Sivu 1/1
Kaasarit itse balanssiin
Lähetetty: 11 Huhti 2007 15:10
Kirjoittaja Heimari
Eli letkut pitäisi saada kiinni kaasareiden kurkkuihin.
Letkujeni päissä on M5 jenkalla oleva liitin.
Bingini kyljessä juuri ennen kumiyhdettä kanteen näyttää olevan sopivalla kohdalla "korkkaamaton" laippaliitos, jonka merkitystä en tiedä.
Voisikohan tämän reikäaihion puhkaista 4,2 mm terällä ja vääntää siihen M5 jengan?
Onko parempia ajatuksia?
T: Heimari
Re: Kaasarit itse balanssiin
Lähetetty: 11 Huhti 2007 15:30
Kirjoittaja Kristian Rintala
Heimari kirjoitti:Eli letkut pitäisi saada kiinni kaasareiden kurkkuihin.
Letkujeni päissä on M5 jenkalla oleva liitin.
Bingini kyljessä juuri ennen kumiyhdettä kanteen näyttää olevan sopivalla kohdalla "korkkaamaton" laippaliitos, jonka merkitystä en tiedä.
Voisikohan tämän reikäaihion puhkaista 4,2 mm terällä ja vääntää siihen M5 jengan?
Onko parempia ajatuksia?
T: Heimari
Eiks sulla ole sitten alapuolella valmista "natsaa"? Käsittääkseni se on joko siinä mainitsemassasi laipassa tai alapuolella seosruuvin vieressä, mallista riippuen.
tossa muuten Harrin vinkit:
http://www.bmwmoottoripyorakerho.fi/Synkro.pdf
K
Lähetetty: 11 Huhti 2007 20:15
Kirjoittaja Ismo Vaara
Heitä niillä letkujen päissä olevilla liittimillä japsipyörää(monissa japseissa on M5-kierre). R100:ssa on alaspäin ruuvilla tukittu liitin valmiina kaasarissa, kannen puoleisessa päässä.
Lähetetty: 12 Huhti 2007 10:41
Kirjoittaja Heimari
Nyt vähän nolottaa.
Kiitos asiallisesta palautteesta, olisinhan toki voinut heti nöyrtyä tutkimaan Bingiä myös alapuolelta. Suoritan kymmenen etunojapunnerrusta.
Tuo linkki on hyvä.
Itse ajattelin paljon lyhempää mittaletkua, mutta pidempi tietenkin sallii isomman paine-eron.
Nyt lähden kiiruusti hankkimaan 6mm letkua (mikä todellakin sopii suoraan yhteisiin ilman niitä liittimiä)
T: Heimari
Homma pelaa näinkin...
Lähetetty: 12 Touko 2007 19:54
Kirjoittaja kaliffi
Kaasarit ja ruiskun perhoset saa balanssiin ilman elohopeaputkia tahi vastaavia. Eli jos omaa hyvän nuottikorvan eikä tinnitusta, ( kuten allekirjoittaneella) samanmittaisella letkulla korvaan laitettuna huomaa letkun vihellyksestä paine-eron. Kun kaasarit ovat epäbalanssissa, letku viheltää erilaisella taajuudella ja ruuvia kiertämällä kaasarit saa synkkaan.
Lähetetty: 12 Touko 2007 21:24
Kirjoittaja Heimari
Älyttömän hieno oivallus...siis ihan totta.
Puurokorvakin saa luultavasti kaasarit paremmin synkkaan kuin vesiletkulla.
"Kuinkas säädit kaasarit?"---No , ihan korvakuulolla
Heti huomenna kokeilemaan...Äitikin saa kuunnellla juhlan kunniaksi.
Heimari