Huoltohommia
Re: Huoltohommia
Luulisin että se on kaksihuulinen eli estää öljyn pääsyn ulos ja pölyn sisään.
Ja kaikissa uudemmissa R-sarjalaisissa näyttää olevan sama koko.
Tarkennusta noihin tiiviste merkintöihin.Eli DCY on tuplatiiviste
http://www.simritna.com/catalog/FNGPpro ... _Grp=Other
Ja kaikissa uudemmissa R-sarjalaisissa näyttää olevan sama koko.
Tarkennusta noihin tiiviste merkintöihin.Eli DCY on tuplatiiviste
http://www.simritna.com/catalog/FNGPpro ... _Grp=Other
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Jee, tämä oli hyvä linkki Kyllähän ne esim tasannolla löytää sen näillä tiedoilla. Mä voisin oikeastaan laittaa kyselyn meilitse. Laitan sitten tulokset tänne.Pate kirjoitti:Luulisin että se on kaksihuulinen eli estää öljyn pääsyn ulos ja pölyn sisään.
Ja kaikissa uudemmissa R-sarjalaisissa näyttää olevan sama koko.
Tarkennusta noihin tiiviste merkintöihin.Eli DCY on tuplatiiviste
http://www.simritna.com/catalog/FNGPpro ... _Grp=Other
R 1100 RS -92
Re: Huoltohommia
Nuo voisi talven aikana vaihtaa.Minullakin -97 pyörä eikä varmaan ole koskaan vaihdettu.Kopf kirjoitti:Jee, tämä oli hyvä linkki Kyllähän ne esim tasannolla löytää sen näillä tiedoilla. Mä voisin oikeastaan laittaa kyselyn meilitse. Laitan sitten tulokset tänne.Pate kirjoitti:Luulisin että se on kaksihuulinen eli estää öljyn pääsyn ulos ja pölyn sisään.
Ja kaikissa uudemmissa R-sarjalaisissa näyttää olevan sama koko.
Tarkennusta noihin tiiviste merkintöihin.Eli DCY on tuplatiiviste
http://www.simritna.com/catalog/FNGPpro ... _Grp=Other
Samalla uudet öljyt putkiin niin ei tule sitten kesällä noiden suhteen mitään yllätyksiä.
Öljy vaikuttaisi olevan viskositeetiltaan 10W öljyä ja tilavuus 0,47 l/putki.
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=31056
Stefat näyttää maksavan esim. EMC:llä 2 euroa kappale.
Motorex öljy 10W on Storm:illa 16 euroa litra.
Viimeksi muokannut Pate, 08 Joulu 2009 19:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Kyllä ne öljyt kannattaa vaihtaa aina välillä, tuleehan sinnekin kondessivettä ajanmyötä ja ruoste raiskaa sitten. Teleskooppien öljyllähän ei oikeastaa ole muuta kuin voitelu tehtävä ku ei tarvi vaimentaaPate kirjoitti:Nuo voisi talven aikana vaihtaa.Minullakin -97 pyörä eikä varmaan ole koskaan vaihdettu.Kopf kirjoitti:Jee, tämä oli hyvä linkki Kyllähän ne esim tasannolla löytää sen näillä tiedoilla. Mä voisin oikeastaan laittaa kyselyn meilitse. Laitan sitten tulokset tänne.Pate kirjoitti:Luulisin että se on kaksihuulinen eli estää öljyn pääsyn ulos ja pölyn sisään.
Ja kaikissa uudemmissa R-sarjalaisissa näyttää olevan sama koko.
Tarkennusta noihin tiiviste merkintöihin.Eli DCY on tuplatiiviste
http://www.simritna.com/catalog/FNGPpro ... _Grp=Other
Samalla uudet öljyt putkiin niin ei tule sitten kesällä noiden suhteen mitään yllätyksiä.
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Nonnii.
Lomareissulla kävin ja nyt vois taas jatkaa pyörän särkemistä. Ei tuntenu Tasanto tiivisteen tyyppiä, tilasin alkuperäset. (ovh 14€) Samalla laiton tilaukseen kaikkea muutakin tiiviste tavaraa jota katsoin tarvivani vielä huolto hommissa.
Oli vissiin heikko hetki kun sitten kuitenkin tilasin senkin laturin hihnan, no kakskymppiä siitä että tietää milloin se on vaihdettu ei oo kovin kova hinta...
Päätän tämän täältä tähän.
