R100R Sähköt
Lähetetty: 04 Touko 2018 21:11
Terve
Uusi BMW R100R omistaja ilmoittautuu, ja heti 200km jälkeen ongelmissa.
Oireiluna aluksi vapaan merkkivalon ainoastaan satunnainen toimiminen. Tämä oli tiedossa jo ostaessa, samoin kahvanlämmittimien toimimattomuus. Ongelmat vapaan merkkivalon kanssa taitavat olla aika tyypillistä näissä, anturi vaihdelaatikon alla, huono kontakti lampussa jne. Tilanne tuntui hieman korjaantuvan itsestään kun pyörä sai ajoa, ilmeisesti ensimmäistä kertaa pariin vuoteen. Kuitenkin valo toimi suunnilleen yhtä paljon kuin oli toimimaton, ja oire varsin mystinen, esim vilkun päälle laittaminen sai valon joskus palamaan, joskus ei.
Tässä vaiheessa alkoi hieman kummastuttaa sähköjen tila yleensä ja tankin alta löytyikin hyvin epämääräinen teipillä yhteen kasattu nippu piuhoja. 1 sulake palanut, oikeanpuolimmaisin, 15A. Tämän vaihdoin ja aloin taas heiutella piuhoja, näppäillä vilkkua päälle pois, ja lopulta napsautin kahvan lämmittimen nappia myös: harmaa savu nousee johtonipusta..
Virrat pois, johtonippu auki ja palanut piuha liittimestä irti. Suuremmilta vahingoilta ilmeisesti säästyttiin, pyörä käy hyvin edelleen, vapaan valo edelleen kateissa. Tässä vaiheessa lukija voi ehkä päätellä että sähköhommat ovat melkoinen mysteeri allekirjoittaneella. Apuja siis kaivattaisiin.. Saksaan olisi suunta reilun viikon päästä ja tarkoituksena olisi ollut mennä bemarilla, mikä ei tässä vaiheessa houkuttele ennen koko epämääräisen johtonivaskan selvittämistä.
Eniten hakusessa kenties joku näistä tietävä mekaanikko joka suostuisi lyhyellä varoitusajalla ottamaan laitteen työn alle
Uusi BMW R100R omistaja ilmoittautuu, ja heti 200km jälkeen ongelmissa.
Oireiluna aluksi vapaan merkkivalon ainoastaan satunnainen toimiminen. Tämä oli tiedossa jo ostaessa, samoin kahvanlämmittimien toimimattomuus. Ongelmat vapaan merkkivalon kanssa taitavat olla aika tyypillistä näissä, anturi vaihdelaatikon alla, huono kontakti lampussa jne. Tilanne tuntui hieman korjaantuvan itsestään kun pyörä sai ajoa, ilmeisesti ensimmäistä kertaa pariin vuoteen. Kuitenkin valo toimi suunnilleen yhtä paljon kuin oli toimimaton, ja oire varsin mystinen, esim vilkun päälle laittaminen sai valon joskus palamaan, joskus ei.
Tässä vaiheessa alkoi hieman kummastuttaa sähköjen tila yleensä ja tankin alta löytyikin hyvin epämääräinen teipillä yhteen kasattu nippu piuhoja. 1 sulake palanut, oikeanpuolimmaisin, 15A. Tämän vaihdoin ja aloin taas heiutella piuhoja, näppäillä vilkkua päälle pois, ja lopulta napsautin kahvan lämmittimen nappia myös: harmaa savu nousee johtonipusta..
Virrat pois, johtonippu auki ja palanut piuha liittimestä irti. Suuremmilta vahingoilta ilmeisesti säästyttiin, pyörä käy hyvin edelleen, vapaan valo edelleen kateissa. Tässä vaiheessa lukija voi ehkä päätellä että sähköhommat ovat melkoinen mysteeri allekirjoittaneella. Apuja siis kaivattaisiin.. Saksaan olisi suunta reilun viikon päästä ja tarkoituksena olisi ollut mennä bemarilla, mikä ei tässä vaiheessa houkuttele ennen koko epämääräisen johtonivaskan selvittämistä.
Eniten hakusessa kenties joku näistä tietävä mekaanikko joka suostuisi lyhyellä varoitusajalla ottamaan laitteen työn alle