R/750.vm.1973 mustuvat tulpat!
Haluaisin neuvoja vian poistamiseen.Onko kyseessä liian rikas polttoaineseos,mitä asialle voisi tehdä,onko mahdollista laskea esim, pensapintaa! Vika alkoi vaivata kaasuttimien tiivistyssarjojen uusimisen jälkeen,ehkä?.
Tarttis yleistietoutta kaasuttimien säätöön.Kiitos.
Mustuvat tulpat
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Perus ohje kaasarin säätöihin on aina sama: pura, puhdista, kokoa, säädä, aja. Perussäädöt pelaavat /5 sarjassa AINA, jos ei pyörään ole tehty muutoksia, tai siinä ei ole muuta vikaa. Älä yritä säätää bensan pintaa, sitä ei ole tarkoitettu muutettavaksi!
Pari tarkastuskohdetta:Tulihan kaasarit koottua oikein(oikean kaasarin,osat vain oikeaan kaasariin ja v:n, v:n)? Meneehän "ryyppy" varmasti pois päältä? Onhan bensa tuoretta? Onko sytytys varmasti kohdallaan? Oletko tarkastanut kampikammion alipaineventiilin toiminnan?
Ap-venttiili pitää kampikammion alipaineistettuna käynnin aikana. Jos venttiili ei toimi kunnolla öljyä pääsee palotiloihin mm. mustuttaen tulpat.
Ap-venttiili sijaitsee startin kopan alla, oikealla aivan takana.
Pari tarkastuskohdetta:Tulihan kaasarit koottua oikein(oikean kaasarin,osat vain oikeaan kaasariin ja v:n, v:n)? Meneehän "ryyppy" varmasti pois päältä? Onhan bensa tuoretta? Onko sytytys varmasti kohdallaan? Oletko tarkastanut kampikammion alipaineventiilin toiminnan?
Ap-venttiili pitää kampikammion alipaineistettuna käynnin aikana. Jos venttiili ei toimi kunnolla öljyä pääsee palotiloihin mm. mustuttaen tulpat.
Ap-venttiili sijaitsee startin kopan alla, oikealla aivan takana.
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 06 Huhti 2006 14:40
Mustuvat tulpat
Kiitos Ismolle ja Ossylle vinkeistä, pyörässä on poraus ja männän vaihto meneillään, vaihdan samalla ap-venttiilin.Jos ei rupia valkeneen kun kasaan,niin tuumataan uudestaa.!