Lomareissulla kävin ja nyt vois taas jatkaa pyörän särkemistä. Ei tuntenu Tasanto tiivisteen tyyppiä, tilasin alkuperäset. (ovh 14€) Samalla laiton tilaukseen kaikkea muutakin tiiviste tavaraa jota katsoin tarvivani vielä huolto hommissa.
Oli vissiin heikko hetki kun sitten kuitenkin tilasin senkin laturin hihnan, no kakskymppiä siitä että tietää milloin se on vaihdettu ei oo kovin kova hinta...
Päätän tämän täältä tähän.
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
No nii, pitkästä aikaa pääsin talliin piiloon illaksi ja tulihan siellä vähän ropattua.
Asensin lisävirtapistokkeen vasemmalle katkaisijoiden viereen. Virrat vedin hälyttimelle varatusta pistokkeesta siitä alapuolelta. Jos sitä joskun vaikka navia käyttäis jollain reissulla, saas nähdä tarviiko.
Purin jarrusylinterin joka kusi viimevuoden puolella allensa... sylkky oli niin syöpynyt että taitaa mennä uusiksi. Vaihtakaa jarrunesteitä nuin siinä sitten käy.
Otin silloin sen vaihtamani jarrunesteen limpparipulloon ja nyt sen pullon pohjalla on noin kaksi senttiä paksulta sitä mustaa mönjää... Oiskohan nuita sylkkyjä purkaamoilla, tahtoo vaan olla että ojasta allikkoon kun ryhtyy tuollaisia tekohengittämään purkuosilla. Tunnettuahan on että tämä harrastus maksaa
Pitänee tunnustaa yksi moka. Venoja säätäessäni vedin yhden venttiilikopan pultin kierteet psksi.... ainakin luulen niin, eipä se paljo kiinni ottanu että olikohan valmiiksi ja meikä veti rennolla ranteella loput. Eipä siinä muuta ku helicoil sarjan ostin ja aika näppärästi tuli uudet kierteet.
Vahingosta viisastuneena ostin varalle momenttiavaimen.
Lisäys:
http://beemerboneyard.com/oilheadparts.html
Tuolta löytyy pääsylinteri hintaan 187€ kotiin tuotuna vs 372€ suomessa liikkeestä haettuna... arvatkaa saako suomen liike rosentteja Pistin heti tilaukseen... kunhan ei vaan joudu lunastamaan "oritkarin myymälästä"... on se sittenkin vielä halvempi.
Asensin lisävirtapistokkeen vasemmalle katkaisijoiden viereen. Virrat vedin hälyttimelle varatusta pistokkeesta siitä alapuolelta. Jos sitä joskun vaikka navia käyttäis jollain reissulla, saas nähdä tarviiko.
Purin jarrusylinterin joka kusi viimevuoden puolella allensa... sylkky oli niin syöpynyt että taitaa mennä uusiksi. Vaihtakaa jarrunesteitä nuin siinä sitten käy.
Otin silloin sen vaihtamani jarrunesteen limpparipulloon ja nyt sen pullon pohjalla on noin kaksi senttiä paksulta sitä mustaa mönjää... Oiskohan nuita sylkkyjä purkaamoilla, tahtoo vaan olla että ojasta allikkoon kun ryhtyy tuollaisia tekohengittämään purkuosilla. Tunnettuahan on että tämä harrastus maksaa
Pitänee tunnustaa yksi moka. Venoja säätäessäni vedin yhden venttiilikopan pultin kierteet psksi.... ainakin luulen niin, eipä se paljo kiinni ottanu että olikohan valmiiksi ja meikä veti rennolla ranteella loput. Eipä siinä muuta ku helicoil sarjan ostin ja aika näppärästi tuli uudet kierteet.
Vahingosta viisastuneena ostin varalle momenttiavaimen.
Lisäys:
http://beemerboneyard.com/oilheadparts.html
Tuolta löytyy pääsylinteri hintaan 187€ kotiin tuotuna vs 372€ suomessa liikkeestä haettuna... arvatkaa saako suomen liike rosentteja Pistin heti tilaukseen... kunhan ei vaan joudu lunastamaan "oritkarin myymälästä"... on se sittenkin vielä halvempi.
R 1100 RS -92
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Huoltohommia
Aika huima on hinta Suomessa.
Kyllä kannattaa vähän haeskella osia ulkomailtakin.
Motorworks on nykyään osahankinnoissa myös aika edullinen puntansa takia
http://www.motorworks.co.uk/
Sieltä saa erilaisia korjaussarjojakin moneen hommaan.
