Moro vaan kulkureille !
Tuli nyt hankittua tuo K 12 RS vm.-97 ja ensimmäiset sadat kilometrit on pyöräilty, mutta yksi asia hieman ihmetyttää. Eli:
Onko "normaalia", että paikaltaan lähdettäessä reippaammin ja vaihteita ripeästi vaihdellen isommalle ylöspäin käy niin, että vaihteen siirtorumpu vaihdelaatikossa tuntuu menevän "yli"?
Jos näin käy, niin sen jälkeen alaspäin vaihdellessa saattaa ykkönen jäädä saamatta, mutta "yksi ylös ja taas kaksi alas" on tuntunut toimivan tähän.
Rauhallisessa ajossa ja lievällä "saattaen vaihdettava" tyylillä laatikko toimii täysin ok .
Bemarit on tuttuja aiempien K 100 RS:n, R 100 GS:n ja F650:n muodossa, joten pikku "loksahdus" kakkoselle vaihtaessa ja laatikon "kolkotus" vapaalla ei järkytä = "seepra kun ei tunnetusti pääse raidoistaan" !
Vastatkaa te joilla on kokemusta muista K12RS:sistä.
Helteitä odotellaan !!
K 12 RS:n vaihteensiirron toiminta mietityttää
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
En ole koskaan 12satasen vaihdelaatikkoa korjannut, mutta jos selektori on samaa tyyppiä kuin 11satasessa, siirtohaarukan "laakeriholkit" ovat haljenneet. Pelkkä tappi on väljä ilman holkkia selektorin urassa, eikä vaihtamisliike pysähdy oikeaan kohtaan. Holkki on "euron osa", mutta laatikon joutuu purkamaan.
Tämä oli vain minun veikkaus, syitä voi olla toki muitakin.
Tämä oli vain minun veikkaus, syitä voi olla toki muitakin.
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti: