K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Pyörä on kuluttanut maatieajossakin (80-120km/h) noin 8 litraa satasella.
Ymmärtääkseni ei ole normaalilukema.
Eräs saitti esitti -96:lle tällaisia lukemia:
Fuel Consumption over 100 Km at constant 90 Kph
4.9 litres / 57 mpg / 48 mpg US
Fuel Consumption over 100 Km at constant 120 Kph
5.8 litres / 48 mpg / 40 mpg US
Fuel Type
Unleaded Premium, min. octane rating 95 (RON)
Ymmärtääkseni ei ole normaalilukema.
Eräs saitti esitti -96:lle tällaisia lukemia:
Fuel Consumption over 100 Km at constant 90 Kph
4.9 litres / 57 mpg / 48 mpg US
Fuel Consumption over 100 Km at constant 120 Kph
5.8 litres / 48 mpg / 40 mpg US
Fuel Type
Unleaded Premium, min. octane rating 95 (RON)
terveisin arto.savolainen(AT)saunalahti.fi
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Ei pitäisi viedä noin paljon.
Tarkasta ensin matkamittarin toiminta, sen jälkeen tulppien väri. Puristuspainemittaus kertoo paljon moottorin tilasta. Pakokaasutesti. Mittaukset ajolämpimällä koneella. Noista vois lähteä liikkeelle.
Onko paljon ajettu? Huollettu/säädetty?
Tarkasta ensin matkamittarin toiminta, sen jälkeen tulppien väri. Puristuspainemittaus kertoo paljon moottorin tilasta. Pakokaasutesti. Mittaukset ajolämpimällä koneella. Noista vois lähteä liikkeelle.
Onko paljon ajettu? Huollettu/säädetty?
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
R.M. Heinon (huoltohistoria) mukaan n. 60tkm, eli on juuri ollut Heinolla isossa huollossa.
Renkaat: edessä Metzeler Roadtec Z6 120/70 ZR 17 (58W) paineet 2.5 ja takana Pirelli Diablo Strada 170/60 ZR 17 (72W) paineet 2.9
Renkaat: edessä Metzeler Roadtec Z6 120/70 ZR 17 (58W) paineet 2.5 ja takana Pirelli Diablo Strada 170/60 ZR 17 (72W) paineet 2.9
terveisin arto.savolainen(AT)saunalahti.fi
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Ok. Säädöt pitäisi olla kohdallaan. Aja jonnekin autokorjaamolle puristuspainemittaukseen. Alakatteen poisto etukäteen helpottaa hommaa.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Kiitos hyvistä neuvoista!
Pyörä on taas Heinolla, ABS ohjausyksikön vaihdossa (ABS valot vilkkuivat).
Mainitsin heille "epänormaalista" polttoaineen kulutuksesta... katsotaan löytävätkö mitään syytä.
Pyörä on taas Heinolla, ABS ohjausyksikön vaihdossa (ABS valot vilkkuivat).
Mainitsin heille "epänormaalista" polttoaineen kulutuksesta... katsotaan löytävätkö mitään syytä.
terveisin arto.savolainen(AT)saunalahti.fi
- Ismo Vaara
- Viestit: 2063
- Liittynyt: 20 Helmi 2006 11:16
- Paikkakunta: Mäntsälä
- Viesti:
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Duodaduoda. Helevetin kallis operaatio!! Oletko jo kaiken muun mahdollisen vikamahdollisuuden käynyt läpi? Jos se BMW:n "tietsikka" sanoo, että ABS ohjausyksikkö on vaihdettava, ei se TODELLAKAAN välttämättä sitä ole(suurella todennäköisyydellä).bunker kirjoitti:Kiitos hyvistä neuvoista!
Pyörä on taas Heinolla, ABS ohjausyksikön vaihdossa (ABS valot vilkkuivat).
Mainitsin heille "epänormaalista" polttoaineen kulutuksesta... katsotaan löytävätkö mitään syytä.
PekkaVee(tai kuka muistaa) voi oikaista, jos olen väärässä, mutta eikös tuossa -96:ssa ollut vielä ABS 2:n?
Älä anna vielä tilata sitä ohjausyksikköä, saatetaan säästää sulta yli tonni rahaa!
Nykyään nuo huollot ei tunne kaikkia kikkoja, he myyvät vain osia ja niiden vaihtopalvelua.
http://www.boxer-osat.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
"Olennaista on kysyä, millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla, jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia." -M.B.Crawford-
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Pyörä on -97 ja siinä on nuo ABS2:t.
Ostin mopon Heinolta ja ostettaessa ABS-valot vilkkuivat, eli lupasivat laittaa kuntoon ilman kuluja.
Mopo oli tänään huollossa ja he vaihtoivat koko möhkäleen... nyt ABS:t pelittää vallan mainiosti.
PA kulutuksen myönsivät olevan yli "normaalin", 7 litraa satasella olisi kuullemma ollut vielä "normallirajoissa".
Ostin mopon Heinolta ja ostettaessa ABS-valot vilkkuivat, eli lupasivat laittaa kuntoon ilman kuluja.
Mopo oli tänään huollossa ja he vaihtoivat koko möhkäleen... nyt ABS:t pelittää vallan mainiosti.
PA kulutuksen myönsivät olevan yli "normaalin", 7 litraa satasella olisi kuullemma ollut vielä "normallirajoissa".
terveisin arto.savolainen(AT)saunalahti.fi
Re: K 1200 RS (-97) pa "normaali kulutus" ?
Itselläni on ollut muutama K 100, K 1100 RS ja LT, R 1100 RT, K 1200 RS ja K 1200 LT ja R 100 RS. Kaikilla muilla pa-kulutus on ollut aika tarkka 5,2 litraa satasella, mutta K 1200 RS oli ehdottomasti janoisin. Keskikulutus oli hieman yli 7,5 litraa satasella. Mitään vikaa siinä ei ollut, tosin voimaa oli selvästi enemmän kuin muissa omistanissani bemareissa. K 12 LT:n pieni kulutus selittyy vitosvaihteen pitkällä välityksellä ja taitaa nokka-akselikin olla miedompi. Muutenhan kone on sama kuin RS:ssä. Jos arvioin 12 RS:n kulutusta niin kyllä ainakin omalla olisi pitänyt ajaa lujaa jos kulutus olisi noussut kympin pintaan. Enpä saanut edes Saksassa kaksi päällä niitä lukemia aikaiseksi, vaikka syöppö pyörä se muutoin olikin.