Pekka
Kyllä kannattaa vähän haeskella osia ulkomailtakin.
Motorworks on nykyään osahankinnoissa myös aika edullinen puntansa takia
http://www.motorworks.co.uk/
Sieltä saa erilaisia korjaussarjojakin moneen hommaan.
Pekka
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
"Tuolta löytyy pääsylinteri hintaan 187€ kotiin tuotuna vs 372€ suomessa liikkeestä haettuna... arvatkaa saako suomen liike rosentteja Pistin heti tilaukseen... kunhan ei vaan joudu lunastamaan "oritkarin myymälästä"... on se sittenkin vielä halvempi."
Sen verran tarkennan tätä että tuo 372 on noin hinta joka löytyy yhdestä varaosaluettelosta, suomen hinnat ovat olleet aika lailla linjassa sen kanssa. Tarkaa en siis ole kysyny.
Juu, kyllä nettikaupaa alkaa olla köyhän kaveri, kun nämä hinnat alkaa melkein puolittua.
kas... motorworksilla ois voinu olla halvempikin... tai tuo 187 on kotiin tuotuna, mikähän motorworksin toimituskulu on.
Sen verran tarkennan tätä että tuo 372 on noin hinta joka löytyy yhdestä varaosaluettelosta, suomen hinnat ovat olleet aika lailla linjassa sen kanssa. Tarkaa en siis ole kysyny.
Juu, kyllä nettikaupaa alkaa olla köyhän kaveri, kun nämä hinnat alkaa melkein puolittua.
kas... motorworksilla ois voinu olla halvempikin... tai tuo 187 on kotiin tuotuna, mikähän motorworksin toimituskulu on.
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Sinnehän se tulliin meni no eipä siinä mittää maksetaan valmisteveroa 3,7% ja alvit niin ollaan valtion kans sujut, jään silti voitolle vaikka vähän oppirahoja maksetaankin. Onneksi on talvi ja on aikaa asioida tullin kanssa kesällä ois voinu tympästäkkin.
Huoltohommia jatkoin sitten. Pitkään jo mietin että laittasko bensasuodattimen tankin ulkopuolelle ettei tarvis tankkia aina purkaa sitä varten. No homma oli kuitenkin sen verran simppeli ja onha sinne tankin allekin aina välillä hyvä kurkata, niin vaihdoin suodattimen sinne tankkiin sitten. Ja eihän se mikään komistus olis tuossa koneen kyljessä kun ei oo katteitakaan.
Merkkiliikkeestä tilaamani venttilikopantiivisteet oil näemmä tullu 1200:sen mallia, pakkauksessa on kuitenkin oikea varaosa nro, eli väärin kerätty jossain. Pitää käydä vaihtamassa.
Laturin hihnan vaihdoin myös. No sinne kiristinpultille oli täys mahdottomuus saada avainta. Jostain luin että homman voi tehdä niinkin että siihen pultin etupuolelle, josta se säätö löysätään vedetään kaksois mutteri ja kiritään siitä paljo helpompi, suosittelen.
Kyllä tuo momenttiavain on näemmä tässä hommassa ehdoton... miten esim kiris muuten tankivarusteen oikeaan tiukkuuteen muoviin kiinni. Tai laturin pultteja alumiini kannakkeeseen, puhumattakaan hihnan kiristämisestä.
Tässä jännään sitä että miten tuon etujarrupääsylkyn saa vaihdettua etten päästä ilmoja absin yksikköön pitää vähän tuumailla miten kikkailis.
Huoltohommia jatkoin sitten. Pitkään jo mietin että laittasko bensasuodattimen tankin ulkopuolelle ettei tarvis tankkia aina purkaa sitä varten. No homma oli kuitenkin sen verran simppeli ja onha sinne tankin allekin aina välillä hyvä kurkata, niin vaihdoin suodattimen sinne tankkiin sitten. Ja eihän se mikään komistus olis tuossa koneen kyljessä kun ei oo katteitakaan.
Merkkiliikkeestä tilaamani venttilikopantiivisteet oil näemmä tullu 1200:sen mallia, pakkauksessa on kuitenkin oikea varaosa nro, eli väärin kerätty jossain. Pitää käydä vaihtamassa.
Laturin hihnan vaihdoin myös. No sinne kiristinpultille oli täys mahdottomuus saada avainta. Jostain luin että homman voi tehdä niinkin että siihen pultin etupuolelle, josta se säätö löysätään vedetään kaksois mutteri ja kiritään siitä paljo helpompi, suosittelen.
