K100 rengas asiaa

K-sarjan pyörät
juha kauko matti
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Marras 2006 20:27
Paikkakunta: ylistaro

K100 rengas asiaa

Viesti Kirjoittaja juha kauko matti »

Takarengas alkaa taas olla vaihtokunnossa. Mikähän rengas sopisi taakse parhaiten ja olisi vielä kestäväkin. Tähänastiset ovat n.7000km ajon jälkeen olleet kypsää kamaa. Pääasiassa ajetaan matka-ajoa yleensä kaksi päällä plus laukut täynnä kampetta. Onko paineilla merkitystä,olen käyttänyt ohjekirjan arvoja.
eizzi
Viestit: 66
Liittynyt: 13 Maalis 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja eizzi »

Itsellä oli K100RS:ssä metzelerin Z4 renkaat edessä ja takana ja hyvin kestivät. olivat hiljaiset ja pito hyvä myös radalla. Paineina pidin kakspäällä liikkuessa takana 2.6-2.8 ja edessä 2.7-2.9
Vielä parempi kulutuskestvyys taitaa olla saman merkin roadtec Z6:lla, mutta ei omia kokemuksia..
kaliffi
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Helmi 2006 20:09

Avon

Viesti Kirjoittaja kaliffi »

Itse käytin K 100 pyörissä Avon am 21 roadrunneria, siis takana. Monia tuli kokeiltua ja tuo oli ehdottomasti paras. Sillä ajaa helposti 20 tuhatta. Itse ajoin eräällä 25 tuhatta eikä rengas vieläkään ollut sakkopinnalla. Avon on K 100-pyörässä ehdottomasti vakain ajettava ja varmasti kestävin. Pitoa löytyy tavalliselle kuolevaiselle aivan tarpeeksi kaikille pinnoille. Jos haluaisi saivarrella, se ei ehkä ole niin ketterä pyörän alla kuin parhaat sporttirenkaat, mutta eipä K 100 muutenkaan ole mikään "pure sport". Avonin listoilla tuota mallia kyllä näkyy olevan, mutta mahtaako Jutako vielä tuoda maahan? Siitä taitaa pian olla 10 vuotta kun omistin K 100:sen.
Vastaa Viestiin