R 1100 RT:n AKKU
R 1100 RT:n AKKU
Aika viheliäisessä paikassa akku köllii. Miten olette vaihtaneet/huoltaneet akkua ja mitä akkua suosittelette jos tarvitsee vaihtaa? Hyytelö- vai tavallinen lyjyakku? Tiedoista kiitollisena.
-
- Viestit: 110
- Liittynyt: 01 Maalis 2006 08:53
- Moottoripyörän malli: R1150GS
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: R 1100 RT:n AKKU
Moro,
Alla olevan linkin takaa löytyy vanhoja neuvoja. Otsikoitu vaan niin huonosti ettei sitä tietämätön löydä. http://bmw.homeunix.org/foorumi/viewtop ... hilit=akku
Alla olevan linkin takaa löytyy vanhoja neuvoja. Otsikoitu vaan niin huonosti ettei sitä tietämätön löydä. http://bmw.homeunix.org/foorumi/viewtop ... hilit=akku
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R 1100 RT:n AKKU
Tuollakin oli akkujuttua.
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=12585
Ostin juuri omaan GS pyörääni akun tuolta Heavisideltä. ( viimeinen viesti)
Geeliakku sopivaan hintaan. Suosittelen. Sama akku käy sinullekin SLA 12-22.
Kerro, että sait vinkin Kurapyöräilijöiden sivuilta ja Pekkaveeltä, kun otat yhteyttä.
Pekka
http://www.matkaendurot.net/phpBB3/view ... =6&t=12585
Ostin juuri omaan GS pyörääni akun tuolta Heavisideltä. ( viimeinen viesti)
Geeliakku sopivaan hintaan. Suosittelen. Sama akku käy sinullekin SLA 12-22.
Kerro, että sait vinkin Kurapyöräilijöiden sivuilta ja Pekkaveeltä, kun otat yhteyttä.
Pekka
Re: R 1100 RT:n AKKU
(Hawker) Odyssey on hyvä. Kerran paikalleen eikä kosketa ennen pyörän peruskorjausta.
Käynnistysvirtaa tuplaten useimpiin muihin verrattuna, hinta vaan on törkeä.
Kaikkin pyöriin ei käy, kuulemma LT esim luulee akun pienestä sisäisestä vastuksesta, että virta on vähissä ja nostaa tyhjäkäyntikierroksia.
1200 Gessussa olen moisen nähnyt joten saattais käydä myös RTmallin
cake
P.S. Tammikuu 09 Tourenfahrerissa on akkutesti josta vois saada vinkkiä.
Käynnistysvirtaa tuplaten useimpiin muihin verrattuna, hinta vaan on törkeä.
Kaikkin pyöriin ei käy, kuulemma LT esim luulee akun pienestä sisäisestä vastuksesta, että virta on vähissä ja nostaa tyhjäkäyntikierroksia.
1200 Gessussa olen moisen nähnyt joten saattais käydä myös RTmallin
cake
P.S. Tammikuu 09 Tourenfahrerissa on akkutesti josta vois saada vinkkiä.
Re: R 1100 RT:n AKKU
Akuista vielä sen verran että juttelin eräänä päivänä Oulun Akkutalossa Markukselan Eskon kanssa ja hän suositteli ehdottomasti perinteistä akkua myös moottoripyöriin.kimbe67 kirjoitti:Aika viheliäisessä paikassa akku köllii. Miten olette vaihtaneet/huoltaneet akkua ja mitä akkua suosittelette jos tarvitsee vaihtaa? Hyytelö- vai tavallinen lyjyakku? Tiedoista kiitollisena.
Esko kertoi että nuo geeliakut voivat olla varastossa "hapotettuna" jopa pari-kolme vuotta jotka ovat pois akun kestoiästä.
Monet ylistävät geeliakun kestävyyttä kovassa käytössä, mutta Eskon mielestä normaali akku kestää aivan samanlailla kovaa käyttöä.
Normaaliakun levyjen välissä on mineraalivillaa muistuttava eriste joka estää levyjä koskettamasta toisiaan ja nykyiset akuthan ovat ns. huoltovapaita eli kotelo on suljettu.
Normaali akunkin kestää kaataa kyljelleen eikä sieltä valu mitään ulos eikä levyjen väliin pääse mitään "moskaa" aiheuttamaan oikosulkuja.
Ja mikä tärkeintä niin normaali akku antaa paremmin virtaa kuin geeliakku.
Kun akku hapotetaan ostohetkellä niin tietää ostaneensa uuden akun.
