Nyt on sitten yritetty käydä merta edempänä kalassa, tyhjin tuloksin.
Krefeldissä oleva bokseripurkaamo kehoitti olemaan yhteydessa ajoneuvoelektroniikkaa korjaaviin saksalaisiin firmoihin.
Anotoivat kylä linkit niihin.
Ne eivät edes vaivautuneet vastaamaan!
Ei myöskään UK:sta löytynyt juuri samalla numerolla olevaa ABS-yksikköä.
Sitten piipahdin lahtelaisessa firmassa, joka korjaa autoelektroniikkaa (Auto-Alarm Oy).
Lupasivat ottaa gessun tutkittavaksi syksyllä.
Pari viikkoa siten vein pyörän sinne ja tänään sain ulos: nyt taas ABS-yksikkö toimii.
Aikaa tuhraantui vian hakemiseen nelisen tuntia!
Vika oli huonossa ABS-yksikön liittimen kontaktissa!
Hintaa kertyi 270 E.
Nyt gessu on omassa tallissa kevättä odottamassa!
Sanoivat myös, että ko yksikkö on erittäin herkkä alijännitteelle.
Siis jos on huonohko akku ja kylmä sää, niin jännite saatta startissa pudota senverran alas, että ko yksikkö menee häiriötilaan (vilkkuu).
Näin oli heillä käynyt testiajossa.
Tuollainen "vika" poistuu itsestään, kun koneen pysäyttää ja käynnistää uudelleen.
Jos viitsisi, voisi ABS-yksikön syöttöjohtoon rakekntaa pienen LC-filtterin, niin pitäisi jännitteen hieman vakaampana.