Moi!
Pari kyssäriä K1:stä:
- Onkohan isosta hommasta kyse kun pitäisi takertelevan kaasuvaijerin tilalle vaihtaa uusi ?
- mikä on laatikonpohjassa (kohdassa missä alakate loppuu) oleva n.10mm läpimittainen reikä/aukko ? Sieltä tulee joskus muutama tippa öljyä kun pyörä on seissyt sivutuella, Ajelun jäljiltä on kuiva.
Kaasuvaijerin vaihto K1:een ja pieni öljyvuoto
Re: Kaasuvaijerin vaihto K1:een ja pieni öljyvuoto
Taisin löytää vastauksen seuraavan linkin takaa: http://k100rt.aforumfree.com/engine-and ... t=oil+leak
- Eli reikä menee kytkinkoppaan. Öljyn hajusta voi päätellä tuleeko vaihteistosta vai moottorista. Tässä tapauksessa tulee moottorista eli kampiakselin stefasta on kyse, oletteko viisaammat samaa mieltä ?
- Kun vuoto on todella vähäistä korjaamisella ei liene kiirettä ?
- Koska vuoto on vähäistä ja tulee kampiakselin stefasta ja valuu suoraan kopan pohjalle se ei vahingoita kytkintä ?
- Eli reikä menee kytkinkoppaan. Öljyn hajusta voi päätellä tuleeko vaihteistosta vai moottorista. Tässä tapauksessa tulee moottorista eli kampiakselin stefasta on kyse, oletteko viisaammat samaa mieltä ?
- Kun vuoto on todella vähäistä korjaamisella ei liene kiirettä ?
- Koska vuoto on vähäistä ja tulee kampiakselin stefasta ja valuu suoraan kopan pohjalle se ei vahingoita kytkintä ?
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: Kaasuvaijerin vaihto K1:een ja pieni öljyvuoto
Kyse ei ole kampiakselinstefasta, koska sitä ei ole edes olemassa kampuran takapäässä. Kytkin on kiinni väliakselissa, jonka stefa saattaakin vuotaa.
Ei pienen vuodon vuoksi kannata alkaa konetta purkamaan. Mineraaliöljyt peliin ja vuodot loppuu.
Diesel Delvac SAE 30 tai moniaste peliin, niin ei rasitu lompakko ja kone pysyy puhtaana.
Vaijerinvaihtoa helpottaa, jos teippaat uuden vaijerin vanhan perään ja sormilla avittamalla vedät uuden paikoilleen. Tankin joudut kuitenkin irroittamaan.
Edit: Jos pyörässäsi on katti ja haluat pitää sen ehjänä, niin silloin dieselöljyt ei käy, muut mineraaliöljyt kyllä.
Ei pienen vuodon vuoksi kannata alkaa konetta purkamaan. Mineraaliöljyt peliin ja vuodot loppuu.
Diesel Delvac SAE 30 tai moniaste peliin, niin ei rasitu lompakko ja kone pysyy puhtaana.
Vaijerinvaihtoa helpottaa, jos teippaat uuden vaijerin vanhan perään ja sormilla avittamalla vedät uuden paikoilleen. Tankin joudut kuitenkin irroittamaan.
Edit: Jos pyörässäsi on katti ja haluat pitää sen ehjänä, niin silloin dieselöljyt ei käy, muut mineraaliöljyt kyllä.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: Kaasuvaijerin vaihto K1:een ja pieni öljyvuoto
Kiitos tiedoista.
- Vuoto on loppunut ainakin toistaiseksi.
- Vaijeri pitäisi tulla loppuviikosta.
- Sen verran ehdin tutkia ettei takertelu johdu vaijerista vaikka se onkin venynyt ja säädöt lopussa. Läppävivustosta kuuluu kitinää ikään kuin joku vivuista hankaisi kumia vasten. Aerosolin ruiskuttelu ei oikein auttanut. Pitää ottaa vähän enemmän katteita auki että näkee mikä kihnuttaa.
Muuten on ollut yllättävän kiva peli.
- Vuoto on loppunut ainakin toistaiseksi.
- Vaijeri pitäisi tulla loppuviikosta.
- Sen verran ehdin tutkia ettei takertelu johdu vaijerista vaikka se onkin venynyt ja säädöt lopussa. Läppävivustosta kuuluu kitinää ikään kuin joku vivuista hankaisi kumia vasten. Aerosolin ruiskuttelu ei oikein auttanut. Pitää ottaa vähän enemmän katteita auki että näkee mikä kihnuttaa.
Muuten on ollut yllättävän kiva peli.
Re: Kaasuvaijerin vaihto K1:een ja pieni öljyvuoto
Kaasuvaijerin vaihto
- kaasukahvasta yksi ristipääruuvi irti jolloin vaijerin yläpään saa irti
- penkki ja katteen mustat muovit pois
- vasemmalta puolen katteen alaosa pois
- uusi vaijeri teipillä tai rautalangalla kiinni vanhaan ja varovaista vetoa ylhäältä alaspäin
- alapään asennus tapahtuu siten että kiekkoa kierretään ylöspäin ja irroitetaan vanha ja asennetaan uusi
- Alle puolen tunnin homma, tankkia ei tarvitse irroittaa
- kevyt kaasu on kuin olisi 50heppaa enemmän
Öljyvuoto
- ei vuoda enää kuumana eikä kylmänä
- ei edes savuta vaikka seisoisi päiväkausia sivutuella. Epäilin jo onko siellä öljyä ollenkaan mutta ylämerkissä on. Kumma Bemari ?!
- kaasukahvasta yksi ristipääruuvi irti jolloin vaijerin yläpään saa irti
- penkki ja katteen mustat muovit pois
- vasemmalta puolen katteen alaosa pois
- uusi vaijeri teipillä tai rautalangalla kiinni vanhaan ja varovaista vetoa ylhäältä alaspäin
- alapään asennus tapahtuu siten että kiekkoa kierretään ylöspäin ja irroitetaan vanha ja asennetaan uusi
- Alle puolen tunnin homma, tankkia ei tarvitse irroittaa
- kevyt kaasu on kuin olisi 50heppaa enemmän
Öljyvuoto
- ei vuoda enää kuumana eikä kylmänä
- ei edes savuta vaikka seisoisi päiväkausia sivutuella. Epäilin jo onko siellä öljyä ollenkaan mutta ylämerkissä on. Kumma Bemari ?!