Kyseessä monoperäinen r80, vm.-86. Tuli 100t täyteen.
Samalla alkoi vaihteistosta kuulumaan ylimääräista rohinaa,
vai lieneekö korva liikaa herkistynyt vanhan kanssa.
Ajossa, varsinkin pienillä kierroksilla, alle 3000 rpm kiihdyttäessä ja moottorijarrutuksessa
rohina kuuluu.
Keskituella 1-vaihde ei äännä. 4 ja varsinkin 5-vaihteeella rohina on voimakkainta.
Laskin kuumana öljyt pois, magneettipropussa oli melkoisesti metallijauhoa.
Öljyssä sitä erottui myös.
Öljynvaihdon olen tehnyt aina n.5000km välein.
Edessä lienee vähintäänkin laakerointi?
Rohinaa
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Rohinaa
Viimeinen hetki vaihtaa laakerit! Jos ajat vielä, lohkot hajoaa herkästi, joko laakereiden hirttäessä kiinni, tai kuulien tunkiessa vääriin paikkoihin.
Laakerisarjoja ja tiivisteitä löytyy hyllystä.
Muista mitata päittäisvälykset!
Laakerisarjoja ja tiivisteitä löytyy hyllystä.
Muista mitata päittäisvälykset!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Rohinaa
Vielä askarruttaa semmoinen, että ajossa ja keskituella kytkimen irrottaminen
poistaa ylimääräisen äänen, ehkä siihen tarvitaan kuormitusta.
Takarenkaasta käsin pyörittämällä kytkin pohjassa kumpaankaan suuntaan ei kuulu
mitään öljyttömänäkään.
Mietteissä on ollut hankkia talven aikana Power Kit, joka toisi lisämukavuutta
kaksin matkatessa sinänsä mukavaan peliin ja pitemmän 5 vaihteen hammaspyörän
laittaminen aukasuttaa kuitenkin laatikon.
poistaa ylimääräisen äänen, ehkä siihen tarvitaan kuormitusta.
Takarenkaasta käsin pyörittämällä kytkin pohjassa kumpaankaan suuntaan ei kuulu
mitään öljyttömänäkään.
Mietteissä on ollut hankkia talven aikana Power Kit, joka toisi lisämukavuutta
kaksin matkatessa sinänsä mukavaan peliin ja pitemmän 5 vaihteen hammaspyörän
laittaminen aukasuttaa kuitenkin laatikon.
Re: Rohinaa
Moron. Jos jollain lukijalla on tuo pitkä viitonen niin käyttökokemukset kiinnostaa.
T.Ile
T.Ile
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Rohinaa
Jos magneetissa on jo paljon töhnää ja rousketta kuuluu, on se jo pelkästään hyvä syy avata kansi ja katsoa, mitä se on syönyt.joukoo kirjoitti:Vielä askarruttaa semmoinen, että ajossa ja keskituella kytkimen irrottaminen
poistaa ylimääräisen äänen, ehkä siihen tarvitaan kuormitusta.
Takarenkaasta käsin pyörittämällä kytkin pohjassa kumpaankaan suuntaan ei kuulu
mitään öljyttömänäkään.
Mietteissä on ollut hankkia talven aikana Power Kit, joka toisi lisämukavuutta
kaksin matkatessa sinänsä mukavaan peliin ja pitemmän 5 vaihteen hammaspyörän
laittaminen aukasuttaa kuitenkin laatikon.
Power kit: Pelkkää ylistystä ja suitsutusta jokaisesta myydystä...
Pitkä viitonen: Perustuu ns. siirrettyyn hammaspyörän moduliin, toimii! Omallani jo kymmeniä tuhansia, asiakkaillani ehkä jo satatuhatta tai yli...?
PS: GS:n omistajille kerron, että lyhyt ykönen toimii yhtähyvin kuin piiitkä viitooneen!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Rohinaa
Paljonko ns. pitkä viitonen on tavallista pitempi? Kiinnostaa ne hammasluvut. Sinänsähän se moduulinsiirto ei muuta välitystä ellei edes jomman kumman pyörän hammaslukukin muutu.
Ja mitä tuon välitysmuutoksen hammaspyörä/-pyörät suurinpiirtein maksavat?
Ja mitä tuon välitysmuutoksen hammaspyörä/-pyörät suurinpiirtein maksavat?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Rohinaa
Hammaslukua en muista mutta vitonen on 5% pidempi ja ykkönen 5% lyhempi kuin alkuperäinen.mclean kirjoitti:Paljonko ns. pitkä viitonen on tavallista pitempi? Kiinnostaa ne hammasluvut. Sinänsähän se moduulinsiirto ei muuta välitystä ellei edes jomman kumman pyörän hammaslukukin muutu.
Ja mitä tuon välitysmuutoksen hammaspyörä/-pyörät suurinpiirtein maksavat?
Hinnat noin 150€/ ratas.
Vain yksi ratas vaihdetaan kummassakin tapauksessa. Toimii hyvin, on ollut jo vuosia omassa gessussa.Kunkku kirjoitti:Lyhyen ykkösen toimivuudesta tai vaadittavan muutoksen määrästä/laadusta en tiedä, mutta asiaa se kyllä olisi. Kerrohan Ismo lisää.Ismo Vaara kirjoitti: PS: GS:n omistajille kerron, että lyhyt ykönen toimii yhtähyvin kuin piiitkä viitooneen!
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-