r100rs

R-sarjan pyörät
aarnima1
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Loka 2006 09:22

r100rs

Viesti Kirjoittaja aarnima1 »

vuoden 1979 pyörä. Sain jo käyntiin ja lähtee hyvin startilla, kun alkuongelmat ratkottu. Nyt käy vain vasemmalla pytyllä. Kaasuttimet tutkittu ja säädetty, venttiilit säädetty, tulpanjohdot vaihdettu keskenään, uudet tulpat, kaasuttimien kohot ja neula vaihdettu keskenään. Puristukset mitattu (tosin kylmänä) oli 7,8 ja 7,9 bar. Seuraavaksi vaihdan koko kaasuttimet ja tulpat keskenään. Olisiko vielä jotakin, mitä voisi kokeilla??Kiitos edellisista ohjeista, kone käy jo.javascript:emoticon(':(')
Sad
pariktim
Viestit: 20
Liittynyt: 24 Maalis 2006 19:44

Puola ?

Viesti Kirjoittaja pariktim »

Irroititko tulpanjohdot kokonaan ja vaihdoit ne keskenään vai käänsitkö vasemman pytyn tulpanjohdon oikealle ja päinvastoin ? Käsittääkseni kummassakin pytyssä on aina samaan aikaan kipinä. Jos tällä jälkimmäisellä tempulla vika siirtyy oikeaan pyttyyn voisi vika olla puolassa ?

Saako oikea pytty varmasti bensaa, kastuuko sen tulppa ?

Timo P
aarnima1
Viestit: 48
Liittynyt: 19 Loka 2006 09:22

r100rs

Viesti Kirjoittaja aarnima1 »

Kiitos aktiivisuudesta. Ongelma olikin uusissa tulpissa, toinen antoi kyllä ulkona kipinää. Ilmeisesti paineen alla ei, koska vaihtamalla tulpat, ongelma siirtyi toiselle puolelle.
Voisiko olla, että tulppa olisi "palanut", jos esim. ryyppy on ollut "liian kauan" päällä ?
Avatar
Ismo Vaara
Viestit: 2063
Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ismo Vaara »

Toivottavasti vika todella oli tulpassa. Veikkaan kuitenkin pariktimin lailla puolaa. Saattaa joskus mennä monta sataa kilometriä ilman ongelmia kunnes... Pelätään pahinta ja toivotaan parasta! :)
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Sehän on

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Tarkastapa ensin puolan maadoitus, siis se että puola maadoittuu liittimen alle tai maadoitusjohto ei ole poikki. Puolan sisäiseen vikaan en usko, se on äärimmäisen harvinaista. Toki puolan voi mitata ja ohjeet löytyvät lähes mistä tahansa kirjastosta, ellei kirjastonhoitajat ole nakanneet "hylkyyn" näitä aiheita käsitteleviä perusteoksia!

Yhden ainoan kerran, ja se oli 70-luvulla kun Saab 96- pirssini jouduin jättämään tien varteen, syy oli kondensaattorissa. Huomatkaa se että minä jätin Saabin, se ei minua...

Palataanpa alkuperäiseen aiheeseen, eli sinä saat tietää onko syy kipunassa vai bensapuolella kun koneesi käy edes yhdellä pytyllä ja yksinkertaisesti kaasuttelet ilman ilmanputsareita ja kaadat pullosta pensaa koneen kaasarinkurkkuun. Jos masiina piristyy huikasta...olet lähempänä päämäärää...
Vastaa Viestiin