Sivu 1/1
R65:n kuristus
Lähetetty: 27 Elo 2007 16:44
Kirjoittaja Jokke
R65 -mallia näkee kaupiteltavan kuristettuna 25KW:n tehoisena, miksi näin?
Onko kuristus helposti purettavissa?
Tekisi mieleni ostaa kyseisen mallinen pyörä.
Lähetetty: 27 Elo 2007 18:02
Kirjoittaja Ismo Vaara
Kyse on jälkeenpäin Saksasta tuodusta pyörästä. Suomeen ei tietääkseni ole kuristettua versiota uutena tuotu.
Riipuen vähän mallista ja vuosimallista, voit varautua mäntien, nokka-akselin, venttiilien, kaasarien ja p.putkien alkukäyrien vaihtoon. Myös perävälitys ja nop.mittarin(koko mittari -84 ja vanhemmissa) välitys saattaa vaatia vaihdon. Runkoon kyllä sopii vaikka 1000cc moottori.
Jos tehokkaampaa kaipaat, kannattaa ostaa toinen. Jos taas teho on mielestäsi riittävä, malli on aivan ok.
Lähetetty: 27 Elo 2007 18:50
Kirjoittaja Jokke
Tätäpä vähän pelkäsin. Paras unohtaa koko malli - tarjouksia otetaan vastaan..
Lähetetty: 28 Elo 2007 08:02
Kirjoittaja eristola
Ismon kanssa samaa mieltä, että jos R65:n teho ei riitä, niin ei muuta kuin toista pyörää etsimään. Itselläni on ollut tuollainen R65/20-malli (huom. 20kW). BMW:n tapa tehdä noita "kuristuksia" on sellainen että moottori suunnitellaan uudelleen alennetulle teholle, eikä vain laiteta holkkeja kaasuttimiin. Samaa ajatusta lienee käytetty myöhemmin R1200C ja CL-malleissa (en tiedä). 20 kW R65-mallissa maksimivääntö on suurinpiirtein sama kuin 35 kW-versiossakin, mutta vääntökäyrä lähtee laskemaan jyrkästi 3500 rpm jälkeen. R65 on sama pyörä kuin samanikäinen muukin R-sarjalainen (ei GS) erona moottori ja perävälitys. R65/20 ajettaessa alle 5000 rpm ei tunne ajavansa "kuristettua" pyörää. Vääntöä on mukavasti. Yli 100 km/h nopeuksissa voimanpuute tuleekin sitten vastaan. Mutta tämä vain tiedoksi, jos joita kuita kyseinen malli kiinnostaa, sillä niitä näyttää esim. nettimotossa olevan myynnissä hyvältä vaikuttavia yksilöitä. Ja viritysasteesta johtuen pyörä kestänee maailman tappiin asti.