Kyllä tuo momenttiavain on näemmä tässä hommassa ehdoton... miten esim kiris muuten tankivarusteen oikeaan tiukkuuteen muoviin kiinni. Tai laturin pultteja alumiini kannakkeeseen, puhumattakaan hihnan kiristämisestä.
Tässä jännään sitä että miten tuon etujarrupääsylkyn saa vaihdettua etten päästä ilmoja absin yksikköön pitää vähän tuumailla miten kikkailis.
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Eilen illalla innoistuin alkaa vaihtamaan sen jarrupääsylinterin.
Kahvan purkaminen on aika työläs, lämmitetyine tuppeineen; eihän sitä kahvalämmittimen pistoketta saanut ilman liitintyökalua purkautumaan, eli sivarit töihin ja piuhaa poikki
Yllätys oli peilin vääränkätinen kierre, ohjeitahan ei lueta niin tarkkaan vaikka kirjakin on ostettu, liekkö siellä neuvottu.
Sain sitten sylkyn paikoilleen ja mietin miten ilmat pois. Ekaksi työntelin etupalat pohjaan (no sen mitä siitä raoista sai) sen verran että öljy nousi säiliöön. Sitten painelin ruiskulla alakautta lisää öljyä menemään... ja reilusti. Ilmaa ei näkyny eikä kuulunu. Kahva tuntuu suht ookoolta, nyt sitten on vaikea sanoa kun sitä eilisen illan kummissaan puristelin että mikä nyt on enään normaali, kokeillaan keväällä että jos ajossa tuntuu ookoolta niin homma ok. Jos ilmaa tuntuu olevan niin sitten täytyy alkaa kattelemaan mihin veis ilmattavaksi. aikaa meni tuuskatessa ja ihmetellessä kuus tuntia (ainahan se kotiolot voittaa )
Tänään kävin jo kyselemässä tilattuja venakopan tiivisteitä ja ei ollu tullu vielä, viikko se taitaa mennä osia tilatessa. Kesällä voi ahistaa jos viikon kestää joka risaus.
Kerran löysin netistä sellasen ABS yksikön putsaus ohjeen jossa purettiin yksikön venttiilit ja männät ulos ja putsattiin ja tuli mieleen että pitäskö tuollainen tehdä vaikka ens talvena ajan kuluksi, ei varmaan ois kiroilua. Onko kukaan tehnyt moista ennakkohuoltoa ?
Kahvan purkaminen on aika työläs, lämmitetyine tuppeineen; eihän sitä kahvalämmittimen pistoketta saanut ilman liitintyökalua purkautumaan, eli sivarit töihin ja piuhaa poikki
Yllätys oli peilin vääränkätinen kierre, ohjeitahan ei lueta niin tarkkaan vaikka kirjakin on ostettu, liekkö siellä neuvottu.
Sain sitten sylkyn paikoilleen ja mietin miten ilmat pois. Ekaksi työntelin etupalat pohjaan (no sen mitä siitä raoista sai) sen verran että öljy nousi säiliöön. Sitten painelin ruiskulla alakautta lisää öljyä menemään... ja reilusti. Ilmaa ei näkyny eikä kuulunu. Kahva tuntuu suht ookoolta, nyt sitten on vaikea sanoa kun sitä eilisen illan kummissaan puristelin että mikä nyt on enään normaali, kokeillaan keväällä että jos ajossa tuntuu ookoolta niin homma ok. Jos ilmaa tuntuu olevan niin sitten täytyy alkaa kattelemaan mihin veis ilmattavaksi. aikaa meni tuuskatessa ja ihmetellessä kuus tuntia (ainahan se kotiolot voittaa )
Tänään kävin jo kyselemässä tilattuja venakopan tiivisteitä ja ei ollu tullu vielä, viikko se taitaa mennä osia tilatessa. Kesällä voi ahistaa jos viikon kestää joka risaus.
Kerran löysin netistä sellasen ABS yksikön putsaus ohjeen jossa purettiin yksikön venttiilit ja männät ulos ja putsattiin ja tuli mieleen että pitäskö tuollainen tehdä vaikka ens talvena ajan kuluksi, ei varmaan ois kiroilua. Onko kukaan tehnyt moista ennakkohuoltoa ?
