Hei!
Totesin että kardaaninivelen kumi on mennyt rikki bmw r 1100 s:ssä siitä kohtaa, missä se on lähinnä jarrulevyä.
Reikä on lähes 5 senttinen, viiltomainen. Kun kurkistin siitä sisään, ei näkynyt öljyä eikä vaseliinia.
Voiko tuollaisella pyörällä ajaa vai pitääkö laittaa välittömästi varikolle.
Eli kuuluisiko tuolla kumihaitarin sisällä olla vaseliinikerros tai peräti öljyä?
Onko hankala vaihtaa uusi kumitiiviste?
Kardaanin haitarikumi bmw:ssä rikki
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Kardaanin haitarikumi bmw:ssä rikki
Ei sitä mikään kiire ole vaihtaa, suojaa nyt suuremmilta ja ei siellä mitään öljyä ole, avoin tila. Sitten kun sen vaihtaa niin voi kardaanin puhdistaa ja vaikka moly-rasvata. Hieman hankalaa purkaa ja koota mutta ei vaadi mitään erikoistyökaluja tai taitoja.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA
Re: Kardaanin haitarikumi bmw:ssä rikki
Kiitoksia vastauksesta.
Helpotus kuulla, kun uusi haitarikumi tulee vasta joskus kesäkuussa.
Hyviä reissuja toivottaen,
Pekka Pitkäjärvi
Helpotus kuulla, kun uusi haitarikumi tulee vasta joskus kesäkuussa.
Hyviä reissuja toivottaen,
Pekka Pitkäjärvi
Re: Kardaanin haitarikumi bmw:ssä rikki
Kannattaa ostaa kalastustarvikeliikkeestä neopreeniliimaa (Aquasure, Liquisole tms.). Ex Gessussani liimalla korjattu, pykimään alkanut haitarikumi kesti vielä yli 30 tkm.