K 100 RT:n käynnistysongelma?

K-sarjan pyörät
K. O. H
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Touko 2007 23:20

K 100 RT:n käynnistysongelma?

Viesti Kirjoittaja K. O. H »

Pyöräni ei suostu käynnistymään. Vaihdoin talven jäljiltä öljyt, suodattimen, tulpat ja uuden akun. Pyörä lähti loistavasti käyntiin ja ajoin sillä n. 50 km. Kokeilin seuraavan kerran viikon päästä. Pyörä kävi pari sekuntia ja sammui eikä ole sen jälkeen suostunut yhteistyöhön. Epäilin ensimmäisenä polttoainepumppua ja -suodatinta. Vaihdoin uuden suodattimen, vanha oli aika tukossa, ja samallla tankissa olevan polttoaineletkun. Otin moottorille tulevan letkun irti ja starttailin. Polttoainetta näyttäisi tulevan. Tosin en tiedä tuleeko sitä riittävällä, 2,5 bar, paineella. Kipinä näyttäisi tulevan joka sylinteriltä.
Olen selaillut Haynesin opasta ja pohtinut mistä alkaisi vikaa etsimään.
Onkohan kellään ollut vastaava ongelmaa tai olisiko hyviä vinkkejä mistä voisi aloittaa?
Pyörä on vm -85.
Luin viestiketjun K 75:n ongelmista. Siellä mainittiin, että bensapumpun pitäisi surauttaa paineet kytkettäessä virta päälle. Pyörästäni ei kuulu inahdustakaan tässä vaiheessa, vaikka pumppu pyörii startatessa. Voisikohan ongelma liittyä em.?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Polttoaineenpaine huono tai Hall-anturi sökö(ruiskutuksen ja sytkän ajoitus pielessä) veikkaisin. Helpoin tie on testata osa kerrallaan varmasti ehjiä komponentteja yksi kerrallaan esim. kaverin pyörästä.
Sitten ei muuta kuin ystävyyttä testaamaan! :lol:
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Bosch- huoltoon

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Jos löydät moottoripyöristä kiinnostuneen valtuutetu Bosch-servicen niin apu löytyy sieltä. Laitat RT:n peräkärryn kyytiin ja purat katteet valmiiksi pois että asentaja pääsee mittailemaan kriittiset paikat. Ruisku/sytytys-järjestelmä on samanlainen kuin 80-luvun autoissa. Otat vielä Haynesin manuaalin mukaan että asentaja pääsee sitä vilkaisemaan. Kokenut asentaja kyllä tietää mitä etsiä...Ongelma on siinä, mistä löydät kokeneen ja palvelualttiin yrityksen jota kiinnostaa ongelmien ratkaisu eikä vain asiakkaan kyniminen.
K. O. H
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Touko 2007 23:20

Viesti Kirjoittaja K. O. H »

Pystynkö testaamaan Hall-anturin toimivuutta mitenkään? Jos ruiskutuksen ja sytkän ajoitus pielessä, niin pitäisikö silloin tulpat olla märät? Pyörässäni ne eivät kostu startin jälkeen, joten voisikohan vika olla polttoaineen paineessa? Epäilen ettei sylintereille pääse polttoainetta lainkaan. Ajattelin kokeilla ottamalla "kisko", fuel rail, irti ja katsomalla tuleeko polttoainetta. Mutta jos ei tule, niin missä voisi olla seuraava tutkimuskohta?
K. O. H
Viestit: 3
Liittynyt: 11 Touko 2007 23:20

Ongelma ratkesi

Viesti Kirjoittaja K. O. H »

Sain paikallistettua vian ja pyörä alkoi pelittämään. Otin tarkempaan syyniin ruiskulta menevät piuhat ruiskun kontrolliyksikköön, fuel control unit. Johdossa oli kuluma lähellä liitintä ja liittimen lukitus ei toiminut kunnolla. Korjasin nämä ja pyörä lähti heti käyntiin.

Kiitos kaikille.
Vastaa Viestiin