Sivu 1/1

Miksi kone ei kestä ryyppyä?

Lähetetty: 15 Elo 2007 15:53
Kirjoittaja mclean
Täytyy suoltaa kysymyksia oikein urakalla, kun on muuten niin kovin hiljaista.
Nyt R80/7 käy tyhjäkäyntiä hienosti, vetää hyvin ja tärisemättä. Mutta miksi se ei kestä rikastimen käyttöä. Jos rikastimet vetää kokonaan päälle, sammahtaa masina heti eikä kohta. Käynnistyksen yhteydessä rikastinta kestää vetää vain hiukan päälle. Käynnistyy kyllä hyvin ja rikastimen voi laittaa hyvin nopeasti pois. Jotenkin tuo rikastin tuntuu rikastavan liikaa. Tiedän, että kaasarit pitäisi puhdistaa mutta mikä on se ilmiö, joka tuommosen toiminnan aiheuttaa?

Lähetetty: 15 Elo 2007 21:42
Kirjoittaja Heimari
Rikastinta käytetään vain käynnistettäessä kylmää konetta :shock:

Lähetetty: 15 Elo 2007 22:25
Kirjoittaja mclean
Starttia vartenhan se rikastin on mutta joku ei nyt oikein natsaa. Nimittän boxerini ei tahdo kestää sitä yhtään. Jos laitat sen päälle niin, että vivut on ääriasennossa, kone ei lupaakkaan. Rikastinta kärsii laittaa niin vähän, että vivut juuri ja juuri liikahtaa. Käytännössä käynnistys on ihan yhtä hyvä ilman koko rikastimen käyttöäkin eli joku mättää. Täytyy avata kaasarit ja tutkia, onko edellinen omistaja koonnut jotain väärin tai hukannut peräti osia. Tuntuisi vaan kummalta, että sama virhe olisi molemmissa mehustimissa.

Lähetetty: 16 Elo 2007 05:45
Kirjoittaja Heimari
Kelitkin ovat nyt aika lämpimät...
Itse en käytä kesällä ryyppyä ollenkaan. Kierrän ennen starttia kahvasta muutaman kerran, jotta kiihdytyspumppu ruittaa vähän ainetta kurkkuun.
Lähellä nollakeliä ryypyn voikin jo kiertää ääriasentoon...
Eli..jos tulpat ovat hyvän väriset ja kone toimii hyvin, älä pitele. Katso sitten vaikka talvella aikasi kuluksi. 8)

Lähetetty: 16 Elo 2007 08:50
Kirjoittaja mclean
Käytät Heimari kiihdytyspumppua? Mahtaako Bingissä olla semmosta...ei kai?

Mutta seuraava kyssäri. Onko totta, että R80/7:n siinä "tasakattoisessa" Bingin kaasarissa ei kuulu olla jousia alipainemännän yläpuolella? Omassani ei näytä olevan.

Lähetetty: 16 Elo 2007 10:47
Kirjoittaja eristola
Ohessa ihan kätevä linkki.
Syötä pyörän valmistenumero, niin selviää esim. milloin se on valmistettu.
Oheinen katalogi kattaa autot ja moottoripyörät. Sieltä löytyy mm. kaasuttimien räjäytyskuvat ja osatunnukset ja hinnat dollareissa.

http://www.realoem.com/bmw/select.do

R100R (valmistettu 2/1992, rekisteröity 4/1993)

Lähetetty: 16 Elo 2007 11:22
Kirjoittaja Ismo Vaara
Joo, ei noissa bemarien vakio Bingeissa mitään kiihdytyspumppuja ole. R90 S oli viimeisin kiihdytyspumppumallinen boxeri, mutta siinähän olikin Dell'ortot.

Jousia ei lättähattubingissä ole. Käsittele kalvoa varovasti sillä ko.mallissa se ei ole luistista irroitettavaa mallia. Uusi luisti kalvoineen maksaa maltaita.

Lähetetty: 16 Elo 2007 12:37
Kirjoittaja Heimari
:oops: :oops: Muotoilen uudelleen:
Kelitkin ovat nyt aika lämpimät...
Itse en käytä kesällä ryyppyä ollenkaan. Kierrän ennen starttia kahvasta muutaman kerran huvin vuoksi.
Lähellä nollakeliä ryypyn voikin jo kiertää ääriasentoon...

Lähetetty: 16 Elo 2007 12:57
Kirjoittaja mclean
Minun Bemussani ryyppyä ei kestä kiertää päälle juuri lainkaan. Lähinnä siitä on haittaa käynnistykselle....ei hyvä.

Lähetetty: 16 Elo 2007 15:20
Kirjoittaja karisin
Aikoinaan omassa R80/7 oli väärässä asennossa.
Kuva

Lähetetty: 16 Elo 2007 15:23
Kirjoittaja Ismo Vaara
Miksi sitä ryyppyä pitää aina ot... eikun käyttää? Jos kerran kone lähtee ilmankin käyntiin. Minulla on ollut montakin boxeria joita ei ole kesällä tarvinnut ryypyttää.

Lähetetty: 17 Elo 2007 08:26
Kirjoittaja mclean
Vika ilmeisesti löytyi. Molemmissa kaasareissa oli tuo ryyppyventtiilikiekon kannen tiiviste pois paikaltaan ja toisessa lisäksi ruuvit aivan löyhällä. Nyt pelittää. Tyhjäkäynnin säädettävyyskin tuli kuntoon ja nyt rikastin toimii nixmannin tarkoittamalla tavalla....tarvii sitä sitten tai ei 8)