Ajonesto
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 23 Maalis 2008 18:56
Ajonesto
Mites se automaattinen ajoneston aktivoituminen saatiin kytkettyä pois? Yritin joskus ohjekirjan ohjeilla ja huonolla menestyksellä. Nyt taas rupee meneen hermot ja tartteis varmaan tehdä jotain.
Lähteekö radion päällä, säädinten etupuolella oleva paneeli (missä yleensä on navin teline) jotenkin muuten irti vai pitääkö purkaa koko radio kun tartteis porata siihen muutama reikä?
Lähteekö radion päällä, säädinten etupuolella oleva paneeli (missä yleensä on navin teline) jotenkin muuten irti vai pitääkö purkaa koko radio kun tartteis porata siihen muutama reikä?
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Ei nyt tuohon ajoneston poiskytkentään nyt tule ensihätään mieleen ohjekirjaa kummempaa apua. Kyllä kai sen sieltä pitäisi selvitä...
Itse olen siihen totutellut ja tuo kaukosäädin on ajotakin vasempaan sivutaskuun ommellun pikku (hiihtohissilippu)jojon päässä. Sieltä sen aina löytää kun tarvitsee eikä pääse hukkumaan. Eihän tuo LT mikään pizzalähetin kulkine tietystikaan ole ja jos pyörää toistuvasti pitää startata, niin kyllä tuo ajoneston poiskytkentä tietysti saattaa rassata.
Jotkut ovat sitoneet tuon kaukosäätimen nippusiteellä kiini virta-avaimeen, jolloin se on sopivasti aina hollilla, mutta en sitten tiedä miten mahtaa käydä pahalla sateella kun kaukosäädin oikein likoaa...
Sen radiopaneelin irroittamiseksi joudut valitettavasti purkamaan sivukatteet irti ensin. Ja sitten riippuu reikien paikoista pitääkö itse radiopanelia särkeä vielä lisää...Se kyllä onnistuu, mutta sitten joudut vähän purkamaan tehtaan liimaliitoksia, joka puolestaan tapahtuu kuumailmapuhaltimen avustuksella. Tuo isompi särkeminen koskee tuon kuvan tapaisia asennuksia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquier ... 2693582114
t. pozo
Itse olen siihen totutellut ja tuo kaukosäädin on ajotakin vasempaan sivutaskuun ommellun pikku (hiihtohissilippu)jojon päässä. Sieltä sen aina löytää kun tarvitsee eikä pääse hukkumaan. Eihän tuo LT mikään pizzalähetin kulkine tietystikaan ole ja jos pyörää toistuvasti pitää startata, niin kyllä tuo ajoneston poiskytkentä tietysti saattaa rassata.
Jotkut ovat sitoneet tuon kaukosäätimen nippusiteellä kiini virta-avaimeen, jolloin se on sopivasti aina hollilla, mutta en sitten tiedä miten mahtaa käydä pahalla sateella kun kaukosäädin oikein likoaa...
Sen radiopaneelin irroittamiseksi joudut valitettavasti purkamaan sivukatteet irti ensin. Ja sitten riippuu reikien paikoista pitääkö itse radiopanelia särkeä vielä lisää...Se kyllä onnistuu, mutta sitten joudut vähän purkamaan tehtaan liimaliitoksia, joka puolestaan tapahtuu kuumailmapuhaltimen avustuksella. Tuo isompi särkeminen koskee tuon kuvan tapaisia asennuksia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquier ... 2693582114
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 23 Maalis 2008 18:56
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 20 Helmi 2008 22:07
Re: Ajonesto
Mulla on tosin tuo "vanhempi malli", muttamutta.
Ainakin mulla sen sai ohjelmoitua uudestaan sillai että se ei mene automaattisesti päälle.
Koitan penkoa ohjeet joilla sai sen onnistumaan. Tosin en ole varma toimiiko samalla periaatteella uudemmassa.
Ainakin mulla sen sai ohjelmoitua uudestaan sillai että se ei mene automaattisesti päälle.
Koitan penkoa ohjeet joilla sai sen onnistumaan. Tosin en ole varma toimiiko samalla periaatteella uudemmassa.
-
- Viestit: 40
- Liittynyt: 23 Maalis 2008 18:56
Re: Ajonesto
Non niin! Ongelma poistui. Sitkeä yritys palkittiin ja usean yrittämisen jälkeen se onnistui. En tiedä mikä lie ollut syynä kun koko ajan yritin samalla tavalla ja lopulta se vain nappasi. Yks mahdollinen vika voi tietysti olla toi huonosti toimiva kaukosäädin. Sehän kun ei tunnetusti avaa esim. lukkoja aina eka yrittämällä. Sen huomasin, että ainakin jos on huono kuulo niin kannattaa pitää satula auki niin kuulee paremmin kuittausten yhteydessä kuuluvat hälyn antamat äänet.
Re: Ajonesto
Tänään se sitten kytkeytyi päälle, ajoneston 2-vaihe.
Aamulla olin lähdössä mopolla työmatkalle ja tallissa tavaroita pakatessani laitoin virta-avainta hieman huolimattomasti virtalukkoon ja hups.. ote ikäänkuin lipesi avaimesta väärällä hetkellä. Tämän seurauksena avain liukui nätisti virtalukkoa ympäröivien katemuovien avustaman kohti mustaa aukkoa.
