K vastaan GS

Keskustelua aiheesta ja aiheen vierestä
Avatar
imma
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Helsinki

K vastaan GS

Viesti Kirjoittaja imma »

Hankin joulukuun alussa K100 RS:n, joten en ole ehtinyt sillä vielä edes ajamaan. Nyt kun olen lukenut kertomuksia GS:n monikäyttöisyydestä, niin on alkanut hiipiä epäilys, että olenko hankkinut väärän tyyppisen kulkupelin. Erä- ja luontoihmisenä varmaan olisi mukava ajella vähän pidemmälle luontoon sorateitä ja polkuja pitkin(lain sallimissa rajoissa).
No täytyy ottaa ainakin tämä kausi tuntumaa tällä pelillä ja katsoa sitten "syssymmällä" mihin suuntaan veri vetää. Enduroa olen joskus kotarilla ajellut, mutta ei se ole tietenkään sama asia, kun matkailu tarkoitus. :wink:
Avatar
Jonni
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Helmi 2006 22:43
Moottoripyörän malli: K1100RS
Paikkakunta: Pori

Riippuu tottumuksista ja ajohaluista...

Viesti Kirjoittaja Jonni »

K100rs on oiva peli pitkille matkoille. Ei todellakaan ole mikään enduro, mutta kyllä sillä hiekkatien tai kuoppaisenkin mökkitien päähän pääsee. Itse ajan k1100 rs:llä ja en pois vaihtaisi, toisaalta "metsässä" ajaminen ei enää kiinnostakaan. K-pyörällä matka taittuu.
R1150GS
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Helmi 2006 11:18

Kokemuksia

Viesti Kirjoittaja R1150GS »

Ajattelimpa kertoa omia kokemuksia Gessusta.
Ajoin vuosikymmeniä erillaisilla ns. matkapyörillä ja hankin muutama vuosi sitten GS:n. Ja voin sanoa että mistään matkapyöräominaisuuksista ei ole tarvinut luopua, ja tilalle on tullut aivan uusia ulottuvuuksia pyöräilyyn, Enään ei esim. tietöiden kohdalla tarvitse kiroilla, vaan ne antavat mukavaa piristettä pitkillä reissuilla, niitä soisi vain olevan enemmän. Myös sora- ja metsätie ajelu lisää pyörän käyttömahdollisuukais mahdottomasti, lähialueelta on löytynyt paljon aikaisemmin ajamattomia hienoja teitä.
Erillaisia lisävarusteita on tarjolla mielettömästi, näillä pyörän saa sopimaan millaiselle ruumiinrakenteelle tahansa, myös viritysosia löytyy.
Tarkoitus ei ole missään nimessä pahoittaa mieltäsi sillä K on todella hieno pyörä, ja yllättävän hyvä myös huonompipohjaisilla teillä.
Avatar
desmo
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Helmi 2006 18:51
Moottoripyörän malli: Paris Dakar
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja desmo »

Hanki K100RS:n kaveriksi R100GS tai R80GS, jos samaan ikähaarukkaan on pelin osuttava. Vanhempi ärrä on myös hivenen kevyempi kuin uudet gs:t! Ja helppohoitoisempi :wink:
jos tietää mitä etsii, löytää vain sen
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

itsellä kokemusta vasta 1000km K100RS:llä -91. Syksyllä tuli sellainen vaihdettua enduro hondalla ja ensi vaikutelmat oli aivan loistavat. Talven aikana olen huoltoja tehdessä tullut myös siihen tulokseen että erittäin huoltaja ystävällinen ja aika edulliset varaosahinnat. Lisätietoa seuraa kunhan tiestöt sulaa..
Avatar
imma
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja imma »

1991 mallia se minunkin mopo on. Eizzi paljonko on mittarissa? Meikäläisellä on 36tuh.
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Tällä hetkellä mittarissa 114tkm. Ajoin viikon aikana tonnin ennen talvisäilytystä. Bensan kulutus yllätti positiivisesti. Viimeisen päivän lenkillä matkaa tuli n.350km ja tankatessa bensan kulutus 4.56litraa/100km. Ei mitenkään paha noin raskaalle pyörälle ja todellakaan ei tullut pyörittyä muiden jaloissa.. :lol:

Muutenkin tuntui toimivan moitteettomasti ja kevyt ja helppo ajaa. Alkuperäinen tuuliohjain piti hieman kypärä melua mutta ei mitenkään pahasti.

Onko muilla kokemuksia K100RS 16v mallista ja abs jarruista..???
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Itselläni on ollut useita K100 malleja ja kilometrejäkin on tullut niillä yli 200tkm reilusti.
Mielestäni tuo eka 4vK-malli oli vähemmän hyvä, kahden paremman välissä. Suurin syy on väännössä oleva tyhjä kohta keskikierrosalueella. Toinen heikkous on venttiilinvarsien stefat jotka alkaa falskaamaan öljyä n.100tkm:n kohdalla. Tämä koskee myös K1100 malleja.
Mielestäni paras K-malli on 75:n. Tehoa riittävästi ja värinätön käynti. Lisäksi jostain kumman syystäK75:n tuntuu ajossa paljon keveämmältä, kuin painoero K100/1100:n antaa olettaa. K1200 malleista ajokokemuksia ei ole riittävästi kommentoitavaksi.

