K1200RS 72kW -> 96kW, eli kuristuksen poisto
Lähetetty: 13 Helmi 2017 13:13
Morjensta pöytään.
Uutena foorumilaisena, muutamia vuosia bemarilla ajaneena. Hieno mopo tuo K1200RS, kun on kaikki kohdallaan, vesijäähyä, ruisku syöttö, kardaani veto ja kuiva kytkin.. sehän on kuin auto kahdella pyörällä!
On siinä huonojakin puolia.. myyjä mimmi meni esittämään tietämätöntä ja minähän tietenkin uskoin. Maahantuonti mallissa ei ole virhe vaikka puuttuisikin 30hp rekisteriotteesta vaan kyseessä on tietenkin joko Ranskan tai Saksan malli. Siellä kun raukoilla oli joku rajotus ettei saanut olla yli sataa heppaa kaksi pyöräsessä.
Noh, internetistä totuutta etsiessäni löysin faktan että 72kW ja 96kW mallissa on erona vain imuboxi.. sehän pitää paikkaansa, kun kuristetussa on käytössä 13711464923 osanumerollinen ja 96kW:ssa on 13721464840.
Onko joku tehnyt kyseistä muutosta? 100hp tonnikeiju on vähän hengetön ajaa, mutta käyrien perusteella 130hp:n hyödyt tulee vasta yläkierroksilla vasta.
Onko muutosten jälkeen tehtävä jotain muutakin? Osaako esmes moottorinohjaus muuttaa syöttöä isommaksi, kun kone alkaa saamaan ilmaa enemmän? Ymmärtääkseni mopoissa ei ecuun mennä niin vain kopeloimaan kuin autoissa vaan väliin pitää laittaa power commander, jolla huijataan ohjausta.
onhan se niin että power commanderin ostaminen olisi askel lähemmäs turbottamista..
Uutena foorumilaisena, muutamia vuosia bemarilla ajaneena. Hieno mopo tuo K1200RS, kun on kaikki kohdallaan, vesijäähyä, ruisku syöttö, kardaani veto ja kuiva kytkin.. sehän on kuin auto kahdella pyörällä!
On siinä huonojakin puolia.. myyjä mimmi meni esittämään tietämätöntä ja minähän tietenkin uskoin. Maahantuonti mallissa ei ole virhe vaikka puuttuisikin 30hp rekisteriotteesta vaan kyseessä on tietenkin joko Ranskan tai Saksan malli. Siellä kun raukoilla oli joku rajotus ettei saanut olla yli sataa heppaa kaksi pyöräsessä.
Noh, internetistä totuutta etsiessäni löysin faktan että 72kW ja 96kW mallissa on erona vain imuboxi.. sehän pitää paikkaansa, kun kuristetussa on käytössä 13711464923 osanumerollinen ja 96kW:ssa on 13721464840.
Onko joku tehnyt kyseistä muutosta? 100hp tonnikeiju on vähän hengetön ajaa, mutta käyrien perusteella 130hp:n hyödyt tulee vasta yläkierroksilla vasta.
Onko muutosten jälkeen tehtävä jotain muutakin? Osaako esmes moottorinohjaus muuttaa syöttöä isommaksi, kun kone alkaa saamaan ilmaa enemmän? Ymmärtääkseni mopoissa ei ecuun mennä niin vain kopeloimaan kuin autoissa vaan väliin pitää laittaa power commander, jolla huijataan ohjausta.
onhan se niin että power commanderin ostaminen olisi askel lähemmäs turbottamista..