Puolitoistatuhatta kilometria uutena BMW kuljettajana (R 1100 rt -97) on ollut nautintoa. Kilometrejä on takana nyt sen verran että nappulat ect. alkavat olla omilla paikollaan ja ajaminen tuntuu varsin kotoisalta.
Pyörän tultua tutummaksi on kiihdyttäminenkin saanut ripeämmän otteen... muuan seikka kuitenkin on alkanut kummastuttaa.
Tasaisella vauhdilla ajellessa kun kaasun räppää reippaasti auki, nousevat vain kierrokset samantien. Vauhti nousee "viiveellä" ja samalla kierrokset sitten laskevat, reagoiti kaasuun on kummallinen(?).
Kertokaatten siis noviisille, onko tämä r 1100:sen ominaisuus vai viritelläänkö tässä kytkinremontia heti alkajaisiksi (pyörällä on ajettu 67tkm)?
- pekjo
Ongelma, ominaisuus vai molempia?
Eilen reissun päällä säätöruuvia löysäilin, ilman mainittavaa vaikutusta oireiluun.
MUTTA, tänään uudelleen asiaa paneutuen ruuvasin säädön lähes kokonaan auki ja ihme tapahtui, oireet katosivat. Näyttää siltä että säätö oli tehty ihan päin seiniä (edellinen huolto on kuitenkin tehty kuulema merkkihuollossa...).
Pyörä tuntuu nyt luonnolisesti ihan erilaiselta ajaa kun vetopuolella ei luista. Ero on huomattava myös pehmeämällä kaasunkäytöllä.
Kyllä meno taas maistuu
pekjo
MUTTA, tänään uudelleen asiaa paneutuen ruuvasin säädön lähes kokonaan auki ja ihme tapahtui, oireet katosivat. Näyttää siltä että säätö oli tehty ihan päin seiniä (edellinen huolto on kuitenkin tehty kuulema merkkihuollossa...).
Pyörä tuntuu nyt luonnolisesti ihan erilaiselta ajaa kun vetopuolella ei luista. Ero on huomattava myös pehmeämällä kaasunkäytöllä.
Kyllä meno taas maistuu
pekjo
Jos ei
Jos kytkinvivussa ei ole parin millin välystä merkkihuollon jälkeen ja näin ollen tuota huoltokohdetta ei ole tsekattu tahi se vedetty liian kireälle niin erikoistapa on. Kuivan kytkimen saa kyllä pilalle alta aikayksikön. Nykymaailmassa mikään ei ole varmaa ja jokaisen motoristin tulisi edes opetella yksinkertaiset perusasiat mp-tekniikasta...se säästää rahaa!
Itse olen ollut ehkä hieman "hankala" asiakas mutta se kannattaa. Joskus aikoinaan 20 tuhannen huollossa R 1100 RT- pyöräni huoltolaskuun oli laitettu 700 markkaa tulpan johdoista. Vanhana konemiehenä vaadin saada nähtäväksi nuo rikkinäiset johdot. No, ne löytyikin ja johdon piippuosan ja johdon välissä oli repeämät molemmissa johdoissa. Pöljäkin huomasi että tulpanjohdot oli vedetty pois tulpista johdosta vetämällä. Eiköhän ne pidä vetää piippu-osasta niin säilyvät ehjinä...no, en tietenkään maksanut noita johtoja ja liikkeen kassa myönsi sitten että tuo asentaja ei ole enää heillä töissä...
Itse olen ollut ehkä hieman "hankala" asiakas mutta se kannattaa. Joskus aikoinaan 20 tuhannen huollossa R 1100 RT- pyöräni huoltolaskuun oli laitettu 700 markkaa tulpan johdoista. Vanhana konemiehenä vaadin saada nähtäväksi nuo rikkinäiset johdot. No, ne löytyikin ja johdon piippuosan ja johdon välissä oli repeämät molemmissa johdoissa. Pöljäkin huomasi että tulpanjohdot oli vedetty pois tulpista johdosta vetämällä. Eiköhän ne pidä vetää piippu-osasta niin säilyvät ehjinä...no, en tietenkään maksanut noita johtoja ja liikkeen kassa myönsi sitten että tuo asentaja ei ole enää heillä töissä...
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Tuolla on muuten huolto-ohjeita ja juttua R1100 Bemarin huollosta:
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 57&start=0
Toi RT on käytännössä huolloltaan ihan sama kuin GS.
Pekka
http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 57&start=0
Toi RT on käytännössä huolloltaan ihan sama kuin GS.
Pekka