Avaimesta ei tämän jälkeen näkynyt merkkiäkään, joten ei muuta kuin sivukatteet auki ja kurkistelemaan josko avain jo näkyisi. Eipä näkynyt, joten päätin vaihtaa tamineet kevyempiin ja kulkuneuvon raskaampaan ja palata illalla asiaan.
Illalla tuli sitten poistettua vielä radiopaketti ja tämän jälkeen avaimen pää jo kurkisteli ohjaustankon suojamuovin alta mukavasti.
Ongelman opetus oli se, että avaimen perään syntyi pieni reikä jossa nyt nahkainen avaimenperä on osittainen estämässä kyseísen ongelman ja tarvittaessa myös helpottamassa avaimen löytämistä.
Eihän tuo kotitallissa ollut mikään ongelma, mutta jos sattuu olemaan retkellä ja vara-avainta ei ole matkassa, niin sitten se jo alkaa vaikuttaa ongelmalta.
Kauko-ohjain olikin jo roikkumassa jojon perässä Pozon idean mukaisesti.
T. Hande_X
Aamulla olin lähdössä mopolla työmatkalle ja tallissa tavaroita pakatessani laitoin virta-avainta hieman huolimattomasti virtalukkoon ja hups.. ote ikäänkuin lipesi avaimesta väärällä hetkellä. Tämän seurauksena avain liukui nätisti virtalukkoa ympäröivien katemuovien avustaman kohti mustaa aukkoa.
Avaimesta ei tämän jälkeen näkynyt merkkiäkään, joten ei muuta kuin sivukatteet auki ja kurkistelemaan josko avain jo näkyisi. Eipä näkynyt, joten päätin vaihtaa tamineet kevyempiin ja kulkuneuvon raskaampaan ja palata illalla asiaan.
Illalla tuli sitten poistettua vielä radiopaketti ja tämän jälkeen avaimen pää jo kurkisteli ohjaustankon suojamuovin alta mukavasti.
Ongelman opetus oli se, että avaimen perään syntyi pieni reikä jossa nyt nahkainen avaimenperä on osittainen estämässä kyseísen ongelman ja tarvittaessa myös helpottamassa avaimen löytämistä.
Eihän tuo kotitallissa ollut mikään ongelma, mutta jos sattuu olemaan retkellä ja vara-avainta ei ole matkassa, niin sitten se jo alkaa vaikuttaa ongelmalta.
Kauko-ohjain olikin jo roikkumassa jojon perässä Pozon idean mukaisesti.
T. Hande_X
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Ajonesto
Hande_X kirjoitti:Tänään se sitten kytkeytyi päälle, ajoneston 2-vaihe.
Aamulla olin lähdössä mopolla työmatkalle ja tallissa tavaroita pakatessani laitoin virta-avainta hieman huolimattomasti virtalukkoon ja hups.. ote ikäänkuin lipesi avaimesta väärällä hetkellä. Tämän seurauksena avain liukui nätisti virtalukkoa ympäröivien katemuovien avustaman kohti mustaa aukkoa.
Avaimesta ei tämän jälkeen näkynyt merkkiäkään, joten ei muuta kuin sivukatteet auki ja kurkistelemaan josko avain jo näkyisi. Eipä näkynyt, joten päätin vaihtaa tamineet kevyempiin ja kulkuneuvon raskaampaan ja palata illalla asiaan.
Illalla tuli sitten poistettua vielä radiopaketti ja tämän jälkeen avaimen pää jo kurkisteli ohjaustankon suojamuovin alta mukavasti.
Ongelman opetus oli se, että avaimen perään syntyi pieni reikä jossa nyt nahkainen avaimenperä on osittainen estämässä kyseísen ongelman ja tarvittaessa myös helpottamassa avaimen löytämistä.
Eihän tuo kotitallissa ollut mikään ongelma, mutta jos sattuu olemaan retkellä ja vara-avainta ei ole matkassa, niin sitten se jo alkaa vaikuttaa ongelmalta.
Kauko-ohjain olikin jo roikkumassa jojon perässä Pozon idean mukaisesti.
T. Hande_X
Heh, tuttu tilanne! Sinnehän se kerran lipsahti itseltänikin mokoma avain. Tuosta viisastunena olen teipannut sellaisen pienen "perättömän" virta-avaimen sinne radiokonsolin etupään hyllyn alle. Onpahan aina mukana ja jos sen joku pitkäkyntinen sattuisi löytämäänkin, niin ajoneston kaukosäätimen puute haittaa kumminkin starttaamista..
Lisäksi tuohon samaiseen hiidenkiuluun on nakkisormistani pudonnut stongan muovikatteiden kiinnitysruuvi, navigaattorin lukitsemiseen käytetty erikois-torx ja pari katteiden kiinnitysruuvia. Kaikki ne on aikanaan löytyneet sieltä bensatankin päältä...
t. pozo
LT:n parantelukuvia: https://mygoodoldlt.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2006: http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2010: http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan reissublogi 2011: http://finnstoccr2011.blogspot.com/