K100 RS ostoaikeet - mitä tsekata?

K-sarjan pyörät
Artsi_L
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Huhti 2007 23:11

K100 RS ostoaikeet - mitä tsekata?

Viesti Kirjoittaja Artsi_L »

Aikeena ostaa 2-venttiilinen K100 RS.

Viitsiikö joku foorumilainen listata muutaman teknisen tarkistuskohdan, mitä tulee ehdottomasti kyseisestä mp-tyypistä tarkistaa, jotta päädyn hyvän yksilön omistajaksi.

En tunne moottoripyöriä käytännössä juuri ollenkaan, sillä ensimmäistä prätkää tässä olen juuri hankkimassa. Autojen tekniikka (ja moottoritekniikka) on kyllä tuttu asia.
Hyvin mielelläni otan vastaan muutaman yleispätevän vinkin mitä kaikissa mp:ssä aina pitää katsoa, kun hieroo kauppaa käytetystä mp:stä.

Ainoat mitä tulee mieleen, on tsekata väljyydet renkaiden laakeroinnista, takahaarukan laakeroinnista, etupään teleskooppien laakerointi ja mahdolliset öljyvuodot.
Kaiketi isommat lommot ja naarmut kielivät onko mp:llä kaaduttu kunnon vauhdista.
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Mitään akilleen kantapäätä ei ko. mallissa ole. Jos kuitenkin pyörä on -88 tai uudempi, kardaanin ja perän välisen boorituksen kunto olisi hyvä tutkia. Vaatii kuitenkin perän irroituksen "haarukasta", joten tarkistus ei ole ehkä mahdollinen.
Mittariston moitteeton toimivuus ehkä kannattaa myös tsekata.
Hanski
Viestit: 110
Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
Moottoripyörän malli: R1150GS
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Hanski »

No asia jonka varmaan usseimmat tietävät, että näissä makaavasylinterisissä koneissa ei kannata ihmetellä, mikäli pyörä käynnistettäessä pölläyttää pienen savupilven.
Vastaa Viestiin