R 1100 RS -92
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Huoltohommia
Ei tuolle ABS yksikön putsaamiselle pitäisi olla mitään tarvetta, jos se kerran toimii.Kopf kirjoitti:Kerran löysin netistä sellasen ABS yksikön putsaus ohjeen jossa purettiin yksikön venttiilit ja männät ulos ja putsattiin ja tuli mieleen että pitäskö tuollainen tehdä vaikka ens talvena ajan kuluksi, ei varmaan ois kiroilua. Onko kukaan tehnyt moista ennakkohuoltoa ?
Ja sehän toimii jos sitä käyttää eli antaa sille hommia.
Pyörät kunnolla "lukkoon" ainakin kerran viikossa niin saa ABS voimistelua eikä paikat tahmaannu.
Vaihda kuitenkin jarrunesteet ABS jarruihin parin vuoden välein.
IIWDFI on ihan hyvä ohje.
Ai mikä?
If It Works Don't Fix It
Itse korjasin yhden ABS yksikön kyllä putsaamalla, kun se oli mennyt jo jumiin.
Saattoi olla minun ohjeeni, jonka löysit netistä.
Pekka
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Näin saattaa olla paras, varsinkin tällaisen ABSin yksikön kanssa. Ropataan sitten kun valot jää palamaanPekkavee kirjoitti:Ei tuolle ABS yksikön putsaamiselle pitäisi olla mitään tarvetta, jos se kerran toimii.Kopf kirjoitti:Kerran löysin netistä sellasen ABS yksikön putsaus ohjeen jossa purettiin yksikön venttiilit ja männät ulos ja putsattiin ja tuli mieleen että pitäskö tuollainen tehdä vaikka ens talvena ajan kuluksi, ei varmaan ois kiroilua. Onko kukaan tehnyt moista ennakkohuoltoa ?
Ja sehän toimii jos sitä käyttää eli antaa sille hommia.
Pyörät kunnolla "lukkoon" ainakin kerran viikossa niin saa ABS voimistelua eikä paikat tahmaannu.
Vaihda kuitenkin jarrunesteet ABS jarruihin parin vuoden välein.
IIWDFI on ihan hyvä ohje.
Ai mikä?
If It Works Don't Fix It
Itse korjasin yhden ABS yksikön kyllä putsaamalla, kun se oli mennyt jo jumiin.
Saattoi olla minun ohjeeni, jonka löysit netistä.
Pekka
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Pitänee vähän päivittää kuulumisia.
Karmiva pakkanen tunkeutuu talliin ja ei viitti sähköllä lämmittää niin paljoa että siellä viittis paljain näpein tehdä mitään.
Ei siinä oikeastaan ois enään muuta kuin renkaat kun tilaan ens viikolla niin sitten vaihdan kaikki palat ja teleskooppien stefat.
Siinä kait ne alkas olla.... nii ja sitten pääsee säätämään kun lämpeis sen verran. Ja sitten ajatellin eka ajojen päälle vaihtaa perä ja vaihteistoöölit.
Ku tulis se kevät
Karmiva pakkanen tunkeutuu talliin ja ei viitti sähköllä lämmittää niin paljoa että siellä viittis paljain näpein tehdä mitään.
Ei siinä oikeastaan ois enään muuta kuin renkaat kun tilaan ens viikolla niin sitten vaihdan kaikki palat ja teleskooppien stefat.
Siinä kait ne alkas olla.... nii ja sitten pääsee säätämään kun lämpeis sen verran. Ja sitten ajatellin eka ajojen päälle vaihtaa perä ja vaihteistoöölit.
Ku tulis se kevät
R 1100 RS -92
- Kopf
- Viestit: 97
- Liittynyt: 20 Syys 2009 21:53
- Moottoripyörän malli: R1100RS
- Paikkakunta: Taivalkoski
Re: Huoltohommia
Nonnii.. Jo alkaa tallissakin tarkenemaan
Vaihdoin kolmatta kuukautta sitten tilatut venttiilikopantiivisteet ja sain lopultakin kopat kiinni.
Sitten vaihdoin ne teleskoopin tiivisteet, sehän oli helpompaa kuin kaurapuuron syönti, ei kyllä kannata katella valuvia teleskooppeja tuon homman takia. en kyllä aikaa ottanu mutta kolmen jälkeen tulin kotiin ja kuudelta olin jo syömässä kaiken tämän suunnittelun jälkeen...
