Sivu 1/1
Bmw K 1200 lt:n hämmentynyt ensikäyttäjä
Lähetetty: 27 Elo 2007 21:21
Kirjoittaja minea
Tässäpä uusi Bemari kuski sitten ja ihan ihmeissään
mulla alla nyt siis BMW K 1200 lt vm.02, aj. 50 000 .Mullakin kone tosiaa kylmänä pölyttää sinistä savua sekä koneesta tyhjäkäynnillä kuluu sellanen merkillinen "kolina" joka kierroksilla häviää sekä toi kaasukahva on kyllä merkillisen jäykkä, onko HYVÄT IHMISET TOSIAAN NORMAALIA ? pahajuttu vaikka on suomipyörä en oo vielä saanu huoltokirjaa liikkeestä (etsivät kovasti)mutta soitin ent.omistajalle ja kerto tehneensä huollot hyvin,muuten on loistopeli.Pyöriä on ollu 18 vuotta ja nyt sitten tää,kun selvisin alun identiteettikriisistä kesti "2"päivää (ollu matkasportteja sekä kaikenlaisia customeja myös sivuvaunulla
tuntuu mukavalta purjelaivalta ja ihan kohtuu suorituskykyinenkin.Ja sitten lopuks MIKÄ TOSIAAN ON PARAS ÖLJY TÄLLE KONEELLE !!! Kiitos ku autatte
k1200lt:N kolinat...
Lähetetty: 28 Elo 2007 14:44
Kirjoittaja harrilah2
Kahden k-sarjalaisen kokemuksella voin vakuuttaa, että sen kuuluukin kolista tyhjäkäynnillä. Kierroksia lisätessä kolinat katoavat. Ja se savutus on myös ominaisuus, ei vika: kyljellään oleva moottori vetää imutahdille sammutattessa jääneeseen pyttyyn öljyä, jos männänrenkaat ovat suotuisassa asennossa?? Näin miulle on asia kerrottu. Vanha k100 savutti satunnaisesti, jos jätin sen sivutuelle, nykyinen k1200gt on savuttanu yhden kerran!? kahteen vuoteen, joten aika lailla yksilöitä nää on kaiken lisäksi.
T: Harri
K 12 LT:ssä
Lähetetty: 28 Elo 2007 18:55
Kirjoittaja kaliffi
K 12 kone on sukeakäyntinen mutta valtava kaikukammio aiheuttaa mekaanisten äänten merkittävää kasvamista. Kone kyllä kestää mahdottomia määriä. Kytkin tuppaa olemaan tiukilla, nimittäin ykkösen välitys on mielestäni käsittämättömän pitkä ja raskaasti lastattuna ja ylämäessä kytkintä on jonkin verran luistatettava liikkeelle lähdössä. Kaupunkiajo ei ole hyväksi. Esim. K 1100 LT lähtee kakkosellakin vaivattomammin kuin 12 LT ykkösellä.
Mitä tulee kaasun jäykkyyteen, kannattaa vaijeriin laittaa aseöljyä. Liekö yksilöösi tehty kunnollisia huoltoja jos kaasu on jäykkä? 12 LT:n huollot ovat tosi kalliita jos ne tehdään manuaalin mukaan. Purkamista nimittäin siinä pyörässä on jonkin verran ja työhän on tunnetusti kallista. Olen ollut huomaavani että huoltokirjaan saa leiman vaikka läheskään kaikkia huoltokohteita ei tehdä. Se on tietenkin sellaisen omistajan etu joka ei pidä samaa pyörää vuosikausia. Tuo käytäntö on yleistä joka merkillä ja joka maassa, se on nähty ja koettu.
Lähetetty: 28 Elo 2007 20:12
Kirjoittaja minea
Heh ,no eihän tässä sitten muuta kuin hanaa,tosiaan eihän tämä(kään) koko ajan pöllyytä ja selitys sille on kyllä järkeenkäypä.Paljonko tuo öljymäärä tässä on,vaihdoin tänään siihen öljyt ja suodattimen ja öljyä meni 3,3 l suodattimen kanssa .Pyöräytin sitä 3 l jälkeen ja tuolla 3,3 tarkastuslasi oli käytännössä täynnä joten en laittanu enempää vaikka jostain luin että määrä olisi 3,6 suodattimen kanssa,tosiaan liikkeestä on vielä pari dokumenttia kateissa mutta luotan kyllä entisen omistajan sanaan ( eipä näitä yleensä taida vastuuttomat veikot ostella ) tiiä sitten.Sanokeeha vielä se kuningasöljy tälle vehkeelle
Kiitos ,ja vielä ajokelejä
Bmw K 1200 LT
Lähetetty: 28 Elo 2007 20:13
Kirjoittaja minea
Heh ,no eihän tässä sitten muuta kuin hanaa,tosiaan eihän tämä(kään) koko ajan pöllyytä ja selitys sille on kyllä järkeenkäypä.Paljonko tuo öljymäärä tässä on,vaihdoin tänään siihen öljyt ja suodattimen ja öljyä meni 3,3 l suodattimen kanssa .Pyöräytin sitä 3 l jälkeen ja tuolla 3,3 tarkastuslasi oli käytännössä täynnä joten en laittanu enempää vaikka jostain luin että määrä olisi 3,6 suodattimen kanssa,tosiaan liikkeestä on vielä pari dokumenttia kateissa mutta luotan kyllä entisen omistajan sanaan ( eipä näitä yleensä taida vastuuttomat veikot ostella ) tiiä sitten.Sanokeeha vielä se kuningasöljy tälle vehkeelle
Kiitos ,ja vielä ajokelejä