Sivu 1/1

K 100 RT:n käynnistysongelma?

Lähetetty: 11 Touko 2007 23:45
Kirjoittaja K. O. H
Pyöräni ei suostu käynnistymään. Vaihdoin talven jäljiltä öljyt, suodattimen, tulpat ja uuden akun. Pyörä lähti loistavasti käyntiin ja ajoin sillä n. 50 km. Kokeilin seuraavan kerran viikon päästä. Pyörä kävi pari sekuntia ja sammui eikä ole sen jälkeen suostunut yhteistyöhön. Epäilin ensimmäisenä polttoainepumppua ja -suodatinta. Vaihdoin uuden suodattimen, vanha oli aika tukossa, ja samallla tankissa olevan polttoaineletkun. Otin moottorille tulevan letkun irti ja starttailin. Polttoainetta näyttäisi tulevan. Tosin en tiedä tuleeko sitä riittävällä, 2,5 bar, paineella. Kipinä näyttäisi tulevan joka sylinteriltä.
Olen selaillut Haynesin opasta ja pohtinut mistä alkaisi vikaa etsimään.
Onkohan kellään ollut vastaava ongelmaa tai olisiko hyviä vinkkejä mistä voisi aloittaa?
Pyörä on vm -85.
Luin viestiketjun K 75:n ongelmista. Siellä mainittiin, että bensapumpun pitäisi surauttaa paineet kytkettäessä virta päälle. Pyörästäni ei kuulu inahdustakaan tässä vaiheessa, vaikka pumppu pyörii startatessa. Voisikohan ongelma liittyä em.?

Lähetetty: 14 Touko 2007 09:08
Kirjoittaja Ismo Vaara
Polttoaineenpaine huono tai Hall-anturi sökö(ruiskutuksen ja sytkän ajoitus pielessä) veikkaisin. Helpoin tie on testata osa kerrallaan varmasti ehjiä komponentteja yksi kerrallaan esim. kaverin pyörästä.
Sitten ei muuta kuin ystävyyttä testaamaan! :lol:

Bosch- huoltoon

Lähetetty: 14 Touko 2007 11:31
Kirjoittaja kaliffi
Jos löydät moottoripyöristä kiinnostuneen valtuutetu Bosch-servicen niin apu löytyy sieltä. Laitat RT:n peräkärryn kyytiin ja purat katteet valmiiksi pois että asentaja pääsee mittailemaan kriittiset paikat. Ruisku/sytytys-järjestelmä on samanlainen kuin 80-luvun autoissa. Otat vielä Haynesin manuaalin mukaan että asentaja pääsee sitä vilkaisemaan. Kokenut asentaja kyllä tietää mitä etsiä...Ongelma on siinä, mistä löydät kokeneen ja palvelualttiin yrityksen jota kiinnostaa ongelmien ratkaisu eikä vain asiakkaan kyniminen.

Lähetetty: 14 Touko 2007 14:06
Kirjoittaja K. O. H
Pystynkö testaamaan Hall-anturin toimivuutta mitenkään? Jos ruiskutuksen ja sytkän ajoitus pielessä, niin pitäisikö silloin tulpat olla märät? Pyörässäni ne eivät kostu startin jälkeen, joten voisikohan vika olla polttoaineen paineessa? Epäilen ettei sylintereille pääse polttoainetta lainkaan. Ajattelin kokeilla ottamalla "kisko", fuel rail, irti ja katsomalla tuleeko polttoainetta. Mutta jos ei tule, niin missä voisi olla seuraava tutkimuskohta?

Ongelma ratkesi

Lähetetty: 14 Touko 2007 22:58
Kirjoittaja K. O. H
Sain paikallistettua vian ja pyörä alkoi pelittämään. Otin tarkempaan syyniin ruiskulta menevät piuhat ruiskun kontrolliyksikköön, fuel control unit. Johdossa oli kuluma lähellä liitintä ja liittimen lukitus ei toiminut kunnolla. Korjasin nämä ja pyörä lähti heti käyntiin.

Kiitos kaikille.