F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
No niin,
kun virran kääntää päälle alkaa digi digit vilkkua, rauhoittuvat sitten ajastaan.
Akun lepojännite 12,8 V (liikaa?) ja Cetecci väittää että akku täynnä. Starttaa hyvin.
MUTTA: kun sitten virran kääntää pois ja ottaa vieläpä avaimen pois jää virta toisinaan ikään kuin päälle ja jossain sirittää - joku rele? Eli virta ikään kuin "vuotaa"? Siis siritys kuuluu mittaristosta.
Koetin nettiä tonkia vaan en vastaavaa löytänyt...
Pitäisikö kuitenkin heti aluksi kokeilla uutta akkua?
kun virran kääntää päälle alkaa digi digit vilkkua, rauhoittuvat sitten ajastaan.
Akun lepojännite 12,8 V (liikaa?) ja Cetecci väittää että akku täynnä. Starttaa hyvin.
MUTTA: kun sitten virran kääntää pois ja ottaa vieläpä avaimen pois jää virta toisinaan ikään kuin päälle ja jossain sirittää - joku rele? Eli virta ikään kuin "vuotaa"? Siis siritys kuuluu mittaristosta.
Koetin nettiä tonkia vaan en vastaavaa löytänyt...
Pitäisikö kuitenkin heti aluksi kokeilla uutta akkua?
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
No akkuhan se oli - ei ois uskonut, ei!
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
...Vaan eipä ollutkaan. Viikko akun vaihdon jälkeen sama peli jatkuu: vaikka avaimen ottaa pois niin mittarit jatkavat omaa elämäänsä; diginäytöt vilkkavat ja viisarit heilahtelevat. Sitten kun starttaa niin kiekkamittari pysyy mykkänä. Sammutuksen jälkeen sama peli jatkuu ja välillä oikean face-tankkipaneelin takana joku rele surahtelee.
Muuten pyörä toimii ja mittaritkin virkoavat hetken ajon jälkeen.
Hilfe, Bitte!
Vielä en purkutöihin ryhtynyt, pitää hommata sähkökaavio. Akku on irti kaiken varalta kun pyörä on tallissa - luonnollisesti.
Muuten pyörä toimii ja mittaritkin virkoavat hetken ajon jälkeen.
Hilfe, Bitte!
Vielä en purkutöihin ryhtynyt, pitää hommata sähkökaavio. Akku on irti kaiken varalta kun pyörä on tallissa - luonnollisesti.
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
No, vastaanpa sitten itse itselleni:
https://www.f650.co.uk/threads/strange- ... ior.44411/
https://www.facebook.com/groups/2256225 ... 556690570/
Sitten tarttis vaan osata korjata...
https://www.f650.co.uk/threads/strange- ... ior.44411/
https://www.facebook.com/groups/2256225 ... 556690570/
Sitten tarttis vaan osata korjata...
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
Että löytyskö täältä elektroniikkataitajaa - minä kun en Wanhan Liiton Miehenä ole facessa niin en voi sieltä apuja kysellä .
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
Achtung!
No nyt ois sitten keula purettu niin pitkälle, että itse mittaristo-palikka on paljaan käsissä MUTTA miten lähtevät viisarit irti jotta "viimeisen" levyn saa ruuvattua irti ennen elektroniikkaan pääsemistä? Tohtiiko vain nyppäistä vai onko niissä joku niksi? Kynsi? Liima?
Osaisivatko Bros. Myllymaat neuvoa jos linjoilla ovat?
No nyt ois sitten keula purettu niin pitkälle, että itse mittaristo-palikka on paljaan käsissä MUTTA miten lähtevät viisarit irti jotta "viimeisen" levyn saa ruuvattua irti ennen elektroniikkaan pääsemistä? Tohtiiko vain nyppäistä vai onko niissä joku niksi? Kynsi? Liima?
Osaisivatko Bros. Myllymaat neuvoa jos linjoilla ovat?
-
- Viestit: 290
- Liittynyt: 17 Marras 2012 12:52
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
Lämmin tervehdys Aurinkorannikolta!
Älä nyt heti ekaks` sitä mittaristoa pura. Sinne näyttäisi nyt vain tulevan jostain semmoista sähköä, mitä ei sinne pitäisi tulla...?
Olisikohan vain pas... eiku likainen virtalukko...? Nuissa wanhemmissa menee ongelma kyllä toisin päin...?
Mutta näissä digiajan vehkeissä, joista mitään en ymmärrä, moni muukin asia (kaikki?) menee aina väärin päin..?
