Minkälaisia kokemuksia Helicoileista, ReCoileista, V-Coileista? Entä toimiiko Bilteman 8,90euroa maksava korjaussarja, jossa tulee mukana kertakäyttöisen näköinen kierretappi ja muutama ohut kierreholkki?
Itseasiassa ostin tuon Bilteman satsin ja ajattelin kokeilla ellei kansa kovin lujaa varoittele. En irrottaisi kantta boxerista vaan laitan imuriin pikku letkun ja imasen sillä purut pois pytystä.
Tulpankierteitten korjaus
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Bilteman satsiin en ota kantaa kun en ole nähnyt/kokeillut. Imurilla saat palotilan riittävän puhtaaksi, eikä alumiinipuru ole niin vaarallista kuin raskas teräs. Kannattaisi ehkä lopuksi kääntää kampurasta niin, että pakoventtiili on auki ja painaa paineilmalla loput rojut pakoputkeen. Ole tarkkana ettei irtokierre lähde liikkeelle ja aikeuta hehkusytytystä tulevaisuudessakaan.
Mäntä
Helicoil on käsite kierteenkorjausalalla. On vähän sama kuin että kaikki puskutraktorit ovat Caterpillareita...heh...heh. Luulen että tänä päivänä on muitakin vastaavia ja yhtä hyviä työkaluja.
Mitä tulee purujen poistoon palotilasta, sanoisin että kun mäntä on suht. lähellä yläkuolokohtaa ja siis venttiilit ovat kiinni ja jos sinulla on hyvä kompura ja ilmapistooli millä töhyyttää, niin purut kyllä tulevat tulpanreiistä huut helekettiin. Varo silmiä kuitenkin.
Mitä tulee purujen poistoon palotilasta, sanoisin että kun mäntä on suht. lähellä yläkuolokohtaa ja siis venttiilit ovat kiinni ja jos sinulla on hyvä kompura ja ilmapistooli millä töhyyttää, niin purut kyllä tulevat tulpanreiistä huut helekettiin. Varo silmiä kuitenkin.
Noniin. Tuli kokeiltua Bilteman halpaa satsia. Sarjan kierretappi ei ole kovin laadukas ja ehkä vaatisi ensin hiukan alkuporausta tulpanreikään. Alkuunlähtö pelkkään tulpanreikään oli työlästä ja pelkäsin jo, että tappi nälvii reijän vain pilalle. Kunnon ohjaus ja reilu painaminen koko kierron ajan auttoi.
Kierreholkki istui hyvin reikäänsä mutta en tahtonut saada sitä jäämään reikään. Tulppaa irrotettaessa holkki nousi tupan mukana. Tähän auttoi holkin reunalaipan poisto. Hioin laipan pois niin, että nyt tulpan tiiviste ei vastaa holkkiin vaan ainoastaan kanteen. Hokkiin jäi reunaan kierteen yläpuolista kierteetöntä lieriömäistä osaa jäljelle pari milliä. Kiersin holkin reikään niin syvälle, että holkki lukittui reikään tuolla kierteettömällä osalla. Holkin sai kierrettyä paikalleen sisäpuolelta kierretapin kartiomaisella kärjellä.
Mitään liimoja en laittanut. Tietääkö joku, kestäisköhän joku Locktite tvst. noita lämpöjä?
Kierreholkki istui hyvin reikäänsä mutta en tahtonut saada sitä jäämään reikään. Tulppaa irrotettaessa holkki nousi tupan mukana. Tähän auttoi holkin reunalaipan poisto. Hioin laipan pois niin, että nyt tulpan tiiviste ei vastaa holkkiin vaan ainoastaan kanteen. Hokkiin jäi reunaan kierteen yläpuolista kierteetöntä lieriömäistä osaa jäljelle pari milliä. Kiersin holkin reikään niin syvälle, että holkki lukittui reikään tuolla kierteettömällä osalla. Holkin sai kierrettyä paikalleen sisäpuolelta kierretapin kartiomaisella kärjellä.
Mitään liimoja en laittanut. Tietääkö joku, kestäisköhän joku Locktite tvst. noita lämpöjä?