- Pekkavee
- Viestit: 1252
- Liittynyt: 02 Kesä 2006 17:45
- Moottoripyörän malli: BMW R1100GS
- Paikkakunta: Vantaa
Re: R 1100 RT:n AKKU
On tuossa paljon perää.Pate kirjoitti:kimbe67 kirjoitti: Akuista vielä sen verran että juttelin eräänä päivänä Oulun Akkutalossa Markukselan Eskon kanssa ja hän suositteli ehdottomasti perinteistä akkua myös moottoripyöriin.
Esko kertoi että nuo geeliakut voivat olla varastossa "hapotettuna" jopa pari-kolme vuotta jotka ovat pois akun kestoiästä.
Monet ylistävät geeliakun kestävyyttä kovassa käytössä, mutta Eskon mielestä normaali akku kestää aivan samanlailla kovaa käyttöä.
Normaaliakun levyjen välissä on mineraalivillaa muistuttava eriste joka estää levyjä koskettamasta toisiaan ja nykyiset akuthan ovat ns. huoltovapaita eli kotelo on suljettu.
Normaali akunkin kestää kaataa kyljelleen eikä sieltä valu mitään ulos eikä levyjen väliin pääse mitään "moskaa" aiheuttamaan oikosulkuja.
Ja mikä tärkeintä niin normaali akku antaa paremmin virtaa kuin geeliakku.
Kun akku hapotetaan ostohetkellä niin tietää ostaneensa uuden akun.
Moottoripyörässä ihan tavallinen akku vaikka Varta, joka oli ensiasennusakkuna mun pyörässä kestää jotain 4 vuotta. Uusin omani neljä vuotta sitten uuteen Vartaan ja nyt se oli loppu.
Ostin nyt sitten kuitenkin geeliakun, aika edullisesti Heavisideltä (http://www.heaviside.fi/page0001.aspx ) ja katsotaan nyt miten kauan se kestää.
R1100 ja R1150 pyöriin käy Heavisiden akku SLA 12-22.
Kapasiteetti 22 Ah,alkuperäinen 19Ah
Käynnistysvirta 180-210 A, alkuperäinen 170 A
Kertokaa terveisiä Pekkaveeltä, jos kyselette edullista akkua sieltä.
Hinta oli halvempi kuin tavallinen Varta ilman geelejä numero 519 013.
Pekka
Re: R 1100 RT:n AKKU
Kun ostaa tuollaisen geeli akun kannattaa pyytää että ne testaa/kuormittaa sen ennen luovutusta, se voi olla jopa pari vuotta vanha akku. Itse laitoin edelliseen pyörään 1500 wingiin sellaiseen geeli akun mikä oli ollut meidän firman hyllyssä jo 1,5v ja toimii vielä kolmen vuoden jälkeenkin ihan hyvin. Itse pidän kirjaa kaikista geeli akuista joita meilläon että ne ladataan parikertaa vuodessa, käyttö kuluttaa akut ei varastointi jos se on tehty oikein. Rehellinen tosiasia minkä olen työni puolesta huomannut että jos moottoripyörän akku kestää 3v se on jo aika hyvin, akkujen laatu on pudonnut viime vuosina tosi paljon.
Raikka
Raikka
Raikka
K1200RS
HUSGVARNA TE 310
K1200RS
HUSGVARNA TE 310
Re: R 1100 RT:n AKKU
Joko kimbe67 osti akun?
Mikkelistä?
Mikkelistä?
Re: R 1100 RT:n AKKU
Exide akku köllii paikallaan ja potkua tuntuu olevan kun "pienessä" kylässä !!keke kirjoitti:Joko kimbe67 osti akun?
Mikkelistä?
Re: R 1100 RT:n AKKU
Ostin RS1100RS bemuuni Exiden Geeliakun, ilman BMW logoja, Akku Häkkiseltä, Hesasta. Nyt 3 kesä lähdössä. R1100RS RID/FID kellokaan ei ole saanut talvella akkua uupumaan. Kerran talvessa seisoessa virkistetty Cteck Älylaturilla, on aivan hyvä laite. Eilen R1100RS lähti tulille kuin palmun alta. ABS valotkin ilmoitti että ajoon vaan! R1100RS akku aivan yhtä Veemäisessä tilassa kun RT:n Ei oikeen huvita kertaviikossa purkaa pyörää, akun vesien tarkisteluun ja lisäykseen. Yks vesiakku riitti. Eikä maksanut Exiden geeliakku paljoa. Huomattavasti halvempi kuin BMW logolla, kuitenkin sama valmistaja?????
Siihen tilaan kun ei mahdu, mikävaan akku!
Siihen tilaan kun ei mahdu, mikävaan akku!