R100 -83 etuhaarukan alapään tiivistys
Lähetetty: 10 Heinä 2017 21:44
Nyt on pieni ongelma. Purin keväällä otsikonmukaisen pyörän keulan maalausta varten. Irrotin siis liukuputket (liekö oikea termi noille?) iskunvaimenninelementeistä. Sinänsä helppo homma, putken alapäästä lukkorengas irti, jonka jälkeen iskarielementin voi vetää alakautta pois. Patukat oli siis jo irti pyörästä.
Nyt on putket maalattu ja kalikat voi taas kasata. Mutta mutta... Iskarin alapäässä on siis n. 25 mm pitkä holkki, jolle on koneistettu liukuputken alapäähän vastaava pesä. Tämä holkki siis lukitaan paikoilleen tuolla em. lukkorenkaalla. En muista oliko holkin ja putken välissä jonkinlainen o-rengas tms (siis pesän pohjan ja holkin päädyn välissä) tiivisteenä. Ilman minkäänlaista tiivistettä öljy ei tuolla putken sisällä pysy, valuu holkin ja pesän välistä ulos.
Pöydältä en sellaisia nyt ainakaan enää löytänyt, vaikka kaikki muut irrotetut osat olivat siinä siististi järjestyksessä. Myöskään Haynesin korjausoppaan räjäytyskuvasta en mitään tiivistettä löytänyt, kuten en myöskään maxbmwmotorcycles.com -sivuilta.
Tietäisikö/muistaisiko joku tuon rakenteen niin tarkasti, että osaisi neuvoa? Oman näkemykseni mukaan O-rengas tuolla välissä hoitaisi tiivistyksen, mutta kun ei ole minkäänlaista muistikuvaa purkuhommista... holkin yläpäässä, siis siinä joka tulee pesän pohjaa vasten, on pieni viiste ulkoreunassa. Olisiko ajateltu sen ohjaavan mahdollinen tiivisterengas pesän reunoille, mene ja tiedä.
Nyt on putket maalattu ja kalikat voi taas kasata. Mutta mutta... Iskarin alapäässä on siis n. 25 mm pitkä holkki, jolle on koneistettu liukuputken alapäähän vastaava pesä. Tämä holkki siis lukitaan paikoilleen tuolla em. lukkorenkaalla. En muista oliko holkin ja putken välissä jonkinlainen o-rengas tms (siis pesän pohjan ja holkin päädyn välissä) tiivisteenä. Ilman minkäänlaista tiivistettä öljy ei tuolla putken sisällä pysy, valuu holkin ja pesän välistä ulos.
Pöydältä en sellaisia nyt ainakaan enää löytänyt, vaikka kaikki muut irrotetut osat olivat siinä siististi järjestyksessä. Myöskään Haynesin korjausoppaan räjäytyskuvasta en mitään tiivistettä löytänyt, kuten en myöskään maxbmwmotorcycles.com -sivuilta.
Tietäisikö/muistaisiko joku tuon rakenteen niin tarkasti, että osaisi neuvoa? Oman näkemykseni mukaan O-rengas tuolla välissä hoitaisi tiivistyksen, mutta kun ei ole minkäänlaista muistikuvaa purkuhommista... holkin yläpäässä, siis siinä joka tulee pesän pohjaa vasten, on pieni viiste ulkoreunassa. Olisiko ajateltu sen ohjaavan mahdollinen tiivisterengas pesän reunoille, mene ja tiedä.