R100GS kartaani
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R100GS kartaani
Nnohh! Siperia opettaa!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: R100GS kartaani
Laitoin aikoinaan GS:n kardaaniin Toyotan ohjausakselin ristikon. Kesti hyvin loppuajan mitä pyörä minulla oli. Ajoin sillä useamman kymppitonnin, ja välillä vedettiin Uralin vaunuakin.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R100GS kartaani
Vai pitäiskö vaihtaa huoltotiimin insinööri, jos just rempattu loota poikii?Mikki kirjoitti:Kyllä sen kropinankin nyt paikallistaa ihan selvästi sinne vaihteistoon, mutta en vaan olisi sitä halunnu uskoa, kun just talvella se rempattiin. Pitäis varmaan vaihtaa Jaappanialaiseen laatuun
Muistitko säätää(säädättää) päittäisvälykset?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R100GS kartaani
En "säätänyt", kun teetin omien turhien kiiruitten tähren Suamen parhaalla ammattilaisella, joten syy ei liene asennuksessa, vaan viallisissa osissa?
lisäys: Eli syy ei ole vielä selvillä, keväällä jatketaan "kahvimyllyn" kanssa, kun öljyissä ei kertas näy metalli lastuja.
lisäys: Eli syy ei ole vielä selvillä, keväällä jatketaan "kahvimyllyn" kanssa, kun öljyissä ei kertas näy metalli lastuja.
Re: R100GS kartaani
Kyllä noita ristikoita saa vaihreltua, mun tapauksessa käyttövoima pakeni siitä kumivaimentimen peltiholkista läpi. Halkes koko paketti... Meneekö takuuseen 190 tkm jälkeen ??
Miten tähän saa kuvan liitettyä ?
Miten tähän saa kuvan liitettyä ?
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R100GS kartaani
Tähän muuten voisi sen verran lisätä, että uusi BMW:n kartaani oli tasapainotukseltaan täysin mettässä: Toiseen päähän hitsattiin kaksi 25mm prikkaa ja toisesta päästä hiottiin pois vielä huomattavasti enempi!
Voisiko K.O. epätasapaino vaikuttaa kropinat! Konehan kiertää n. 7000r/min, viitosen suhde 1.5:1, lienee tarkoittavan sitä, että kartaani kirtää n. 4600 kierrosta minuutissa: Ainakin puuseppänä voin sanoa, että kyllä mun sorvini tärrää moisilla kierroksilla jos kalikka on pielessä!
Voisiko K.O. epätasapaino vaikuttaa kropinat! Konehan kiertää n. 7000r/min, viitosen suhde 1.5:1, lienee tarkoittavan sitä, että kartaani kirtää n. 4600 kierrosta minuutissa: Ainakin puuseppänä voin sanoa, että kyllä mun sorvini tärrää moisilla kierroksilla jos kalikka on pielessä!
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R100GS kartaani
Uusi kardaani ja tasapainotus pielessä!? Tarkoitatko korjattu kardaani? Miten kardaani tasapainotetaan hitsaamalla/hiomalla päistä!? Tarkoitat kai kylkiä?Mikki kirjoitti:Tähän muuten voisi sen verran lisätä, että uusi BMW:n kartaani oli tasapainotukseltaan täysin mettässä: Toiseen päähän hitsattiin kaksi 25mm prikkaa ja toisesta päästä hiottiin pois vielä huomattavasti enempi!
Voisiko K.O. epätasapaino vaikuttaa kropinat! Konehan kiertää n. 7000r/min, viitosen suhde 1.5:1, lienee tarkoittavan sitä, että kartaani kirtää n. 4600 kierrosta minuutissa: Ainakin puuseppänä voin sanoa, että kyllä mun sorvini tärrää moisilla kierroksilla jos kalikka on pielessä!
Useita bemarin kardaaneita olen korjannut, mutta koskaan ei ole tarvinnut tasapainottaa.
Jos kardaanisi on vanhasta korjattu, se voi olla kumisesta nykäyksenvaimentimesta kiertynyt vääräksi.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
- Mikki
- Viestit: 264
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 10:10
- Moottoripyörän malli: R75/5 & R100GS
- Paikkakunta: Tyrwää
Re: R100GS kartaani
Ei kyllä se oli ihan uusi, tehtaan paketissa, tai siis ei enää, mutta oli. Paketissa on nyt pikkuvikainen: toisessa ristikossa pienen pieni välys.
Mistä muuten tiedät ettei "tarvinnut tasapainottaa", jos et ole koskaan tarkistuttanut tasapainotusta! Pyöriihän se kuitenkin aika haipakkaa!
Näytin uutta kardaania tasapainottajalle, (sama kuten edellä, jos luet alusta) ja ihmetteli kovasti kun kardaanissa ei näkynyt minkäänlaisia tasapainoitusjälkiä, sanoi että tällaista kahdesta osasta vulkanoitua akselia ei missään nimessä saisi jättää tasapainottamatta!
Ymmärrän kyllä että olen näissä asioissa perin tietämätön (pitäisi varmaan pysytellä vaan niiden katajien seurassa), siksi minun onkin helppoa turvautua ammattilaisiin.
Mistä muuten tiedät ettei "tarvinnut tasapainottaa", jos et ole koskaan tarkistuttanut tasapainotusta! Pyöriihän se kuitenkin aika haipakkaa!
Näytin uutta kardaania tasapainottajalle, (sama kuten edellä, jos luet alusta) ja ihmetteli kovasti kun kardaanissa ei näkynyt minkäänlaisia tasapainoitusjälkiä, sanoi että tällaista kahdesta osasta vulkanoitua akselia ei missään nimessä saisi jättää tasapainottamatta!
Ymmärrän kyllä että olen näissä asioissa perin tietämätön (pitäisi varmaan pysytellä vaan niiden katajien seurassa), siksi minun onkin helppoa turvautua ammattilaisiin.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: R100GS kartaani
Tiedän ettei tarvitse tasapainottaa, koska tehtaallakaan ei sitä tehdä(sen vuoksi ei ole uudessa mitään jälkiä tasapainotuksesta) ja kun tarkasti laittaa uuden ristikon keskelle, se on riittävän tasapainossa. Ehkä joskus vielä joudunkin tasapainottamaan, mutta tähän päivään mennessä ei ole tarvinnut...Mikki kirjoitti:Ei kyllä se oli ihan uusi, tehtaan paketissa, tai siis ei enää, mutta oli. Paketissa on nyt pikkuvikainen: toisessa ristikossa pienen pieni välys.
Mistä muuten tiedät ettei "tarvinnut tasapainottaa", jos et ole koskaan tarkistuttanut tasapainotusta! Pyöriihän se kuitenkin aika haipakkaa!
Näytin uutta kardaania tasapainottajalle, (sama kuten edellä, jos luet alusta) ja ihmetteli kovasti kun kardaanissa ei näkynyt minkäänlaisia tasapainoitusjälkiä, sanoi että tällaista kahdesta osasta vulkanoitua akselia ei missään nimessä saisi jättää tasapainottamatta!
Pirun huonoja osia tehtaalta tulee, jos heti tarvitsee alkaa uutta osaa modaamaan...
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-