Mistä aloitan etsiä vikaa?
Minulla on R80/7, johon on asennettu Siebenrockin 1000cm³:n pytyt ja tietysti myös tonnisen kannet.
Hienosti käyvä ja hyvin kulkeva pyörä....mitä nyt kaasua löysätessä hiukan paukuttaa putkeen.
Mutta ongelma.
Pyörä on kylmällä erittäin huono käynnistymään. Oikea pytty alkaa sytytellä heti, mutta vasen lähtee mukaan vasta, kun kone on käynyt yhdellä pytyllä jo vähän aikaa.
Sitten, kun molemmat käyvät, vasen pakoputki puskee alkuun valkoista savua, kun oikeasta ei tule enää mitään näkyvää.
Liittyneekö tuo paukuttelu samaan ongelmaan, sitäkin voisi arvailla.
Kaasuttimet ovat tasapainossa. Tyhjäkäynti on hyvä, tasainen ja varma.
Tietäjät! Mitä ehdotatte?
R80/7:n toinen pytty laiskottelee
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R80/7:n toinen pytty laiskottelee
Eihän se sama vika kaikkiin varmaan tule, mutta mulla (t.s. mun mopolla) oli pahoja käynnistys ongelmia vielä vuosi sitten, mutta kun lopulta Repan ohjeistamana vaihdoin ehjän näköisen puolan uuteen (SilentHektik) puolaan, niin johan lähtee! Väittävät sen antavan voimakkaamman kipinän, siitä en tiedä, mutta tuntuu kyllä kuin lähtisi paremmin käymään kuin koskaan!
Nyt siis tässä mopossa jo neljäs puola...
Juttua tuolla:
https://bmwmoottoripyorakerho.fi/palsta ... =64&t=6271
Niin, ja tosiaankin sitten kun lopulta lähti käymään, niin aluksi vain toisella ja vasta jonkin ajan päästä lähti toinenkin käymään.
Nyt siis tässä mopossa jo neljäs puola...
Juttua tuolla:
https://bmwmoottoripyorakerho.fi/palsta ... =64&t=6271
Niin, ja tosiaankin sitten kun lopulta lähti käymään, niin aluksi vain toisella ja vasta jonkin ajan päästä lähti toinenkin käymään.
Re: R80/7:n toinen pytty laiskottelee
Aikas helppo konsti selvittää mahdollinen puolavika kun vaihtaisi puolat puolelta toiselle. Jos vika siityy puolan mukana puolelta toiselle, niin asiahan on täysin selvä. Näissä vanhoissa boksereissa tuon vian selvittämiseksi riittää kun pujottelee ne tulpan johdot sieltä koneen ja tankin välistä puolelta toiselle. Puolien ensiöpuolethan on sarjaan kytketyt ja kipinää tulee kummallekin puolelle samaan aikaan, niin ei ole tuon johtojen pujottelun takia edes mitään ajastusongelmiakaan.
Re: R80/7:n toinen pytty laiskottelee
Nonnih!
Vika Bemun oikutteluun selvisi ja ratkaisu olikin niin triviaali, että oikein hävettää.
Toinen tulppa oli lähes pimeä ja, kun koneessa oli häiriönpoistovastuksella varustetut tulpanhatut ja lisäksi R-kirjaimella varustetut eli vastukselliset tulpat, ei muuta tarvittukaan. Tottakai kone yski.
Laitoin uudet vastuksettomat tulpat niin kylläpä muuttui.
Boxeri pärähti kertalaakista tulille, kuin ennenvanhaan.
Vika Bemun oikutteluun selvisi ja ratkaisu olikin niin triviaali, että oikein hävettää.
Toinen tulppa oli lähes pimeä ja, kun koneessa oli häiriönpoistovastuksella varustetut tulpanhatut ja lisäksi R-kirjaimella varustetut eli vastukselliset tulpat, ei muuta tarvittukaan. Tottakai kone yski.
Laitoin uudet vastuksettomat tulpat niin kylläpä muuttui.
Boxeri pärähti kertalaakista tulille, kuin ennenvanhaan.