Mielenkiintoista kuitennii.. Kesäksi tulen kyllä Suomeen, mutta kokemusta noin uuteen tekniikkaan minulta puuttuu.
Nuorin veljeni Juha ei näillä foorumeilla toljaile, koska Hänellä on kädet täynnä ihan muuta Bimmereihin liittyvää..
Hänellä on kyllä enemmän kokemusta näistä "muovi- ja digiajan" Bemareista. Minä ymmärrän vielä jotain vain niistä "rauta-ajan" boxereista.
Juhaa voi tavoittaa päivisin numerosta 040 5222520. Aika aktiivisesti Hän koittaa kuitenkin siihen jatkuvasti pirisevään puhelimeensa vastailla.
Onnea ja menestystä kaikille hyville ponniteluillenne!
Terv. Repa
Älä nyt heti ekaks` sitä mittaristoa pura. Sinne näyttäisi nyt vain tulevan jostain semmoista sähköä, mitä ei sinne pitäisi tulla...?
Olisikohan vain pas... eiku likainen virtalukko...? Nuissa wanhemmissa menee ongelma kyllä toisin päin...?
Mutta näissä digiajan vehkeissä, joista mitään en ymmärrä, moni muukin asia (kaikki?) menee aina väärin päin..?
Mielenkiintoista kuitennii.. Kesäksi tulen kyllä Suomeen, mutta kokemusta noin uuteen tekniikkaan minulta puuttuu.
Nuorin veljeni Juha ei näillä foorumeilla toljaile, koska Hänellä on kädet täynnä ihan muuta Bimmereihin liittyvää..
Hänellä on kyllä enemmän kokemusta näistä "muovi- ja digiajan" Bemareista. Minä ymmärrän vielä jotain vain niistä "rauta-ajan" boxereista.
Juhaa voi tavoittaa päivisin numerosta 040 5222520. Aika aktiivisesti Hän koittaa kuitenkin siihen jatkuvasti pirisevään puhelimeensa vastailla.
Onnea ja menestystä kaikille hyville ponniteluillenne!
Terv. Repa
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
Repa;
Sain.
Kiitän!
Kyllä nuo yllä olevat linkit ja oireet aika selkeästi viittaavat kuivaneisiin konkkiin - samaa mieltä on myös muista harrastepiireistä tuttu ex-tv-korjaaja joka lupasi asiaa tutkia jahka pääsee komponentteihin käsiksi - nuo viisarit nyt vain pistävät hanttiin. Sitä sähköä siis yrittää ikään kuin systeemi vaatia liikaa kun konkka ei malta jäädä tasaamaan tai jotain sinne päin... Homma siis korjaantuu kun pyörä on hetken aikaa käynyt.
Toki e-baystä lyötyisi tehdasuusi mittaristo hintaan 300 egee mutta mutta...
Juhalle eilen soittelinkin kun "sisäänajetulle" Gessulle vuosihuollon varasin - totesi samaa kuin sinäkin Scarver -asiasta.
Sain.
Kiitän!
Kyllä nuo yllä olevat linkit ja oireet aika selkeästi viittaavat kuivaneisiin konkkiin - samaa mieltä on myös muista harrastepiireistä tuttu ex-tv-korjaaja joka lupasi asiaa tutkia jahka pääsee komponentteihin käsiksi - nuo viisarit nyt vain pistävät hanttiin. Sitä sähköä siis yrittää ikään kuin systeemi vaatia liikaa kun konkka ei malta jäädä tasaamaan tai jotain sinne päin... Homma siis korjaantuu kun pyörä on hetken aikaa käynyt.
Toki e-baystä lyötyisi tehdasuusi mittaristo hintaan 300 egee mutta mutta...
Juhalle eilen soittelinkin kun "sisäänajetulle" Gessulle vuosihuollon varasin - totesi samaa kuin sinäkin Scarver -asiasta.
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
Do diin;
Kympin maksoivat 2 konkkaa ja ihan ite vaihdoin! Edellisestä kerrasta piirilevyjen kimpussa oli kulunut vaatimattomat 40 vuotta...
Vaan nyt ei enää viisarit pompi eikä näytöt pärrää!
Pitäisköhän päräyttää Otepäähän Scarverilla Gessun sijaan ?
Kympin maksoivat 2 konkkaa ja ihan ite vaihdoin! Edellisestä kerrasta piirilevyjen kimpussa oli kulunut vaatimattomat 40 vuotta...
Vaan nyt ei enää viisarit pompi eikä näytöt pärrää!
Pitäisköhän päräyttää Otepäähän Scarverilla Gessun sijaan ?
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: F650 CS eli Scarver-saaga jatkuu
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA