Sivu 1/1

magneetti polttoaineen syöttöputkessa

Lähetetty: 14 Tammi 2007 12:22
Kirjoittaja vihaan salasanoja
Sattuukohan jollain olemaan parempaa tietoa nyt tyrkyllä olevista magneeteista jotka asennetaan polttoaineen syöttöputkeen. Noin teknisesti ajateltuna idea on hieno, hajotetaan polttoaineen hiilivetyketjut pienempiin osiin, tässä tapauksessa magneetilla jolloin polttoaine on jakaantuneena pienempiin jakeisiin , polttoainesumun pinta - ala on suurempi jolloin se sitoo itseensaä enemmän happea ja palaa siis paremmin. Näin teoriassa. Erään bemaristin kokemusperäisen tiedon mukaan hänen K 75 kuluttaisi nyt noin 0,5 - 0,7 l satasella vähemmän kuin aiemmin mikä tuntuu aika hurjalta, jopa tyhjäkäynnin kierrosluku olisi selvästi noussut mikä kyllä kertoo paremmin hallitusta palamisprosessista. Samoin hän esitti että tulppiin muodostuvan karstan määrä on silmämääräisesti tarkasteltuna selvästi pienentynyt, ja kone käy nöyremmin läpi koko kierroslukualueen, aika ihmeellistä. Niin pieni laite ja niin monia etuja.

Mutta jos jollakulla olisi kokemuksia, niistä mielelläni kuulisin koska se satanen minkä se aparaatti maksaa tuntuu aika suolaiselta.

åke

paras keino

Lähetetty: 14 Tammi 2007 14:21
Kirjoittaja kaliffi
...On helevetin jäykkä jousi kaasuvaijerin alapäähän. Auton kaasupolkinen ja lattian väliin kannattaa asentaa kakkosnelosen pätkä. Tosipuheessa nuo pensansäästö "patentit" ovat humpuukia, mutta markkinamiehet keksii asiakkaille tarpeet...

Lähetetty: 14 Tammi 2007 18:15
Kirjoittaja Pekkavee
Täyttä soopaa. :? :? :?

Jos jollain on "kokemusperäistä tietoa" se johtuu siitä, että kaveri on oppinut ajamaan taloudellisemmin ihan oikeasti, eli käyttää moottorijarrutuksia, ajaa tasaista vauhtia, ennakoi liikennevalot ja muut hidastavat liikenneongelmat edessä, ei kiihdyttele ihan sikana, ajaa aika isoilla vaihteilla ja ennakoi muutenkin liikennetilanteet etukäteen ja joustavasti ja jne.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 14 Tammi 2007 19:46
Kirjoittaja vihaan salasanoja
Pekkavee kirjoitti:Täyttä soopaa. :? :? :?

Jos jollain on "kokemusperäistä tietoa" se johtuu siitä, että kaveri on oppinut ajamaan taloudellisemmin ihan oikeasti, eli käyttää moottorijarrutuksia, ajaa tasaista vauhtia, ennakoi liikennevalot ja muut hidastavat liikenneongelmat edessä, ei kiihdyttele ihan sikana, ajaa aika isoilla vaihteilla ja ennakoi muutenkin liikennetilanteet etukäteen ja joustavasti ja jne.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Tälläinen ajatus on minullakin, sillä kevyet bensiini hiilivetyketjut ( C4... C10 ) ovat aika pysyviä ja niiden pilkkominen kotikonsteilla ei ole ihan helppo juttu, toisaalta erittäin voimakkaalla magneetilla voisi ajatella muutettavan atomien ja hiilivetyketjujen suuntautumista rakenteessa, keino mitä käytetään joissakin laboratorioanalyyseissä, mutta pienellä magneetilla?????????? Jos tällä laitteella saavutetaan kulutuksen lasku vaikkakin muuttuneilla ajotavoilla niin tarkoitus on kaiketi saavutettu tai meneeköhän vaikutus sittenkin henkiselle puolelle, otan firman hyllystä tälläisen sään salliessa kokeiluun ja kertoilen kokemuksistani

åke

magneetti

Lähetetty: 17 Tammi 2007 22:50
Kirjoittaja vihaan salasanoja
Kokemuksia
Yrityksemme kuorma - autoihin asennettin ko. magneetit. Vaikutusta pitkässä juoksussa vähäisten kokemusten valossa en voi arvioida, mutta jo nyt näyttää selvältä että pakokaasunpäästöt ovat rajusti pudonneet, myyjä sanoo että 97%, moottori ei savuta ollenkaan ja pakokaasu haisee otsonilta, samoin kuskien mukaan alavääntö on selvästi kasvanut, kulutuksen putoaminen jopa 30% myyjän esitteen mukaan tuntuu aika kovalta jutulta ja on väite johon nyt en oikein jaksa uskoa, mutta jos päästöt putoavat niin ainakin se helpottaa vuotuista asiointia katsastuskonttorilla.

Pyörän testauksia tulen tekemään heti sään salliessa.

Omassa autossani, ford focus turbo diesel 2004 on nyt sitten kokeilumielessä asennettu myös magneetti pumppua syöttävään putkeen. Selvä ero on pakokaasuissa ja moottorin lämpenemisessä. pakokaasua ei ole havaittavissa vaikka kuinka kaasuttelisi ja lämmöt nousevat selvästi nopeammin, samoin alavääntö on parempi. Autossa esiintynyt pieni nykiminen kierroslukualueella 1500 - 1600 on kokonaan hävinnyt. tänään autoa tutkittiin shell piikkiössä ja asentaja kovasti ihmetteli koneen täydellistä savuttomuutta. Seuraavana ohjelmassa on testaus, testaamme päästöt sekä laitteistolla että ilman, testauspaikkana joku katsastusasema joka tekee homman ilmaiseksi. Kun parempaa tietoa on käytettävissä kerron kokemuksistani.

åke

Re: magneetti

Lähetetty: 18 Tammi 2007 11:16
Kirjoittaja Hanski
vihaan salasanoja kirjoitti:myyjä sanoo että 97%, moottori ei savuta ollenkaan ja pakokaasu haisee otsonilta, samoin kuskien mukaan alavääntö on selvästi kasvanut, kulutuksen putoaminen jopa 30% myyjän esitteen mukaan tuntuu aika kovalta jutulta ja on väite johon nyt en oikein jaksa uskoa, mutta jos päästöt putoavat niin ainakin se helpottaa vuotuista asiointia katsastuskonttorilla.
åke
Taidat olla sama kaveri joka kauppasi moottoripyörä.org:in sivuilla Hobi-hirvivaroittimia. Ja tiedoksi: otsoni on myrkyllinen kaasu.

Ehkäpä kansa uskoo paremmin tuollaisiin laitteisiin, kun taustalta löytyy laboratorio-olosuhteissa tehtyjä riippumattomia tutkimuksia, esim. VTT Suomessa. Ja kyllähän tuommoinen olisi jo joka ajoneuvossa, jos se todella toimisi.

Sorry.

Lähetetty: 31 Tammi 2007 18:15
Kirjoittaja Hra1150
Olen käyttänyt magneettiranneketta jo vuosia ja voin sanoa, että pitkässä juoksussa hengästyttää edelleenkin aivan halvatusti.

Lähetetty: 06 Helmi 2007 21:12
Kirjoittaja Pekkavee
Huuhaata koko juttu.

Älkää uskoko ton kauppiaan puheisiin.
Se yrittää myydä noita magneetteja hyväuskoisille hölmöille

Pekka
:shock: :shock: :shock: