Älkää naurako
Älkää naurako
Hävettää kysyä, mutta olen ymmärtänyt,että täällä saa kysyä kaikkea pyöriin liittyvää. En omista minkäänlaista ohjekirjaa ja pitäis löytää akku 1100 rt:stä.Joutuuko paljon purkamaan katteita tms? Räjäytyskuvista en saanut tolkkua. Kiittelen valmiiksi neuvoista.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
- Moottoripyörän malli: R1150GS
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Akun näet, kun otat kuskin penkin pois, niin se on siinä mihin pippeli osoittaa.
-Jos täytyy ladata, niin latauspistoke löytyy vasemman polvitaipeen kohdalta.
-Jos ei ole pistoketta, niin hauenleuoilla vaan akkuun kiinni - oikeanpuoleinen napa on plussa.
-Jos täytyy purkaa (vaihtaa akku/irrottaa), niin onhan siinä muutama ruuvi irrotettava, eli koko vasemman puolen kate.
---Vasemman peilin alla on yksi ruuvi. Peili - jousikiinnitteinen - lähtee parhaiten, kun menet peilin taustapuolelle (vasemmalle puolelle pyörän eteen) seisomaan, vasemmalla kädellä peilin juuresta (siis tästä muovikuoresta) kiinni, ja oikealla kämmenellä lyöt peilin kärkeen (pyörän ajosuuntaan).
---Sitten kun kaikki miljoona ruuvia on irti, niin otat tästä irrotettavasta katteesta tankin edestä ja tankin takaa kiinni, ja nostat katteen pois tankin päällä olevan katteen pykälästä.
---Tämän jälkeen varovasti katselet, kuinka nitkuttelemalla kate irtoaa muualta. Lämpimässä sisätiloissa kate kestää käsittelyä, mutta näin talvikylmillä, en purkua ulkona tekisi.
---Tämän jälkeen ei tarvi irroittaa enää kuin ilmanputsrille menevä putki.
---Kuinka helppoa!
-Jos täytyy ladata, niin latauspistoke löytyy vasemman polvitaipeen kohdalta.
-Jos ei ole pistoketta, niin hauenleuoilla vaan akkuun kiinni - oikeanpuoleinen napa on plussa.
-Jos täytyy purkaa (vaihtaa akku/irrottaa), niin onhan siinä muutama ruuvi irrotettava, eli koko vasemman puolen kate.
---Vasemman peilin alla on yksi ruuvi. Peili - jousikiinnitteinen - lähtee parhaiten, kun menet peilin taustapuolelle (vasemmalle puolelle pyörän eteen) seisomaan, vasemmalla kädellä peilin juuresta (siis tästä muovikuoresta) kiinni, ja oikealla kämmenellä lyöt peilin kärkeen (pyörän ajosuuntaan).
---Sitten kun kaikki miljoona ruuvia on irti, niin otat tästä irrotettavasta katteesta tankin edestä ja tankin takaa kiinni, ja nostat katteen pois tankin päällä olevan katteen pykälästä.
---Tämän jälkeen varovasti katselet, kuinka nitkuttelemalla kate irtoaa muualta. Lämpimässä sisätiloissa kate kestää käsittelyä, mutta näin talvikylmillä, en purkua ulkona tekisi.
---Tämän jälkeen ei tarvi irroittaa enää kuin ilmanputsrille menevä putki.
---Kuinka helppoa!
Kirkastui taas mieleen miksi pidän nakupyöristä ja vanhoista sellaisista. Akkukin "löytyy" tuosta vanhasta R80:stä ilman ohjekirjaa. Eikä tarvi ihmetellä lämpömittaria, kun irrottaa ne kaikki kaks tai kolme ruuvia akun vaihtoa varten.
Älä välitä Teuski1, on sitä tyhmää kyseltävää riittänyt tuosta muinaisjäänteestä minullakin.
Joskus tätä palstaa täytyy pitää hengissä vaikka tikusta asiaa tekemällä.
Älä välitä Teuski1, on sitä tyhmää kyseltävää riittänyt tuosta muinaisjäänteestä minullakin.
Joskus tätä palstaa täytyy pitää hengissä vaikka tikusta asiaa tekemällä.
Kiitoksen paikka
Kiitos taas kovasti neuvoista,aattelin kyllä,että siinä jossain sen akun on pakko olla,mut kun ei näyttänyt yhtään siltä päällisin puolin.
Tuli vahingossa monta noita hätähuutoja peräkkäin,kun näytti ettei se mennyt sinne sivuille......
Tuli vahingossa monta noita hätähuutoja peräkkäin,kun näytti ettei se mennyt sinne sivuille......