Itse en ole abs jarrufani. Johtuu siitä, että niiden kanssa on joutunut taistelemaan korjausten kanssa. Abs 1:nen oli kaikkein toimintavarmin ja mitä uudenpaan mennään, sitä huonommaksi menee toimintavarmuus/korjattavuus. Viimeisten integralabshässäköiden ollessa lähes painajaismaisia! No tämä tietysti johtuu siitäkin, että moni ostamani pyörä on ollut kolarin tai kaatumisen jäljiltä. Nykyisin laskenkin plussaksi jos pyörässä ei ole absia.
Nämä oli mielipiteitä pyöränsä itse huoltavan harrastajan näkökulmasta.
Avatar
imma
Viestit: 54
Liittynyt: 18 Helmi 2006 13:37
Paikkakunta: Helsinki

Ohjekirjan mukainen kulutus

Viesti Kirjoittaja imma »

eizzi kirjoitti:Tällä hetkellä mittarissa 114tkm. Ajoin viikon aikana tonnin ennen talvisäilytystä. Bensan kulutus yllätti positiivisesti. Viimeisen päivän lenkillä matkaa tuli n.350km ja tankatessa bensan kulutus 4.56litraa/100km. Ei mitenkään paha noin raskaalle pyörälle ja todellakaan ei tullut pyörittyä muiden jaloissa.. :lol:

Muutenkin tuntui toimivan moitteettomasti ja kevyt ja helppo ajaa. Alkuperäinen tuuliohjain piti hieman kypärä melua mutta ei mitenkään pahasti.

Onko muilla kokemuksia K100RS 16v mallista ja abs jarruista..???
Ohjekirja sanoo, että K1 kuluttaa 90/kmh 4,2L ja RS 4,7L ja 120/kmh 5,00 ja RS 5,30L. Joten eikö ole haarukassa.
Minulla oli edellinen 900 honda ja kulutus oli suurempi. Toisaalta minulle on aivan sama vaikka veisi enemmän, kunhan se on hauskaa.
Meillä on vaimoni kanssa vanha Mazda 2,2 farm vm.1995, jolla on ajettu vasta 78tuh. ja se vie minun ajossa 12 L satasella. Niinkuin Nykänen, joka taas joutuu linnaan sanoi joku aika sitten, että "sou not". Maksettava ne kaikki on vaikka "himppasen vi....aakin. Nyt

Nyt ei vielä puhuttu edes vakuutusten hinnoista. Se on taas toinen projekti.(kärsii) ;-))
BMW K100 RS -91
Never drive faster than your guardian angel can fly
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Honda VFR 800 VTEC:n Denso tulppa maksaa 62€ kpl!! :shock: Siinä japsiedullisuutta! :lol:
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Ismo Vaara kirjoitti:Itselläni on ollut useita K100 malleja ja kilometrejäkin on tullut niillä yli 200tkm reilusti.
Mielestäni tuo eka 4vK-malli oli vähemmän hyvä, kahden paremman välissä. Suurin syy on väännössä oleva tyhjä kohta keskikierrosalueella. Toinen heikkous on venttiilinvarsien stefat jotka alkaa falskaamaan öljyä n.100tkm:n kohdalla. Tämä koskee myös K1100 malleja.

I.
Onko siinä jotain perää kun olen kuullut jostain foorumista että ajoitusta säätämällä aikaisemmaksi on saanut tuota keskikierroksen väännön puutetta paremmaksi mutta samalla pitänyt siirtyä 98-oktaaniseen polttoaineeseen..???

Voiko nuo venttiilin kumit vaihtaa kannen ollessa paikallaan vai pitääkö kansi ottaa irti jos alkaa savuttamaan jossain vaiheessa kun noita kilometrejä jo on reilu satku..?? Ainakaan syksyllä en huomannut moista mopossa mutta kevät näyttää..
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Saattaa olla hyvinkin perää, itse en ole kuullut/lukenut. On myös huomattava, että "vääntömonttu" esiintyy vain ilman katalysaattoria olevissa malleissa(melkein kaikki ns. suomipyörät). Katalysaattorimallit toimitetaan erilaisilla nokka-akseleilla. Ne ovat samat kuin K1100:ssa. Ilman kattia teho huippukierroksilla on taas parempi, johtuen juuri em. syystä.

Venttiilien stefat voi vaihtaa ilman kannen irroitusta, mutta on todella hankalaa ja vaatii erikoistyökaluja ja paineilman saamisen tulpanreijästä sisään... Järkevämpää on ottaa kansi irti. Varsinkin, kun sen voi tehdä irroittamatta muuta moottoria. Samalla voi tarkastaa/hioa venttiilit, poistaa mahdollisen karstan ym.
Missään tapauksessa ei kannata vaihtaa stefoja "varmuuden vuoksi", jos ei öljynkulutusta/savutusta ole. Pyörät ovat yksilöitä ja huoltohistorioidensa summia. Ei ne stefat koskaan ala falskaamaan JUURI sadantuhannen kohdalla.
Vastaa Viestiin