Kansien vaihto
Kansien vaihto
Sopiiko myöhempien kaksiventtiilisten sylinterinkannet suoraan aiempiin malleihin? Pähkäilin, että v:n 1987 jälkeiset tonniset kannet 1983:een RS:ään olisi halvin tie lyijytöntä kestäviin seeteihin, vai olenko aivan väärässä? Imuventtiilit taitavat uudemmissa kansissa olla hiukan pienemmät, mutta haitanneeko tuo mitään? (Nykyiset kannet pelittävät kyllä hyvin - toistaiseksi - mutta ovat ulkoisesti siinä kunnossa, ettei oikein viitsisi kunnostuttaa.)
Re: Kansien vaihto
Tuosta uudempien kansien sopivuudesta en osaa sanoa, mutta vanhojen kansien lasikuulapuhallus, uudet venttiilien ohjurit ja niiden vaihto sekä pakoventtilien istukoiden vaihto lyjytöntä kestäviksi maksoivat yhteensä n. 170 € viime talvena. Tekijänä oli Olavi Keskitalo Iittalassa (p. 040 7355748). Jos pyörällä on paljon ajettu, kannattanee samalla uusia venttiilit.
Re: Kansien vaihto
Kuulostaa kohtuulliselta. Pidetään tämäkin vaihtoehto mielessä. On vaan noista nykyisistä kansista kolme jäähdytysripaa murrettu, kamalan näköiset. Ei viitsisi hitsata.
Re: Kansien vaihto
Olavi korjaa myös jäähdytysrivat. Omista kansista tuli kuin uudet Iittalan retken jälkeen. Suosittelen.
-Kaitsu-
K1600GTL
K1600GTL
Re: Kansien vaihto
Asiaa tuumiskeltuani on kai se parempi pitää pyörä sellaisena kuin se on hyväksi katsottu saksalaisinsinöörien taholta suunnitella. Eli ei mitään uudempia kansia (jotka kuulemma sopisivat kyllä).
Saattaa olla, että Olaviin ollaan vielä yhteyksissä, arveluttaa vaan ripojen hitsauksesta mahdollisesti aiheutuvat jännitykset.. Sen jälkeen lienee paras uusia kaikki kalut ja jyrsiä vielä kansi suoraksi vai olenko ihan vainoharhainen?
Saattaa olla, että Olaviin ollaan vielä yhteyksissä, arveluttaa vaan ripojen hitsauksesta mahdollisesti aiheutuvat jännitykset.. Sen jälkeen lienee paras uusia kaikki kalut ja jyrsiä vielä kansi suoraksi vai olenko ihan vainoharhainen?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kansien vaihto
Ei tarvitse oikaista kansia ripojen hitsauksen jälkeen.Jokke kirjoitti:Asiaa tuumiskeltuani on kai se parempi pitää pyörä sellaisena kuin se on hyväksi katsottu saksalaisinsinöörien taholta suunnitella. Eli ei mitään uudempia kansia (jotka kuulemma sopisivat kyllä).
Saattaa olla, että Olaviin ollaan vielä yhteyksissä, arveluttaa vaan ripojen hitsauksesta mahdollisesti aiheutuvat jännitykset.. Sen jälkeen lienee paras uusia kaikki kalut ja jyrsiä vielä kansi suoraksi vai olenko ihan vainoharhainen?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-