Ajoneuvon valmistajan on käynnistettävä takaisinkutsukampanja, jos sen valmistamassa ajoneuvomallissa (tai sen osassa) havaitaan korjaamista vaativa vakava virhe tai poikkeama.
Vakavaksi luokiteltu virhe tai poikkeama aiheuttaa vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle tai terveydelle.
Ajoneuvon valmistaja voi järjestää myös vähäisempien virheiden tai puutteiden takia ns. huolto-/korjauskampanjoita.
Jos huollat itse pyörän tai käytät muuta huoltoliikettä, kuin BMW valtuuttamaa huoltoa, niin takaisinkutsukampanjan virhe tai poikkeama jää korjaamatta.
Pyöräsi takaisinkutsukampanjat voit tarkistaa pyörän VIN koodin avulla tällä sivulla
https://nhtsa.bmwgroup.com/safetyrecall ... arch.xhtml
BMW takaisinkutsut
- Mika Järvinen
- Viestit: 10
- Liittynyt: 03 Loka 2019 12:19
- Moottoripyörän malli: K1600B
BMW takaisinkutsut
S1000RR - K1200LT - K1600B - R60/6 - RAM 1500 5th gen.
-
- Viestit: 290
- Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52
Re: BMW takaisinkutsut
Hyvä!
Varsin ansiokasta sekä vastuullista toimintaa kaikkien muidenkin BMW-omistajien hyödyksi.
Varmentakaa itse oikeutenne ja turvallisuutenne. Tehtaan taholta lähtenyt tieto ei ehkä vieläkään tavoita automaattisesti kuluttajia.
Omaa kokemusta ei tästä enää ole.
Viime vuosituhannella kaikki tieto takaisinkutsuista kulki maahantuojan ja piirimyyjien kautta. Ja siihen ketjuun mahtui paljon katkoksia sekä aukkoja. Tiedonsiirronkin osalta maailma on nyt aivan eri..
Mutta niin on takaisinkutsujenkin suhteen. Wanha tekniikka aiheutti niitä harvoin.
Iäkäs jäärä täältä etäämmältä vain louskuttaa: " Se on aika mahdoton yhtälö, kun koko ajan monimutkaistuvaa tekniikkaa on pakko tehdä suhteessa yhä halvemmalla".
Todella hieno ja myyvä tuo nykymallisto on. Ja sen kanssa elää jo onneksikin aivan eri sukupolvi, kuin meidän "Kylmän raudan seppien..."
Terv. Repa
Varsin ansiokasta sekä vastuullista toimintaa kaikkien muidenkin BMW-omistajien hyödyksi.
Varmentakaa itse oikeutenne ja turvallisuutenne. Tehtaan taholta lähtenyt tieto ei ehkä vieläkään tavoita automaattisesti kuluttajia.
Omaa kokemusta ei tästä enää ole.
Viime vuosituhannella kaikki tieto takaisinkutsuista kulki maahantuojan ja piirimyyjien kautta. Ja siihen ketjuun mahtui paljon katkoksia sekä aukkoja. Tiedonsiirronkin osalta maailma on nyt aivan eri..
Mutta niin on takaisinkutsujenkin suhteen. Wanha tekniikka aiheutti niitä harvoin.
Iäkäs jäärä täältä etäämmältä vain louskuttaa: " Se on aika mahdoton yhtälö, kun koko ajan monimutkaistuvaa tekniikkaa on pakko tehdä suhteessa yhä halvemmalla".
Todella hieno ja myyvä tuo nykymallisto on. Ja sen kanssa elää jo onneksikin aivan eri sukupolvi, kuin meidän "Kylmän raudan seppien..."
Terv. Repa