Teleskooppien öljyn vaihdon päätin jättää siihen kun vaihdan renkaat niin samalla pudottaa ne alapäässtä ulos. Kun rengas on siinä stefan vaihdossa paikoillaan niin teleskooppi pakettia on mielestäni helpompi hallita. Mielessä on vähän kummitellu teleskooppien suojien laitto, sellaisten rumien palkeiden... nehän ei näkyis sieltä mihinkään... Saattais stefojen elämä jatkua puolella jos sellaiset ois olemassa.
Sitten rupesin jo suunnittelemaan katteita ja tankkia paikoillee... no onneksi huomasin, kahvalämppärin poistokkeelta oli karannu kaksi johtoa irti. Katsoin parhaaksi purkaa koko pistokkeen pois, oli nääs sen verran haperon näköistä tavaraa. Puristelin apikot piuhoihin ja kokeilemaan... vasen kahva ei sitten lämpiä ja kun tarkemmin aattelee niin ei tainnu lämmetä syksylläkään.. pitää vielä vähän mittailla että missä vika. Tympeä vaan taas jo korjaantuu vain euroilla.
Nyt pitäs jo pikasesti saada renkaat tilaukseen niin pääsee vaihtamaan nekin. Samalla aattelin toisaan laittaa uudet jarrupalat... Norjan reissu on suunnitelmissa ja siellä taitaa tarvia kaasun lisäksi jarrujakin
Vaihdoin kolmatta kuukautta sitten tilatut venttiilikopantiivisteet ja sain lopultakin kopat kiinni.
Sitten vaihdoin ne teleskoopin tiivisteet, sehän oli helpompaa kuin kaurapuuron syönti, ei kyllä kannata katella valuvia teleskooppeja tuon homman takia. en kyllä aikaa ottanu mutta kolmen jälkeen tulin kotiin ja kuudelta olin jo syömässä kaiken tämän suunnittelun jälkeen...
Teleskooppien öljyn vaihdon päätin jättää siihen kun vaihdan renkaat niin samalla pudottaa ne alapäässtä ulos. Kun rengas on siinä stefan vaihdossa paikoillaan niin teleskooppi pakettia on mielestäni helpompi hallita. Mielessä on vähän kummitellu teleskooppien suojien laitto, sellaisten rumien palkeiden... nehän ei näkyis sieltä mihinkään... Saattais stefojen elämä jatkua puolella jos sellaiset ois olemassa.
Sitten rupesin jo suunnittelemaan katteita ja tankkia paikoillee... no onneksi huomasin, kahvalämppärin poistokkeelta oli karannu kaksi johtoa irti. Katsoin parhaaksi purkaa koko pistokkeen pois, oli nääs sen verran haperon näköistä tavaraa. Puristelin apikot piuhoihin ja kokeilemaan... vasen kahva ei sitten lämpiä ja kun tarkemmin aattelee niin ei tainnu lämmetä syksylläkään.. pitää vielä vähän mittailla että missä vika. Tympeä vaan taas jo korjaantuu vain euroilla.
Nyt pitäs jo pikasesti saada renkaat tilaukseen niin pääsee vaihtamaan nekin. Samalla aattelin toisaan laittaa uudet jarrupalat... Norjan reissu on suunnitelmissa ja siellä taitaa tarvia kaasun lisäksi jarrujakin
R 1100 RS -92
- Kurahousu
- Viestit: 1034
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 07:44
- Moottoripyörän malli: G450X, R1200GSA
- Paikkakunta: Pori
Re: Huoltohommia
Tupesta lähtee johdot helposti irti kun niitä irrottelee, varsinkin kaasun puolelta kun johdot joutuu liikkumaan kaasuttelun mukana ja kuluu. Omasta meni irtipoikki mutta pikkasen kun tupen kumia nostin irti lämpöelementistä sain juotettua takaisin kiinni ja tuli parempi kuin uutena... mutta kannaatta siis olla varovainen kun niitä tuppeja irrottelee ja antaa löysää johtoa ohjaustangon sisään samalla kun katsoo että johdot seuraa hyvin tuppea irrottaessa.Kopf kirjoitti:
no onneksi huomasin, kahvalämppärin poistokkeelta oli karannu kaksi johtoa irti. Katsoin parhaaksi purkaa koko pistokkeen pois, oli nääs sen verran haperon näköistä tavaraa. Puristelin apikot piuhoihin ja kokeilemaan... vasen kahva ei sitten lämpiä ja kun tarkemmin aattelee niin ei tainnu lämmetä syksylläkään.. pitää vielä vähän mittailla että missä vika.
G450X - R1100GS Scrambler - R1200GSA