Sivu 1/1

R1150RT ensikokemukset

Lähetetty: 10 Touko 2007 15:30
Kirjoittaja JTS-Mobile
Ostin eilen pitkään jatkuneen harkinnan jälkeen BMW R1150RT Vm. 2001
47 000km ajettuna!

Muutama ongelma ilmeni heti.. olisiko apuja?

- Käynnissä oli pientä empimistä 2800-3500 k/min kohdalla??
..vika vai ominaisuus, jotkut sanovat että kuuluu asiaan.. eikö mitään
tehtävissä?

- ABS merkkivalo syttyy toisinaan mutta sammuu kun käyttää virrat pois!
(edellinen omistaja käyttänyt merkkihuollossa tutkittavana eikä ilmennyt
vikaa?)

- Satula lyhyt jalkaiselle ala-asennussakin hiukan liian korkea!

Muuten oikein maukas peli millä voisi ajella vaikka maailman tappiin :lol:

Lähetetty: 10 Touko 2007 17:19
Kirjoittaja Pekkavee
Huonoon käyntiin keskialueella saattaa auttaa imukurkkujen synkronointisäätö.

http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... c&start=35

Googleta vaikka "surging BMW" niin löytyy tuhansia juttuja asiasta.
Taitaa olla 91600 linkkiä.

No rajasin vähän. "Surging BMW R1150RT" antaa vain 307 linkkiä Googlessa.

Toi suomenkielinen ketju kertoo kyllä aika paljon.

ABS valon vilkkuminen ajossa ja ABS:n palautuminen pienen ajon ja uudelleenkäynnistyksen jälkeen viittaa huonoon akkuun. Vaihda akku oitis. Ei ne paljon maksa Biltemassa tai vaikka VARTA 519 013 017 autovaraosakaupassa. Mulle maksoi Varta 44.-

http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=672

Matalampia satuloita saa kaupasta vaikka Wunderlichiltä Saksasta.
http://www.wunderlich.de/ . Maksaa 358.- tohon pyörään, matala malli.
Tai voi sen viedä verhoilijalle, joka osaa madaltaa sen mainiosti.

Tossa muutama vaihtoehto malleiksi.

http://www.motorbike-seats.co.uk/bmw.html
http://baehr.net/Anzeigeseiten/sitze.php#53
http://www.topsaddlery.com/images/selles/508.jpg
http://www.corbin.de/bmw/R11GSxx-und-GS1150xx.html
http://www.sargentcycle.com/bmwwsrgs.htm


Pekka
:shock: :shock: :shock:

Lähetetty: 10 Touko 2007 22:06
Kirjoittaja Kulkuri
Minulla on R 1100 RT -99 ajettu nyt 23300 km.Samaisen oireen vuoksi tehopenkissä mitattiin teho, vääntö ja seossuhde. Teho 101,0 hv/7050 rpm ja vääntö 108,5 Nm/5450 rpm, tämä ihan ok jopa yli ilmoitetun.

Mutta: seos on laiha alueella 2600-3750 rpm. Lamda-arvo 1.05 pintakaasulla, joten ei se voi noin laihalla vetää kunnolla. Mutta heti kun tulee kunnon veto päälle niin toimii kunnolla. 3750 ja siitä yli rajoittimeen seoskäyrä liki viivasuora ja ihanteellinen seossuhde.

Tiedän muitakin samanlaisia ja oletus on että seos on tarkoituksella laiha tuolla alueella, koska päästömittaukset tehdään tyypityksessä jossain noilla kierrosluvuilla.

Tuohon on olemassa eri lääkkeitä ja kunhan ehdin työkiireiltä paneutua asiaan, niin yritän korjata asian. Informaatiota tulee jos saan jotain ratkaisevaa aikaan,

KIITOS VINKEISTÄ

Lähetetty: 11 Touko 2007 12:41
Kirjoittaja JTS-Mobile
:lol: KIITOS VINKEISTÄ TÄHÄN MENNESSÄ!

Uskoisin että tuo Baehr.in satula on hakemani mutta
Tuohon nypytykseen olisi mukava saada lisää kommentteja jos vaikka
joku olisi saannut korjattua tuon vian!

Antaakohan tuo "teholastu" tarvittavan rikastuksen ko. alueelle?
entä lisää tehoa ja vääntöä?

Päivääkään en vielä ole katunut valintaa ja jokaisen kilometrin jälkeen tuntuu aina vain paremmalta :wink:

Re: KIITOS VINKEISTÄ

Lähetetty: 11 Touko 2007 18:17
Kirjoittaja HeikkiL
JTS-Mobile kirjoitti:Uskoisin että tuo Baehr.in satula on hakemani
Viikko sitten sain Baehrin penkit omaan 1200 Adventureeni ja kyllä mukavuudessa tuli tuntuva parannus! Baehrin penkkejä saa lisämaksusta myös sähkölämmitteisinä, mutta arvelin "normaalipenkin" riittävän.

Baehria saa helpoimmin Irati Oy / Baehrin kautta: http://www.baehr.fi. Toimittavat alkuperäistuhdon Saksaan uudelleenpehmustettavaksi ja verhoiltavaksi, joten jos varasatulaa ei ole, kannattanee jättää operaatio talvisajalle. Itse hommasin soolopenkin eBaysta, jolloin ei ajeluun tullut taukoa, vaikka alkuperäispenkit matkasivatkin maailmalla.

Kuva