K1200RS -97 kytkimen työsylinterin vaihto
Lähetetty: 01 Touko 2023 17:56
Valmistelen otsikon huoltotoimenpidettä ja olen kahlannut monta aiheeseen liittyvää videota läpi, mutta yhtä asiaa en ole vielä löytänyt videoilta.
Takahaarukka tarvii irrottaa tieltä pois ennen kuin pääsee työsylinteriin käsiksi.
Elikkäs takafillarin keinuhaarukan laakeroinnin irrotuksesta/asennuksesta en ole löytänyt yhtäkään videota. Clymerin 650 sivuinen manuska löytyy, mutta sieltäkään en löytänyt varsinkaan purkuun ohjeita.
Mulla on toinen samanlainen K1200RS -97 varaosapyöränä ja siitä olen koittanut opiskella aihetta, mutta vielä on aukkoja tiedoissa.
Vasemman laakeroinnin sain irrotettua ilman ongelmia, mutta oikean puolen laakerointi on vielä purkamatta. Ilmeisesti kyseiset kierreosat on tehtaalla varmistettu kierrelukitteella ja en ole uskaltanut vielä käyttää enempää voimaa. Tai aika paljon olen jo käyttänytkin, 1000 Nm kohdalla hajosi 1/2 tuuman vääntötyökalut.
Pitäiskö jumissa olevaa AV30mm mutterikantaa lämmittää ensin, jotta saa auki vai miten ootte homman ratkaisseet?
Takahaarukka tarvii irrottaa tieltä pois ennen kuin pääsee työsylinteriin käsiksi.
Elikkäs takafillarin keinuhaarukan laakeroinnin irrotuksesta/asennuksesta en ole löytänyt yhtäkään videota. Clymerin 650 sivuinen manuska löytyy, mutta sieltäkään en löytänyt varsinkaan purkuun ohjeita.
Mulla on toinen samanlainen K1200RS -97 varaosapyöränä ja siitä olen koittanut opiskella aihetta, mutta vielä on aukkoja tiedoissa.
Vasemman laakeroinnin sain irrotettua ilman ongelmia, mutta oikean puolen laakerointi on vielä purkamatta. Ilmeisesti kyseiset kierreosat on tehtaalla varmistettu kierrelukitteella ja en ole uskaltanut vielä käyttää enempää voimaa. Tai aika paljon olen jo käyttänytkin, 1000 Nm kohdalla hajosi 1/2 tuuman vääntötyökalut.
Pitäiskö jumissa olevaa AV30mm mutterikantaa lämmittää ensin, jotta saa auki vai miten ootte homman ratkaisseet?