keskusteluista
Turvallisia loppusyksyn ajoja kaikille. Terveisin Reine
Elikkäs,
pyörä sammui motarilla kuin leikattuna! Starttasi ja bensanhaju oli kova, eli kipinä hukassa?
Hinurilla sitten kotiin..
Aamulla starttasi kylmänä normaalisti ja lähdin ajamaan. Tyhjäkäynti huojui ja ajo oli nykivää.
Vaihdoin Hall-anturin sekä ruiskuputket (oikeassa oli akselissa reilusti väljää). Lisäksi säädin venttiilit ja balanssoin ruiskut.
Pyörä parani taas, mutta ei ollut nykiminen vielä poistunut kokonaan. Mittasin puolan ja tilasin uuden.
Muutos oli jo huomattava, kun sain puolan vaihdettua (tällähän voi jo ajaa). Säädettiin Pekan kanssa vielä strobolla sytkä kohdilleen ja taas parani! Lähdin eilen ajamaan ja muistin Pekan puhuneen erillaisista bensakartoista ja lastutuksista, jolla on nykimistä 2200-3500 pinnassa saatu pois. No ajoin pysäkille ja irroitin sen keltaisen boksin (BMW 61.36-8 366 282) sieltä sulakerasiasta ja PADAM! Nykiminen loppui täysin ja alavääntö sekä kiihtyvyys parani HUOMATTAVASTI! Mielestäni nyt pyörä toimii jälleen normaalisti ja kaipaa vaan sitä kovaa ajoa! Eli todennäköisesti kuumana motarille sammumisen aiheutti se Hall-anturi! Nyt täytyy vaan ajaa "kuumaksi" niin näen, että pelittääkö varmasti!
Kiitokset Pekka Vuorelmalle je Ismo Vaaralle neuvoista ja mukavista
ongelmaan liittyvistä pohdinnallisista keskusteluista
Turvallisia loppusyksyn ajoja kaikille. Terveisin Reine