K pyörän kolinat...
K pyörän kolinat...
kertokaapa tartteeko 1200 LT:n pyöriä kuin kupla folkkari???? Käytin pyörän lambda mittauksissa ja virratkin käytiin läpi mutta kaiken pitäs olla OK !!! Ei oo kokemusta bemareista mutta korvaan ottaa epätasanen käynti.... Samoin vaihteiston ja perän kolahtelut arveluttaa... kuuluuko asiaan???? metrejä mittarissa vasta alle parikymmentä tuhatta...
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 12:09
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 28 Helmi 2006 20:10
kokeile 80W 140 hypoidiöljyä lisättynä ti tarvikkeen myymällä venäläisvalmisteisella avaruusteknologiaan perustuvalla vaihteistoöljyn lisäaineella. Vaikutus on tyrmistyttävä. Vaihteisto toimii kuin japanilaisessa.pellipappa kirjoitti:Kyllä Bemarin vaihteisto kolisee ja löytyy välivapaatkin, ilmeisesti edelleen. Ominaisuus periytyy ainaski 80 luvulta saakka, mutta kestää käyttöä.
åke
-
- Viestit: 341
- Liittynyt: 27 Helmi 2006 22:22
- Moottoripyörän malli: K 1200 LT
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: K pyörän kolinat...
Taitaa se kolina kuulua tosiaan asiaan. Itse en sitä ole enää pannut merkille kun ajelen Finfonicin tulpat korvissa ja pakoputkikin vaihtui Remukseen, joka ääni taas peittää nuo pienemmät helinät ja kolinat.jiivee kirjoitti:kertokaapa tartteeko 1200 LT:n pyöriä kuin kupla folkkari???? Käytin pyörän lambda mittauksissa ja virratkin käytiin läpi mutta kaiken pitäs olla OK !!! Ei oo kokemusta bemareista mutta korvaan ottaa epätasanen käynti.... Samoin vaihteiston ja perän kolahtelut arveluttaa... kuuluuko asiaan???? metrejä mittarissa vasta alle parikymmentä tuhatta...
Ja tyhjäkäyntihän on myös K-moottorille pahasta, ajoon vaan heti kun saat sen käyntiin....
t. pozo
vielä kolinoista....
vihaan salasanoja kirjoitti:kokeile 80W 140 hypoidiöljyä lisättynä ti tarvikkeen myymällä venäläisvalmisteisella avaruusteknologiaan perustuvalla vaihteistoöljyn lisäaineella. Vaikutus on tyrmistyttävä. Vaihteisto toimii kuin japanilaisessa.pellipappa kirjoitti:Kyllä Bemarin vaihteisto kolisee ja löytyy välivapaatkin, ilmeisesti edelleen. Ominaisuus periytyy ainaski 80 luvulta saakka, mutta kestää käyttöä.
åke
Kertokaapa hiukan K pyörän anatomiasta.... eli 1200 LT !!! Onko kytkin laatikon vai moottorin puolella vai ihan kuiva sellanen???? Jutuista ja öljysuosituksista päätellen ei varmaan ainakaan moottoriöljyn kanssa tekemisissä???? Tolla 80W 140 öljyllä lodju toimii kuin ajatus mutta se lisäaineistus arveluttaa....neuvokaa minua hölmöä!!!!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 17 Helmi 2006 12:29
K pyörän kolinat
Kyllä pitää paikkansa, että " k " pyörä kolisee.
Mutta kuten tällä palstalla on neuvottu, vaihda öljy 85 W 140 gl 5 tyyppiin
sekä lisää joukkoon Xr 1 lisäainetta.
(siis tarkennus, vaihteistoon ja perään)
Lisä aine ei ole venäjän avaruusteknologian vaan jenkkilästä ( N A S A )
Mistä saa? Öljyä pienissä erissä Bel- Ray 1 litra
Xr 1 lisäainetta ainakin Motonet myy n.30eur. hintaan 250 ml pullo, riittä ainakin 6 vuodeksi, litraan anostellaan 30.ml
Oma 16 valve ainakin hiljeni samoin kuin vanha r 75/5
Huomatkaa ajoissa jos vaihteistoöljy on metallinhohtoista niin ajot seis ja kättä syvälle taskuun, on nimittäin vaihteisto remontin aika.
Hyvää kesää Satakunnasta
Mutta kuten tällä palstalla on neuvottu, vaihda öljy 85 W 140 gl 5 tyyppiin
sekä lisää joukkoon Xr 1 lisäainetta.
(siis tarkennus, vaihteistoon ja perään)
Lisä aine ei ole venäjän avaruusteknologian vaan jenkkilästä ( N A S A )
Mistä saa? Öljyä pienissä erissä Bel- Ray 1 litra
Xr 1 lisäainetta ainakin Motonet myy n.30eur. hintaan 250 ml pullo, riittä ainakin 6 vuodeksi, litraan anostellaan 30.ml
Oma 16 valve ainakin hiljeni samoin kuin vanha r 75/5
Huomatkaa ajoissa jos vaihteistoöljy on metallinhohtoista niin ajot seis ja kättä syvälle taskuun, on nimittäin vaihteisto remontin aika.
Hyvää kesää Satakunnasta